Wednesday, October 13, 2010

Robert de Niro

Den här maträtten kallas för Robert de Niro och är en av mina absoluta favoriter. Jag har en rolig historia med mig och Robert som jag kan berätta en annan gång för migränen är lika illa idag och jag ska fokusera på maten nu. Rätten innehåller faktiskt lättstekt oxfilét med stekt lök och färskt stekta champinjoner i klyftor som jag sedan blandar ihop och låter samleva med grädde, socker, lite ketchup, massor med god svartpeppar, lite buljong, Kikomans soya - och så var den rätten klar. Låt pastan puttra sista tre minuterna i såsen men tillåt lite al dente ändå. Strö över minst en deciliter parmesan per person, ångkoka en salladslök för garnition och middagen är klar. Smaklig måltid!

5 comments:

  1. Hej Stina!

    Robert de Niro haha vilken rolig namn! :) Ser gott ut! Önskar dig en lovely dag! Kram/Nicky

    ReplyDelete
  2. ÅH vad gott det ser ut! Blev väldigt sugen på detta till middag ikväll. Skulle du kunna lägga ut fler av dina favoritrecept? Vet att du gjort det några gånger på sistone men jag älskar laga mat precis om du och skulle behöva lite inspiration nu så här på höstenkanten.

    ReplyDelete
  3. Vi gjorde denna rätten igår med vildsvinsfilé istället. Blev väldigt gott! Att koka med pastan i såsen var ju helt underbart! Tack för tipset, nu vill jag bara veta vad du har för historia om Robert de Niro? Blev ju nyfiken...
    Trevlig helg och hoppas migränen ger med sig!

    ReplyDelete
  4. Men vad gott! Älskar mat som är rustikt och ändå kan vara så fint och lätt, precis som italienskt.

    Kram!

    ReplyDelete
  5. Åh jag vill gärna höra om den där historian om dig och Robert. :) Please share!

    ReplyDelete