Tuesday, November 16, 2010

Äppelsmulpaj


Nu börjar jag äntligen kunna äta lite mer normalt efter operationen och trots att jag fortfarande har ont är det nästintill inget bekymmer att prata längre trots att rösten fortfarande är tjock och svullen till lätet. Det är underbart och tittar jag ner i halsen börjar jag ana att det verkligen går åt rätt håll. Jag är tillbaka på kliniken på torsdag igen och det är skönt att komma in i vardagen igen. Jag vill med detta tacka er alla som varit med under denna operationshelvetesfärd med alla kommentarer och berättat om era egna upplevelser. Det har varit ett enormt stöd och jag blir som vanligt förvånad vilka underbara läsare jag välsignats med. Ni är mellan 95 000 - 105 000 stycken per månad vilket är makalöst när jag tänker på det. Tusen, tusen TACK! 

(The swedish Äppelsmulpaj I baked for dad on fathers day)

16 comments:

  1. Skönt att det äntligen går åt rätt håll.
    Mycket fin äppelpaj och säkert lika god!
    kramar Angela

    ReplyDelete
  2. Man kan resa även fast man måste ligga i sängen! Tänkte på dig när jag hittade den här länken: http://web.mit.edu/~jmcmicha/www/globegenie/

    Skönt att läsa att det går åt rätt håll!

    ReplyDelete
  3. Skönt att du börjar mâ bättre! Massor med Kramar Cecilia

    ReplyDelete
  4. Hej! Vad bra att du äntligen känner dig friskare! :)

    Jag har en fråga till dig som jag hoppas att du kan svara på.. Saken är den att jag är väldigt inspirerad av dig, både som person och hur du klär dig. Du har en helt underbart kvinnlig stil som jag älskar! Och gärna vill ta efter lite grand :)

    Nu är det så att jag är 19 år, men känner redan att jag fått nog av "typisk ungdomsshopping" dvs. slit-och-släng-shopping på H&M och liknande och känner att jag har hittat "min stil", mycket svart, klänningar som utstrålar kvinnlighet. Därför tänkte jag att jag ska investera i en Diane von Furstenberg-klänning. Nu undrar jag, var i Stockholm jag kan hitta dessa. Skulle du kunna tipsa om några butiker? Var köper du dina någonstans? Eller vet du någon internetaffär? Sedan, är dessa klänningar av bra kvalitet och hur länge håller de? Är de värda att lägga pengar på? :)

    Kram från Karin
    microdisco@hotmail.com

    ReplyDelete
  5. Cela fait vraiment plaisir de vous voir sourire à la nourriture à nouveau.
    Je souhaite vous voir également bientôt en photo avec Tiger, pas trop maigre, je l'espère et le sourire retrouvé-
    Ce gateau me fait beaucoup envie....

    ReplyDelete
  6. Måste vara den finaste äppelsmulpajen jag någonsin skådat! Var säkert riktigt god också ;-)
    Kul att höra att du mår bättre,
    Kram!

    ReplyDelete
  7. Ja klart vi funnits här för dig! Det är imponerande att du fortfarande har bloggat trots att du mått så dåligt... Jag är dock ÄNNU mer rädd nu efter att ha läst dina inlägg. Jag blev lite lugn efter att du så fint skrivit till mig här bland kommentarerna. Men nu är jag VÄLDIGT osäker på om jag verkligen ska göra denna operation... Jag fick en tid den 24 nov men avböjde, för det var inte min tilltänkte kirurg utan en annan, så nu vet jag inte när det blir... Men nu när det är lite bättre, är det värt det? Jag vet att du kanske har svårt att svara på det nu, men gärna om några veckor.. :) Tack ändå för att du gett dessa rapporter, då vet jag i alla fall vad jag har att vänta, och det gör det ändå på något sätt lite bättre... :) KRAM och hoppas du är helt bra snart!

    ReplyDelete
  8. angela: Jag kunde ju inte direkt äta den men pappa var nöjd. Kram stina

    Lisa: så häftigt! Vad gullig och omtänksam du är!

    Cecilia: Yes haaaallleeelluullljjaaa!

    Karin: Du kan beställa dem på net-a-porter.com om du vill eller köpa dem på Skindeep på Humlegårdsgatan eller på NK style eller om det heter mode. Den där butiken i mitten på våning 1. De är superkvalitet och priserna varierar från runt 4800kr - 9000kr fårn en klanning. Ska du köpa din första ska du givetvis ha en wrapklänning beroende på vilken kropp du har såklart med de är fina på smala och lite mer kurviga också. Kvaliten är super, jag har nog runt tio klänningar från henne och flera cardigans, tröjor och liknande. Så go for it! Se det som en början på hur du vill att din garderob ska se ut och unna dig hellre ett unikt kavlitetsplagg än tio från H&M. Det skulle jag göra. Kul för dig! Varm hälsning stina

    anonym: Ha ha ha ... Je vous promets. Je vais manger correctement et je n'ai pas baissé autant de poids à cause de toutes les glaces et toutes les boissons nutritives sont comme des aliments liquides pour les malades. Mais une fois que je reviens fort et beau! Stina chaleureuse accolade

    Solli: Nämen tycker du?

    Jenny: Ja än är det verkligen för tidigt då jag varken har en empirisk eller evedencbaserad erfaranhet att ge dig än. Men beroed dig på det jag gått igenom och när du vet det kommer du inte tycka att det är lika jobbigt. Men det är ett helvete, framförallt från dag 5-10 ... jag trodde knappt jag skulle överleva. Men jag är van vid smärtsillande pga min migrän är du inte det kommer du säkert ha mycket mer nytta av alla starka morfintabletter och allt som man får. Var inte rädd - men förberedd på att ligga i en soffa och ha jävligt ont under ca: 2 v. But what doesn't kill you make you stronger vet du och jag känner att jag rent spirituellt har fått mycket erfaranhet genom denna resa som alla kan ha nyta av. Gör du operationen. Som man säger i Bröderna Lejonhjärta. Annars är du bara en liten fjant. Varma lyckönskningar stina (och så kan du alltid maila eller kommentera här i bloggen under din resa så ska jag peppa dig)

    ReplyDelete
  9. jenny: Ledsen för alla stavfel, granskade inte innan jag publicerade och ligger i soffan och skriver utan glasögon. Ja, ja ... du förstår. Blev så ivrig.

    ReplyDelete
  10. Det är vi som ska tacka för att du vill dela med dig av ditt liv och delar med dig av dina foton! Tack. Krya på dig och håller tummarna för att du snart är helt frisk! kram

    ReplyDelete
  11. Får man fråga hur du har lärt dig så bra franska? Har själv börjat plugga det för en tid tillbaka, men det går trögt... ;) Har du några tips pour moi?

    Kramar

    ReplyDelete
  12. Hej! Tack för svaret ang. DvF-klänningarna! :) Jag tänkte på en wrapklänning isåfall, jag är åt det kurvigare hållet, en storlek 42-44 med ganska stor byst, tror du att det ser snyggt ut?

    Jag har sett på nätet att man kan köpa dem för dryga 2000-2500kr, är de mycket dyrare i butik tror du?

    Kram :)

    ReplyDelete
  13. Karin: Ja de är alltid betydligt dyrare i butik det kommer du märka om du går dit - därför är det givetvis bättre om du ser någon och köper den på nätet. Det kommer bli jättefint, framförallt om du har stor byst och är lite kurvig gör wrapen att hela kvinnligheten blir vackrare än vackrast. I say go for it!

    ReplyDelete
  14. Tack så jättemycket för allt :) Jag ska spana på net-a-porter.. Det är svart jag är ute efter, jag får hålla tummarna att de får in en snart :)

    ReplyDelete
  15. skala äpplena innan du dekorerar med dom, blir ännu godare, lättare att få en snygg tårtbit samt även snyggare! :-)

    ReplyDelete
  16. Tack Stina, alltid lika fin! Och inte gör det något med stavfel. Det brukar jag lämna här i kommentarerna också, när jag inte har glasögon på mig! :)

    ReplyDelete