Wednesday, November 17, 2010

Cooking double

Idag är sista dagen som sjukskriven efter halsmandelsoperationen. Jag har fortfarande ont, ungefär som när man har halsfluss men nu kan jag äntligen svälja det mesta även om det känns obehagligt. Detta innebär givetvis att min passion för mat och matlagning äntligen får utlopp igen och därför stod jag framför spisen länge nu i kväll med riktiga råvaror och lagade en stor gryta med lins/morotssoppa OCH en mustig köttfärsås som också den fick massa extra vitaminer av morötter. Jag kommer ha större portion smör i pastan än någonsin i kväll! Är så sugen på fet, god och vällagad husmanskost att jag måste sluta blogga omgående och hänge mig åt att passionerat äta, äta, äta ...
Soppan till förrätt och sedan den omsorgsfullt tillagade pasta bolognesen.

6 comments:

  1. Guuud vad köttfärssåsen ser god ut! Kan du inte lägga ut recept lite oftare? Din mat ser alltid så otroligt god ut.

    ReplyDelete
  2. Så jättegott med husmanskost.
    Jag misslyckades med kvällsmaten ikväll. Skulle göra en räkgryta, med färska goda räkor. Jag brukar koka buljong på skalen, och gjorde så ikväll med, men jag fick telefonen och missade skalen med en minut, fiasko oätbart, så där stod jag med bara skalade räkor, ingen fond ingen buljong, blev räk bolognes med svart pasta, hi hi barnen blev faktiskt mätta och tyckte det var riktigt gott, tur för mig.

    Imorgon blir det minsann pasta bolognes a la Stina.

    Trevlig kväll

    Jenny Penny

    ReplyDelete
  3. Lovely! Care to share receptet på lins/morotssoppan? Håller med tidgare skribent, mer recept på din fantastiska matkonst :) Kram och vad skönt att höra att du mår så pass mycket bättre.

    ReplyDelete
  4. Tusentack för svaren ang Åsitas smycken!
    Du får mer än gärna lägga ut receptet på din köttfärssås. Och gärna andra recept också. :)

    ReplyDelete
  5. Bon commencement mais vivement le solide !
    Crourage c'est presque fini...

    ReplyDelete
  6. Alla: Jag ska lägga ut recepten. Lovar! Ge mig ett par dagar. Kram stina

    ReplyDelete