Friday, December 24, 2010

Christmas food


Jesus Christ Superstar! Senaste dagarna har handlat om att överleva migränanfall och ändå få ihop delar av all julmatlagning vilket har reducerats för att inte ligga nerknarkad med tabletter på självaste julafton. Men den ljuvliga kalkonen från Östermalmshallen på 5kg har jag fått hem i en taxi och tranbärsgelen likaså. Jag har också tillagat och rullat 80 julköttbullar, bakat, inhandlat alla mat för middagen jag ska anordna för familjen på juldagen och slagit in alla 30 julklappar. Så nu är jag slut. Och därför kommer pappa snart och hämtar mig för en underbar och glimmande julafton med alla mina älskade människor.

MERRY CHRISTMAS EVERYONE!

9 comments:

  1. Huff, jeg har også hatt tre forferdelige migrenedager. Uvanlig for å være meg, nesten så jeg måtte skylde på vintersolverv og måneformørkelsen som kom samtidig :) Men nå er det over for denne gang, håper det er det for deg også og at du kan nyte julen med din familie. Ønsker deg en riktig god jul!

    ReplyDelete
  2. GOD JUL! Hoppas du får en migränfri helg!

    ReplyDelete
  3. HAPPY CHRISTMAS TO YOU Stina and brrrrr.... the turkey into the plastic bag scare me!
    Mimetism ? I dont' know, but I began migrains also.... Like you I will push myself to be pretty and nice for these next days.

    ReplyDelete
  4. God jul Stina! Det var en liten julklapp i sig att upptäcka att du börjat blogga igen efter ditt lilla uppehåll, flera inlägg att läsa på en gång, mums! God Jul till dig!

    / Yvonne

    ReplyDelete
  5. Hej Stina!

    Önskar dig en fantastisk jul med dina nära och kära fylld med kärlek. Tack för senaste inlägget också! Det värmde i hjärtat!

    Kram från Maria, Eleni, Mamma och lilla E!

    ReplyDelete
  6. Åh din stackare! Jag hoppas att det ger med sig och att du får en underbar jul. Kram Lotta

    ReplyDelete
  7. How was your Christmas' night? we look forward to watchin pictures... Or may be you celebrate today with yur family?

    ReplyDelete
  8. God Jul på juldagen Stina
    önskar Angela

    ReplyDelete
  9. God jul kära Stina!
    Vilka vackra bilder du tar- en fröjd för ögat!

    / Nadia

    ReplyDelete