Saturday, December 18, 2010

Friday night in christmas time


Ohh, min fredagskväll igår var den mysigaste jag haft på länge. Fredagseftermiddagen startades med att inhandla de flesta julklappar som jag inte hunnit med och även finna och införskaffa vad jag själv ska ha på mig på julafton hos Maruschka de Margot. 
Jag stod i köket nästintill två timmar och tillagade förmodligen den bästa fisksoppan (storkok) jag någonsin tillagat. Därefter låg jag i soffan fram till tidiga gryningen och åt säkert tre portioner utsökt fisksoppa under en tidsram på sju timmar och började ögna mig igenom alla avsnitt av Sex and The City igen. Jag knaprade på dessa söta pepparkaksgrisar, drack kaffe alldeles för sent och åt upp alla sötsura clementiner jag hade hemma. Det var så behagligt att bara få vara med alla tända ljusen, hyacinternas svaga doftantydningar och de paranta julstjärnorna som glimmade från vardagsrummet och sovrummets rymliga fönster. Julkänslan tickade som små fyrverkerier i mitt hjärta.

10 comments:

  1. Oj, vilken dröm! Hur många avsnitt hann du?
    Bästa avsnittet?
    Bästa säsongen?

    Kram!

    ReplyDelete
  2. Sounds like the perfect friday evening this time of year. I need to take time out like this....been living a bit hectic recently.

    adorable gingerbread piggies. x

    ReplyDelete
  3. It looks perfectly quiet, sensual and full of good energies Stina. Thanks to come back like this.
    At this period of the year we all need a moment of keeping in touch with ourselves.

    ReplyDelete
  4. Hej Stina!
    Jag har en fråga till dig: Jag var inne på LV-butiken i dag och fingrade på en sån där monogramsjal som jag vet att du har. Eftersom sjalen ser ut att ha ofållade kanter undrar jag hur kvalitén är på dem? Har du varit med om att det går det upp trådar i kanterna?

    Ha en fortsatt bra lördag!
    Åsa

    ReplyDelete
  5. åter helt fantastiskt mysigt!
    var rädd om dig, stor kram

    ReplyDelete
  6. Happily you were not this week end in London!! Snow and airpots closed....

    ReplyDelete
  7. Hej,

    Ville bara säga att du tar så himla fina bilder. Det inspirerar!
    Hoppas du får en fortsatt bra helg.

    ReplyDelete
  8. Stina! Vi verkar dela samma passion för mat. Dina bilder är förföriska och jag blir så sugen på att laga klassiska köttbullar när jag såg ditt inlägg häromdagen. Har du ett recept du kan dela med dig av? Varma hälsningar Erika

    ReplyDelete
  9. Stina ne regardez pas le dernier film de Sex and the City, vous serez très déçue de l'histoire. Seuls les habits et peut être visiter Abu Dhabi sont intéressants.... les filles toujours très belles et habillées merveilleusement mais l'histoire est très mauvaise.

    ReplyDelete
  10. Katti: Hela säsong 4 är min favorit, när Carrie har Aidan, Miranda blir Gravid och Charlotte krånglar med sin skotska make. Den säsongen är så ljuvlig. Jag tittade nog på en elva avsnitt ...

    Åsa: Jag har denna sjal i fem färger. Och en av dem har vid ett tillfälle tappat en tråd vid fållen. Annars har jag inte haft något problem alls så gå du coh köp en. Jag älskar mina.

    anonym: Je sais, le dernier film est très triste. Mais j'aime le premier film. L'J'ai vu quatre fois.

    s: Tack!

    Erika: Om du kollar under label " I'm eating" ska det finnas en post där med köttbullar och under kommentarerna finns receptet.

    ReplyDelete