Monday, December 20, 2010

London my way


Under den härliga vistelsen till London passade vi på att njuta av fantastisk mat där vi några veckor innan gjort reservationer. Bland annat besökte vi Asia de Cuba för gudomlig trerätters meny och den franska mästerkockens restaurang L'Atelier där det intogs en fyrarätters meny. Vi drack high afternoon tea på Browns och flanerade på alla gator och tog oss även till en utsökt engelsk pub med vällagad och redig husmanskost som blev en av mina favoritmåltider. Där serverades kalkon, hare och annat vilt med krämiga såser och tranbärsgele. 
Vårt klassiska hotell försåg oss med två gastronomiska restauranger och två olika frukost "a la carte" restauranger som serverade frukostar som svenska topprestauranger serverar middagar. God mat, gott sällskap och enastående juldekorationer ... It was a lovely time.

15 comments:

  1. Åh, jag saknar London! Jag bodde där 2003-4. Magnifika bilder Stina! Det syns att du njöt...

    ReplyDelete
  2. Beautiful pictures relating the mood of London. Charming at this time.
    Do yo know that Asia de Cuba came after New York which is one of my favorite fusion food rest.in NY, The Brown for the tea is still the best one for the scones and and I have not been to the Atelier as yet. Good choice Stina for all..... et everybody!

    ReplyDelete
  3. Återigen så fiina bilder! Härligt att se, nu när jag ska dit om 4 veckor!

    ReplyDelete
  4. Jag njuter Stina, vilka härliga bilder!
    Ser att du besökt Fortnum & Mason, jag blir avis.
    Nu, lite senare än alla andra, har jag också börjat blogga. Pyssel, smycken, inredning, mat osv, helt enkelt sådant som jag gillar. Om du är nyfiken
    http://www.angelagotborn.se/
    Kramar Angela

    ReplyDelete
  5. Very beautiful pictures Stina we all appreciate

    ReplyDelete
  6. London verkar vara en underbar stad :) Har länge velat åka dit, någon dag kanske det blir så också! Regnade det mycket? :)

    ReplyDelete
  7. Ah, LYX! Härligt! Ska själv ut och resa över jul men det ser inte så lovande ut med flera inställda avgångar.

    ReplyDelete
  8. underbara bilder!
    skulle du kunna tänka dig att bo i london?
    vilka platser rekommenderar du att man besöker om man ska dit?
    kram

    ReplyDelete
  9. You make London look Magnificent :-D

    ReplyDelete
  10. Nydelige bilder!! Ser ut som du har hatt en helt fantastisk tur!

    ReplyDelete
  11. Vilka underbara bilder! Du skriver inte lika ofta om Kabbalah längre, studerar du det fortfarande?

    God Jul på dig!

    Kram

    Nathalie

    ReplyDelete
  12. fantastiska bilder!

    ReplyDelete
  13. Gosh vad du får mig att sakna min gamla hemstad, varför varför lämnade jag!?

    Gott Nytt Stina & tack för en inspirerande blogg.

    ReplyDelete