Wednesday, December 29, 2010

Lovely family


Här kommer lite fler bilder från julafton som enligt mig var magisk. Inte alena för den goda maten, utan också för närvaron av mina älsklingsmänniskor och den fina känslan som alltid infinner sig i deras närvaro. Mamma fick en efterlängtat Louis Vuitton-väska av mig och pappa och jag fick en mängd fina julklappar. Det mest originella var nog de äkta, ormskinnsröda cowboy-bootsen Lissie fick av mig. Hon älskade dem och de är så retrocoola. Jag fick inte bara den vackra ringen i vitt guld från Piaget, utan också massa vackert matporslin från de märken jag samlar på och annat fint. Pappa gav alla sina flickor ett stort paket med en mycket generös summa ... så att vi kan fortsätta traditionen vi har med att resa iväg en weekend tillsammans eller köpa något mycket fint till oss själva. Väldigt gulligt och omtänksamt. 
Tiger hade ett stort rött band kring halsen som under kvällens gång mer och mer liknande en trasig och tilltufsad gammal utsmyckning. Men han var omåttligt stilig när vi anlände och det är alltid det som räknas!

8 comments:

  1. Such a beautiful Christmas Stina. Glad you got to spend it with your loved ones. I'm home with my family too, love this time of year.

    Happy New Year. x

    ReplyDelete
  2. Och du är ruskigt lik SCarlett Johansson pâ sista bilden! :D

    ReplyDelete
  3. Happy family we can fee it throuh pictures.
    Which LV did ou offer to your mum ?

    ReplyDelete
  4. Dena: Thank you, hope you are having a nice and relaxing time with loved ones!

    Sara: Den har jag fått höra några gånger. Framförallt när jag var yngre. Inget som jag ser alls men förmodligen har vi någon likhet.

    Uta: She got the Neverfull. Easy and very useful.

    ReplyDelete
  5. Först vill jag bara säga..TACK! Tack för de utomordentligt goda råd du gav mig för några veckor sedan när jag skrev under ett inlägg om hur lite jag orkade fokusera på kabbalah pga att jag själv blivit så sjuk, att empatin för andra nästintill försvunnit. De kloka orden bar jag med mig i hjärtat, på fullaste allvar. De var det bästa rådet jag kunde få och du ska veta att det verkligen hjälpte mig. Det gjorde att jag släppte på alla krav och bara fokuserade på mig och att läka så gott jag kan. Just nu mår jag faktiskt mkt bättre och har tom ätit lite ljuvligt ljummen julskinka under helgen med senap, något jag trodde att jag aldrig skulle få göra mer.

    Sen vill jag bara säga att jag hoppas att din energi å lust att blogga återfinner sig allt eftersom våren kommer in i våra sinnen. Vi är många läsare med mig som älskar det du ger oss via din blogg och jag hoppas iaf att ett uns av det når fram till ditt hjärta!

    Du verkar ha en fantastisk familj och jag önskar jag hade samma familjedynamik. Ni verkar så härligt avslappnade och kärleksfulla tillsammans. Det är du verkligen värd!!

    Massa kärlek från andra sidan Stockholm, ha ett underbart gott nytt år! Vi ses på bloggen under 2011!! <3

    ReplyDelete
  6. Mary: Tack för att du hör av dig och berättar hur du mår. Jag har undrat då och då.
    Jag vet hur det känns med allt du upplevt. NÄr livet testar dig åter och åter igen. Mitt 2010 har varit ett extremt turbulent år med massa negativt som kommit in, massa sorgliga förändringar och nya saker som infunnit sig och som jag måste vänja mig med. Det har också varit mycket migrän, sjukhusbesök och annat som atr den bästa av energier från oss alla. Ibland har jag känt att det enda jag gör är att försöka överleva situationerna så jag vet hur det är. Men livet är ibland såhär. Det enda jag ska försöka tänka på till mitt 2011 är att jag ska välja att kämpa mindre.
    Med det menar jag att allt som kommer in i mitt liv och som jag kan välja bort eller som inte känns helt rätt, jag ska inte kämpa för att de ska fungera och gå emot mig själv, jag ska mycket tydligt välja bort det och bara fokusera på det som känns helt RÄTT. Det är svårt men för mig är det viktigt. För jag har kämpargenen i mig och den är fantastiskt och mycket utvecklande - men jag ska välja mycket mer noggrant VAD jag ska välja att kämpa för.
    Jag hoppas att både du och jag växer oss ännu mer starka, positiva, kärleksfulla, ödmjuka, varma och utvecklande till nästa år. För mig är det mycket förändringar som kommer ske som jag redan nu vet - men en dag i taget ska jag lugnt vandra under detta år.
    Varm kram
    stina

    ReplyDelete
  7. Jag har förstått det även om du inte alltid uttalat det, det har gått att läsa mellan raderna. Det är bra att du fokuserar på att väja bort allt dåligt, negativt eller på annat sätt inte optimalt för dig själv och ditt välmående. Jag har lite av samma problem som du när det gäller kämparglöden. Ibland är den allt för stark och även det kan generera negativa upplevelser och energi för en själv.

    Jag njuter av mat som aldrig förr efter att jag trodde, och läkarna med mig, att jag knappt skulle kunna äta något alls mera. Varje tugga är en fröjd och jag lägger änuu mera energi på att ge mig själv god mat, bra råvaror...att verkligen dra nytta av de underbara råvaror som vårt svenska kök och vår svenska natur ger oss. Så det är verkligen så....med motgångar kommer också insikt och en annan typ av styrka.

    Jag önskar dig all lycka detta nya år, 2011, hoppas det kommer skänka dig mer lycka och mer hälsa än 2010. Jag väntr med spänning på de där nyheterna du ska avslöja för oss. Jag kommer att föja dig, som jag gjort de senaste 1 1/2 åren... Hoppas innerligt att du fortsätter att dela med dig av din värme, inspiration och glamour!

    Innerligt varma kramar

    /Mary

    ReplyDelete