Sunday, December 5, 2010

Next year


Det är snart dags att sätta in det nya kalenderinnehållet för 2011 i mitt läderhölje och föra över målen och planerna för nästa år så att livet, trots sina överraskningar, ändå har lite direktioner och målorienteringar som planer. Det är mysigt att planera och fundera över vilka ting som jag absolut hoppas att det nya året inbringar och det är också spännande att få ta del av alla förändringar som förmodligen kommer ske och som alltid sker vara sig man är medveten om dem eller inte. 
By the way kan ni alla som tycker att min chihuahua Tiger (snart 9år) är i tjockaste laget trots dieter och dietfoder ta och kika närmare på fotografiet i inlägget. Bilden visar nämligen Tiger vid ynka sex veckor, fortfarande med sin mamma och sin bror och jag säger då det. Jag har aldrig i mitt liv skådat en sådan fet valp. När jag kom för att hämta hem honom frågade jag uppfödaren om han verkligen skulle se ut sådär just också av den anledningen att hans bror var smärt och fin. Men uppfödaren sa det att han må vara en liten tjockis, men han kommer vara frisk och pigg och leva länge. Och med dessa ord har jag älskad min fina livskamrat under våra nio år tillsammans oavsett kroppsstorlek.

(calender: Hermés & glasses: Dolce & Gabbana)

10 comments:

  1. Jag trodde det var en liten plastgris som du ställt på bordet, men nu ser jag att det är ett kort. Hur gullig får man bli egentligen - bedårande!
    Ha en trevlig andra advent kramar Angela

    ReplyDelete
  2. Your little dog is like he is and now it's the most faithful in your life. In fact we always find ours the most beautiful.... Even not so nice (it's not the case of Tiger) but it was like this wiht mine.
    Anyway your beige new calendar of Hermes looks big enough to write all you positive thoughts, great dates, and good resolutions for new year.
    One question ? Is the Canon G10 not too difficult to manipulate or too heavy, I always take it in my handbag also. I love pictures. Yours are particularly well performed. Somestimes I take some examples... and ashamed to take your ideas...

    ReplyDelete
  3. Angela: Ja, lillgrisen är ett av hans smeknamn ...

    Uta: Yes he is. This is my old Hermés calender, I haven't used the new one. These pictures on my blog are mostly NOT taken with my Canon G10 - they are taken with my Canon 50D and different linses. But the G10 is not heavy if you compare it to my real camera, the Canon 50D. That's a big camera!

    ReplyDelete
  4. Thank Stina I know that your best pictures are taken by 50D and it is a professional one already, we can notice that.
    But as you know about that, I was wondering if the G10 is not too complicate to use for someone who does not know very much ?

    ReplyDelete
  5. Haha, fantastiskt!

    ReplyDelete
  6. Stina you make me long to have a puppy. Me and my bf are thinking of a goldendoodle :) they are so gorgeous and so if your Tiger:)

    I love gelehallon big time<3

    ReplyDelete
  7. Stina, jag förundras alltid över dina vackra kläder, möbler, porsling, prydnader osv. Kan du inte ge lite tips på bra märken vad gäller inredning? Tex dina koppar, älskar dem. Likaså ex spegeln utformad som en fisk, var fick du tag på den?

    Kan du inte också ge lite tips på hur du sminkar dig och håller dig så fräsch? Du är verkligen en inspiration!

    ReplyDelete
  8. Uta: Absolutely not. It is simple to understand, you just have to practise a little.

    Dena: everyone should own a dog. It is truly a gift.

    Anonym: Jadu, kanske det. Spegeln kommer från Boheme på Östermalm men det var länge sedan nu. Ska se vad jag kan knåpa ihop. Var hälsning stina

    ReplyDelete
  9. Som en liten korv... sötare än sötast! Tycker han är fin precis som han är :)

    ReplyDelete
  10. jag önskar du kunde komma & inreda hos mig :D

    ReplyDelete