Monday, December 6, 2010

Out dining


I lördags var jag och Kabbalahgruppen ute på East härliga julbord. Vi hade inte setts på ett par månader så det var så mycket som hänt i respektives liv att kvällens kabbalahämne helt försvann. Men mycket viktiga ämnen om livet diskuterades ändå. På söndagen var det en stor härlig hamburgare med pommes på Diplomat i annat trevligt sällskap som var nöjet. En kulinarisk helg med andra ord. Jag funderar på att laga köttbullar med hemmagjord potatismos i kväll precis som i fredags. Det är verkligen en av mina absoluta favoriträtter all time ...

7 comments:

  1. Is the Kabbale helps you a lot Stina ? How did you decide to enter inside this "religion..".
    Another question. When you have answered to the questions of the day's image and after we ask another question, you do not answer and you pssed to the next one. So where to ask you the relative question of the precedent one ? In te new comment arriving or we can add to the last one ?hank's.

    ReplyDelete
  2. Stina! Nu känner jag mig jobbig fför jag frågar saker hela tiden, men det är så läskigt, för vi är så lika på vissa saker. Jag hade en "fadder" på Kabbalahcentret i London när jag studerade Kabbalah 101. Sen någon gång 2005 kanske var det någon som ringde mig från Stockholm och undrade om jag ville gå på något K-event. Sen har jag inte hört något mer (och jag läser på mitt eget sätt och har lämnat centret då jag inte kände att det var till 100 % vad jag ville). Är det en "officiell" grupp eller människor som bara har slutit sig samman, din Kabbalahgrupp?
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Uta: Kabbalah is not a relgion, it is a technolegy for the soul that easily explained helps dealing with thoughts and negative energy/positive energy. It has helped me a lot in my life and I've done it for almost 8 years now so it has become a part of me.
    I always want comments to be published on the last label. If it refers to another label - then just write which one. Take car/stina


    Jenny: det här är en grupp som som vi ssatt ihop. Jag är yngst i en skara på livskloka och inspirerande kvinnor i ålder 40 - 56år.
    Vi har ett ämne till varje gång som vi diskuterar och drar paraleller mellan livet och allt vi upplever. Det är oerhört givande.

    ReplyDelete
  4. Thank's Stina for all explanations. May be I should practive the Kabbale I wozld be more quiet and see the bad evenements without angries and more philosophy. It becomes already.... but it's a long way.

    ReplyDelete
  5. The las comment was asking you if the G10 was not too difficult to work with for someone not very professional, like me!

    ReplyDelete
  6. Sory I have not seen your anser agbout G10. Don't answer of course and thank you very much

    ReplyDelete
  7. Hej fina Stina.
    Jag stod igår och rullade köttbullar, 3 kg färs var inhandlat till julköttbullar, var tanken för att slippa stressa innan jul. Men jag och min familj älskar oxå köttbullar så det blev pottmos med brunsån gele och många många köttbullar....

    Ha en bra dag
    Kram från Jenny Penny

    ReplyDelete