Saturday, December 18, 2010

Small messages in Christmas time


Dagarna som gått sedan jag kom hem från London har jag ägnat åt tankar, reflektion, lugn och pyssel. Jag inhandlade dessa underbara julkort på Harrods som är framtagna från de julkort som såldes i varuhuset 1950. De är klassiskt eleganta och jag älskar den tänkvärda flickdrömmen på kortets framsida. Från mitt andra favoritvaruhus Liberty fann jag klistermärken på vackra djur målade också de från samma era, framtagna på nytt. Att skriva en liten julhälsning med dessa vackra tillbehör, spruta en skvätt parfym och sedan posta - var en njutning må jag säga.

5 comments:

  1. Very very romantique Stina and thouhtful ...
    after this return from London and very conventional addresses also. Are you prepareing a spiritual retreat.?
    Anyway thank's for giving us news from you.

    ReplyDelete
  2. Underbart! Äntligen någon som tänker till och gör julhälsningarna personligt. Skällde just på mina föräldrar som tog klichéiga och bara signerade med sina namn....Kan ju dock bero på att de skickade hela ÅTTIO stycken, men ändå... :) Själv köpte jag faktiskt några på NEXT i London för något år sedan. Inte lika lyxiga, men pengarna gick till fyra olika välgörenheter och de SÅG lyxiga ut, så jag var nöjd! :)

    ReplyDelete
  3. Gud så fina kort, Stina. God jul och gott nytt år! Kramar!

    ReplyDelete
  4. Do not leave us too long without your beautiful pictures and advises and even good ideas for our own pleasure to reading you each day.
    And also to talk with you.

    ReplyDelete
  5. Uta: The cards are so stunning. No Uta: It was just to much in my life for a while and I needed to take a break from it all and try to figure out one thing or two.

    Jenny: Men då förstår jag, hade inte rokat skriva personliga julkort till 80 personer.

    Elina. Tack.! Diti!

    Anonym: No I wont.

    ReplyDelete