Monday, December 20, 2010

Stinas musli


Jag brukar vanligtvis äta äta ett par smörgåsar med tomater och ägg på morgonen, men sedan någon vecka äter jag egenblandad musli med färsk frukt såsom bananer, mango, kiwi och jordgubbar. Det är även gott att slänga på färska blåbär om man finner några denna säsong som ser fina och fräscha ut.

I denna hade jag i:

  • Havreflingor
  • Krossad bovete
  • Linfrön
  • Hirs (ta inte för mycket för de är jobbiga att tugga)
  • Hela boveteflingor
  • Pumpafrön
  • Russin
Blanda efter tycke och smak. Jag gillar när det är mycket krossad bovete i min för då blir muslin nästan lite grötig vilket är gott när den blandas med mjölk. Sedan måste det vara mycket russin så att det finns en viss sötma i för balansen.

4 comments:

  1. Härligt med god, mättande, nyttig musli! Man behöver dessutom lite extra energi under vintern!

    ReplyDelete
  2. Its looks very healthy and good but definitely I prefer my dardk grilled bread with full salted butter, and ham and chesse!!
    Thank for the receipt and it will give you strengh. Il looks like Budwine or Baldwin (I don't rememeber the name of this Dr.) receipt.
    Very fashion at a certain moment few year ago.

    ReplyDelete
  3. But beautiful pictues as usual !

    ReplyDelete
  4. I had just written but it has left before I sent it!!
    I understand you better now and thank's for your formers answers which correspond exactly of what I feel at this time of my life also. It's no going without painful and leaving some things(and persons) behind us but for a better life I hope.

    ReplyDelete