Wednesday, January 12, 2011

The biggest gifts of all ♥


Ja kära läsare. Så är det nu dags att avslöja den största nyheten någonsin i mitt liv. 

♥ Jag ska bli mamma! ♥  

Och snyggingen i inlägget nedan är givetvis pappan. I juli är det dags och vi är ofattbart lyckliga och glada. Detta var helt oplanerat och ni som följt mig under åren vet givetvis att jag tidigare gjort allt i min makt för att bli gravid och så träffar jag denna man för första gången i våras och nu ska vi bli föräldrar. Min graviditet har varit mycket jobbig och är dessvärre fortfarande beträffande att jag mår extremt illa 24 timmar om dygnet. Jag känner mig också ofattbart trött men illamåendet är värst. Min egen mamma hade samma problem med både mig och min syster i 6 månader men jag hoppas innerligt att det inte ska hålla på så länge.
Annars är jag så oerhört, glad, tacksam, nyfiken, lugn, trygg ... Det känns som om jag inte gjort annat i mitt liv än att vänta på just detta ögonblick. Att bli mamma och allt vad det innebär är en gåva - men känns så otroligt naturligt. Och min käre man är superlycklig och kommer givetvis komma hit till Sverige i sinom tid och vår lilla blivande familj. Tills vidare är han här varje helg och ibland mer.
Jag känner mig trygg i att följa hjärtat i den här graviditeten, äter vad jag vill utan att bli notorisk i att välja bort en massa mat och jag vilar när jag behöver och äter det jag är sugen på och som känns bra. Jag oroar mig inte speciellt mycket och försöker lyssna på kroppens alla signaler som ger mig de bästa svaren.

För någon som mig, som kämpat flera år för att bli gravid, som nästan hade förberett mig för ett liv där jag inte kunde bli en biologisk mamma ... är detta en sådan vacker, helt ofattbar gåva. Jag är så lycklig att jag knappt vet vad jag ska skriva men vill givetvis dela den här magiska nyheten, det här lilla miraklet med er!

Så. Nu vet ni! Spännande eller hur! ♥


182 comments:

  1. Grattis!
    Det är underbart och få nyheten att man ska bli mamma även om nyheten kommer i form av illamående =)
    Jag ska med ha barn i juli, den 6:e närmare bestämt. Och jag mådde med jätte dåligt större delen av oktober, november och december. Nu har det övergått till lite då och då istället för hela tiden vilket är en lättnad!
    Jag hoppas verkligen ditt illamående med går över snart och Grattis än en gång!

    Jag älskar din känsla för stil med vill jag tillägga!

    ReplyDelete
  2. Fantastiskt! Stort grattis!

    ReplyDelete
  3. GRATTIS STINA! har följt dig ända sedan din kamp för att bli mamma började och jag är så glad för din skull! har själv kämpat och gjort IVF för att bli mamma igen och nu sitter jag här, med datum IDAG och bara väntar på att allt ska sätta igång.
    hoppas att illamåendet ger med sig snart och det ska bli fantastiskt att få följa dig och magen på vägen.
    stor kram!

    ReplyDelete
  4. Helt fantastiskt, stort grattis till både kärleken och bebisen! Kram Johanna

    ReplyDelete
  5. Ooooooo fina Stina! Det är du verkligen värd. Önskar er all lycka! Kram

    ReplyDelete
  6. Åh vad underbart Stina! Har följt din blogg länge nu. Livets största gåva!
    Grattis!

    ReplyDelete
  7. GRATTIS finaste Stina!!! Utan att känna dig (fastän jag läser din blogg och varit hos dig på kliniken flera gånger ) så blir jag alldeles rysig i hela kroppen. Mest för att jag känner med dig, för att jag gått igenom massor av det jobbiga med att försöka få ett barn i flera år precis som du - och för att jag nu också är gravid, är lika gammal som du och också ska få en bebis i juli. GRATTIS från hela mitt hjärta! Hälsningar Teresa

    ReplyDelete
  8. Jag är så glad för din skull, Stina! När man följer en blogg som din, så känns det till slut som du har blivit en vän på något sätt... lite konstigt kanske, men så är det.
    Och som vän vill jag säga: stort GRATTIS till dig och blivande pappan.
    Kram till er alla tre!
    /Åsa

    ReplyDelete
  9. OMG! Jag har läst bloggen till och från länge så jag förstår att du måste vara alldeles överlycklig. Jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg bilden och läste inlägget, du är så värd detta! Jag har själv försökt att bli gravid i flera år, utan att lyckas, men tänk att plötsligt händer det:) Så underbart!
    Jag tror mycket sitter i det mentala, så fortsätt gärna att dela med dig av dina kloka tankar om livet, du inspirerar mig varje dag med dina fina inlägg.
    Ta väl hand om dig, kram Karin

    ReplyDelete
  10. åh!! vilka underbara nyheter stina! stort, stort grattis och all lycka till er!!

    ReplyDelete
  11. Jaaa äntligen!
    Skickar över all kärlek till er,
    varmaste kramen från oss

    ReplyDelete
  12. åh så underbart! stort grattis från en trogen läsare som är dålig på att kommentera.

    ReplyDelete
  13. Stina,
    This is AMAZING news. I am so so happy for you both. He seems like a wonderful man. Isn't it funny....Life... Everything happens for a reason, the hard times that you go through build character, making you a much stronger person. Where you are at now. This is beautiful. Lots of Love xx

    ReplyDelete
  14. Åh vad underbart, härligt och fantastiskt! Vilken lycka jag själv kände när jag läste nyheten..vet hur mkt du kämpat för detta innan! <3 Nu förstår jag också vad du menar i ett tidigare inlägg för ngn dag sedan, att allt lett fram till detta. Detta underbara, med denna underbara kärleksfulla (jummy) man ;) !! Miljoner och åter miljoner grattis till dig. Skickar dig varma tankar med massa energi från mig!!!

    Varma kramar från andra sidan Stockholm..

    ps. får skynda mig till Elippseklinikken då för att då behandling av dig. Har prokrastinerat eventuell botoxbehandling lite pga min rädsla för att ngn ska sticka med nålar i mitt ansikte/läppar.. men "snart" blir du ju mammaledig ;I

    ReplyDelete
  15. Stina, Stina, vad glad jag blir!
    Har funderat lite på vad överraskningen skulle kunna vara och igår när du presenterade din man så trodde jag att du ev skulle flytta utomlands.
    Men det här Stina, det slår ju allt!
    Jag blir så glad för din skull, trots att det var länge sedan vi sågs, så känner jag för dig. Nu måste jag torka bort tåren som rinner ner för min kind - är kanske fånig, men när det gäller sånt här, då blir jag rörd.
    Många kramar till er båda från Angela

    ReplyDelete
  16. GRATTIS STINA! Sitter och storler när jag läser ditt inlägg - och ringde självklart bästa kompisen (som också älskar din blogg, hon och jag har spekulerat och HOPPATS på en outad graviditet eftersom vi båda följt dig och din blogg enda sen den förra) och berättade den goda nyheten! OMG! <3 All kärlek till er och din fina lilla mage. Hoppas personligen på en storrensning i garderoben inför mammaplaggen HAHA! Kramar!

    ReplyDelete
  17. GRATTIS fina Stina! Jag blir tårögd och glad för din skull

    ReplyDelete
  18. Nu gråter jag!! Grattis! Tänk vad ödet för oss! Jag vet hur det känns med illamående. Mitt går snart över. Bara 3 veckor kvar innan BF! Legat inne x flera och fått dropp och kämpar som en gnu för att behålla mat..

    Kram och tack för att du delar med dig av den fantastiska nyheten!

    ReplyDelete
  19. Grattis Grattis! Jag har läst din gamla blogg när jag själv var gravid, tårarna sprutade, så ledsen jag var för din skull. Nu sprutar tårarna igen..av glädje för din skull!
    Att bli mamma är det bästa som finns, att få barn med ens livs kärlek är det bästa som finns. You deserve it!
    Kramar från Angela

    ReplyDelete
  20. Ett stort Grattis !! Läser ditt blogg här från Finland dagligen underbar blogg !

    ReplyDelete
  21. Världens största GRATTIS till dig! Har följt din blogg i flera år och jag är så otroligt glad för din skull. Å vilken snygg karl du har hittat :) It will be a really cut baby ;)

    ReplyDelete
  22. Gratulerer, nå ble jeg virkelig glad på dine vegne. Gratulere så mye!

    ReplyDelete
  23. Åh superstort GRATTIS! Vad härligt, att vänta barn är definitivt den största gåvan som finns. Jag längtar och hoppas att den dagen även ska komma i mitt liv.. Ser fram emot att kanske få läsa lite av den stora resa ni nu har framför er! Lycka till!

    ReplyDelete
  24. Jag är så glad för din skull Stina, blir tårögd över att läsa hur du beskriver din stora lycka. Du kommer att bli en helt fantastisk mamma, det vet jag! Grattis grattis och återigen grattis till dig och den blivande pappan! / en trogen läsare som föjt dig länge

    ReplyDelete
  25. Åh vad glad jag blir för er skull! Fick några glädjetårar när jag såg den fina bilden!
    Grattis grattis grattis!

    ReplyDelete
  26. Vad underbart finaste du! Varmaste gratulationer till er båda!

    ReplyDelete
  27. Grattis kära Stina! vad underbart. Jag blir ju nästan tårögd för jag vet precis vad du har gått igenom... All lycka till er ♥
    Kram!

    ReplyDelete
  28. STORT GRATTIS! Vilken nyhet, blev tårögd när jag läste det. Allt gott önskar jag dig, den blivande pappan och det lilla undret i din mage!

    Kramar
    Anki

    ReplyDelete
  29. GRATTIS, när du skrev om överraskningen tänkte jag skriva att du hittat kärleken, men så roligt att det var en "liten" twist på det hela. Så underbart, jag vet hur det är att kämpa för att få barn. Jag mådde dock toppenbra under hela graviditeten, t o m helt migränfri. Hoppas att det blir så för dig också, ser fram emot att följa dig i väntans tider.

    Kram Butta

    ReplyDelete
  30. Underbara nyheter!! :) Grattis, grattis tusen gånger om och all lycka till! ♥ Ska bli kul att få följa din graviditet!

    Kramar/Nicky

    ReplyDelete
  31. Grattis! Helt fantastiskt glad blev jag när jag läste detta! Du verkar vara en helt underbar person och kommer bli en fantastisk mamma!!!

    Kram från Evelyn

    ReplyDelete
  32. Gratulerer så mye til dere begge, dette fortjener du så inderlig! Nyt tiden så godt du kan, du blir nok en fantastisk mamma! :)

    Klemmer fra Elisabeth.

    ReplyDelete
  33. GUD vad roligt! Stort grattis!! Har följt bloggen länge så förstod nästan att något sådant var på g. Grattis!!

    ReplyDelete
  34. Grattis!!! Ska bli kul att följa "resan"...
    Kram

    ReplyDelete
  35. HAHA, detta ar ju fantastiskt! GRATTIS! Borjade folja din blogg strax efter att du givit upp med hormonbehandlingar (eller dyl) och nar du sa smaningom brot upp med din man. Har gillat din blandning av yta och djup, och tank fast jag aldrig traffat dig vad glad man kan bli for din och er skull! Stort, stort grattis till er bada!!!!

    ReplyDelete
  36. Vet du, Stina, jag ryser. Nackhåren har på riktigt ställt sig upp. Det är så fantastiska nyheter du kommer med. Läste fina inlägget om mannen i ditt liv och blev så glad för din skull. Och nu detta... Vilket litet mirakel! Att det finns en mening med allt blir så uppenbart när man läser din blogg.

    Önskar dig, er, all lycka till!

    ReplyDelete
  37. Åh va underbart roligt, grattis! :)

    ReplyDelete
  38. Stina,

    fantastiska nyheter, önskar er all lycka!

    Hälsning Anne S.

    ReplyDelete
  39. Bäste Stina!

    Jag gratulerar dig/er från djupet av mitt hjärta, dock så blev jag inte ett dugg överraskad, jag "visste" om att det var den nyheten du bar på. Jag kände det på mig ända sedan du sa att något stort var på gång och jag vet hur stor din önskan har varit då jag troget har följt din blogg länge. Din man ser helt underbar ut och ni passar så bra ihop! Jag önskar er all lycka och det ska bli spännande att följa dig/er under resans gång. Love Silvia

    ReplyDelete
  40. GRATTIS STINA! Jag är så glad för din skull! Åh, en bebis, och Juli är ju den bästa månaden (just look at me). Puss och kram!

    ReplyDelete
  41. Grattis Stina! Jag är jätte glad för din skull. Vilken framtid du ska ha; eget barn med underbara människa. Så fantastisk. <3

    ReplyDelete
  42. Ah, vad glad jag blir för din skull! Har följt din blogg länge och vet hur du har kämpat.. Verkligen underbart, bade en fantastisk man och sa en bebis ocksa! Stort grattis till er bada!
    Kram, Frida

    ReplyDelete
  43. Oooo! Grattis grattis grattis!! :))

    ReplyDelete
  44. Så otroligt roligt att få läsa att du är gravid. Minns hur du kämpade förr. All lycka och stort grattis till er. / Nel

    ReplyDelete
  45. Varmaste gratulationskramarna till er!

    ReplyDelete
  46. Grattis! Helt underbart, barn är en ofattbar glädje! Jag mådde också väldigt illa i början, jag hoppas verkligen att det snart går över så du bara kan njuta av tiden som gravid. Jag saknar den tiden väldigt ofta. Stort lycka till! Kram Johanna

    ReplyDelete
  47. Åh va roligt och spännande för er, stort grattis!

    Mvh
    Linda

    ReplyDelete
  48. Fantastiskt roligt! Stort grattis till er båda :).

    Mina tvillingar är också födda i juli så jag vet precis hur det är att vara gravid vid den här tiden på året (och mitt i sommaren ;)).

    Grattis!
    Karolina

    ReplyDelete
  49. Stort grattis Stina! Det är du riktigt, riktigt värd! Hoppas du mår bättre snart. Lycka till med allt! <3

    ReplyDelete
  50. Grattis Grattis! Vilken underbar nyhet,en snygg man och en bebis på väg,livet kan verkligen vända....Louise

    ReplyDelete
  51. Hello Stina,
    I 'm not an old reader, I am reading your blog only since last November 9th but I really loved your style and your good taste.I also think you are very intelligent and cool too.I know something about astrology and when I learnt you are an quarius I thougt - she is a real and total aquarius, clever and bright.
    Congratulations and I 'm happy for you for the most important gift in your life.As I m not an old reader I didnt know about this issue ,how are you really want a baby , so it must be like a miracle.I think this baby already chosen you as a mother but the baby was waiting for the right father for her or himself,now this is time for the baby.I think you are going to be a very good mother.Sorry for my long message.
    Warm regards
    Canan

    ReplyDelete
  52. Åh jag anade det när du skrev att du hade något att berätta på onsdag. Men så kom inlägget med mannen så då trodde jag det var han.
    Men det kändes och har känt som om det varit något stort på G i ditt liv.

    men ett stort grattis till både att du hittat kärleken och att ett litet kärleksbarn gror i dig. Det största miraklet av allt.
    Jag önskar dig all lycka och hoppas att ditt illamående försvinner.

    ReplyDelete
  53. OMG! Grattis! Följt din blogg o dig o din kamp att bli med barn o så händer det nu! GRATTIS!

    ReplyDelete
  54. Grattis Stina, så kul det här är du värd! även ett grattis till de blivande pappan!

    ReplyDelete
  55. Åh, så fantastiskt! Stort grattis!

    ReplyDelete
  56. Wow, Stort Grattis till er båda! Vilken fantastisk nyhet!

    ReplyDelete
  57. Ett stort, stort Grattis till Dig & pappan & ett ännu större Grattis till det lilla livet i magen som får Er till föräldrar! Det hela är så rörande & glädjande!
    Lycka till!
    Jenny

    ReplyDelete
  58. Hurra hurra! Ett stort, stort grattis till dig Stina. Kikar ofta in här utan att lämna några spår efter mig men nu måste jag så klart lämna den största grattishälsningen till er tre. Så fantastiskt att du till slut får uppleva en graviditet och att ett nytt liv, erat lilla hjärta, ska komma til världen. Kram från mig!

    ReplyDelete
  59. Grattis Stina! Läser din blogg dagligen och är usel på att kommentera. Men detta var en underbar nyhet, så mycket du har längtat.
    Jag är själv gravid i v.29, och har mått väldigt illa länge. det var inget kul, men mina sunmaidrussin hjälpte mig. Ett litet russin paket i varje väska o jackficka fick mig att överleva.

    ReplyDelete
  60. Vad underbart! Stort grattis från en trogen bloggläsare!

    ReplyDelete
  61. Supertusentoppenstort GRATTIS fina Stina :)

    ReplyDelete
  62. Helt fantastiskt roligt! Stort stort stort grattis! Det ska bli så spännande att följa ditt liv som mamma.

    ReplyDelete
  63. Åh vilken fantastisk nyhet! Jag har följt din blogg länge och aldrig tills nu lämnat något spår efter mig, men nu sitter jag här med tårar i ögonen och bara måste få gratulera dig, STORT lycka till önskar jag er alla tre!

    Kram Andrea

    ReplyDelete
  64. Grattis :) så glad för eran skull!

    ReplyDelete
  65. Fantastiskt roligt att läsa din blogg idag:) Grattis till det största i livet!
    Kram kram

    ReplyDelete
  66. Vilken härlig nyhet! Stora och varma gratulationer från en finsk läsare.

    ReplyDelete
  67. Men alltså, GRATTIS! Vet du att jag fick tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg! Jag har läst din blogg i flera år och jag älskar den, jag tycker du verkar vara en helt fantastisk person och du inspirerar mig så otroligt mycket! Även fast jag inte känner dig så är jag så otroligt glad för att du hittat helt rätt i livet nu! Och du kommer alldeles säkerligen bli en helt underbar mamma!
    Och grattis till din fina livskamrat! Många kramar! //D

    ReplyDelete
  68. Wow, I don't even know you but this made me cry. Congratulations and lots of luck with your pregnancy.

    ReplyDelete
  69. Gratulerer Stina! Åh, så glad jeg ble for deg nå! <3

    ReplyDelete
  70. GRATTIS! Fantastiska nyheter, misstänkte dock att detta var nyheten du skulle berätta efter vad du skrev i Tarus blogg :) All lycka till er alla tre!!
    Kram Christina

    ReplyDelete
  71. Grattis vad roligt att höra! Tycker du är en inspirationskälla och blev intresserad av kabbalah då jag kom över den här bloggen för ett par år sedan <3 /Nicole

    ReplyDelete
  72. Ååååh Stina! Jag döör..vad roligt..du om någon är verkligen värd detta. All lycka! Kram!

    ReplyDelete
  73. Underbart, grattis! Så härligt för er. All lycka!

    ReplyDelete
  74. Helt underbara nyheter! Varmt lycka till Stina :)
    Kram N.

    ReplyDelete
  75. Åh grattis grattis, efter 4 månader brukar illamåendet ge med sig vilken månad är du i? Att äta saltra crackers och te kan också hjälpa. Gud vad glad jag blir för din skull. Grattis igen!

    ReplyDelete
  76. Sitter på mitt jobb när jag läser detta och kan inte låta bli att fälla en tår..Jag har följt dig länge och genomgår samma sak som du har gjort (börjar snart IVF nr 100000:e känns det som) så jag förstår din oerhörda glädje! UNDERBART!
    //Caroline

    ReplyDelete
  77. Åh, jag blir så glad för er, Stina- så häftigt och härligt och roligt och fantastiskt! Stort stort grattis! Jag tycker så mycket om dig genom bloggen och blir verkligen genuint varm i hjärtat av denna nyhet! Stora kramar!

    ReplyDelete
  78. Grattis, jag gissade faktiskt på det. Men det tror jag beror på att jag är i samma sits själv men förlossningen är beräknad om ca en månad.
    Illamående är ett tecken på många graviditetshormoner och jag var själv väldigt glad när jag kände så tydligt att jag var gravid då jag tidigare varit med om ett missfall. Men nu i slutet känns det inte så roligt längre när jag faktiskt mått illa hela graviditeten. Såklart har jag haft bättre och sämre dagar, men ändå illamåendet har funnits där. Lycka till framöver och förhoppningsvis släpper ditt illamående.
    /Liss

    ReplyDelete
  79. Åh, finaste Stina, vad glad jag blir för din skull. Sååå himla kul! Hoppas att du snart mår bättre. Stort grattis till dig och den blivande pappan. kram kram Linda

    ReplyDelete
  80. JAg blir så rörd! Så otroligt glad för din skull Stina!

    ReplyDelete
  81. Jag visste det! Åhh jag blir så tårögd. STORT GRATTIS STINA! Det är du värd!

    /AK

    ReplyDelete
  82. HURRA!!!! Vi har bettat om detta, äntligen en mini-Stina till den mest värda. Varma lyckönskningar. Cecilia

    ReplyDelete
  83. Jag har aldrig lämnat en kommentar förut, men jag läser din blogg nästan dagligen. Jag har följt dig under hela kampen... Äntligen!! Jätte grattis! Såå glad för Er skull! Jag fick själv barn lite tidigare i år och känner så starkt med dig. En tår föll på min kind. Att få barn är den största gåvan!!!! Grattis igen!

    ReplyDelete
  84. Åh!!! Tusen miljoners miljarders GRATTIS!! ;D

    ReplyDelete
  85. åh vad glad jag blir!! Jag följde din kamp förut och var så ledsen för din skull då.
    Åh jag är så glad!!Grattis!

    ReplyDelete
  86. Jag kände det så långt inne för länge sedan och jag är så otroligt GLAD för er skull. Jag har ju varit med ett tag och vet hur du och din före-detta man kämpade så det här är ju en riktig blessing! Åh Stina, det här var ju verkligen dagens gladaste nyhet! Stor KRAM till dig/er

    ReplyDelete
  87. Grattis i massor! Vilken gåva, vilken lycka! Önskar er all lycka. //Mathilda

    ReplyDelete
  88. Hjärtligt grattis Stina!

    ReplyDelete
  89. Grattis stina. Har själv ett julibarn underbar tid att fylla år på sol, jordgubbar, blommor.
    Kram till er

    ReplyDelete
  90. Grattis Stina! Vi är många som är glada för din skull!

    ReplyDelete
  91. Jag blir så rörd!
    Helt underbara nyheter! Så otroligt roligt att få läsa att du är gravid. Äntligen. Minns hur du kämpade förr. All lycka och stort grattis till er. Kram, Minna
    PS. Du blir världens bästa mamma! DS.

    ReplyDelete
  92. Oh Gud vad underbart! Har följt din blogg länge nu så och tycker du är en fantastisk kvinna! Är så otroligt glad för din och din mans skull. Grattis!

    ReplyDelete
  93. Stina I have tears in my eyes as I write this. I couldn't be any happier for you. You are going to be a wonderful mother my dear. Congratulations to you both.

    x

    ReplyDelete
  94. VÄRLDENS STÖRSTA GRATTIS OCH ALL VÄRLDENS LYCKA TILL! Jag blev nästan tårögd när jag läste detta! Du är värd all lycka Stina! Så godhjärtan som du verkar vara!

    Du kommer att bli en underbar mamma!

    ENORMT stor kram!

    ReplyDelete
  95. Nämen Gud så underbart...
    jag har följt dina bloggar LÄNGE och vet hur det varit. Blir så glad för din skull. Stort grattis och lycka till!!!!!!

    ReplyDelete
  96. Nämen gud så underbart!
    Har också följt dig länge.
    Stort stort grattis och lycka till!

    ReplyDelete
  97. Grattis! Att bli mamma är det bästa :-)

    ReplyDelete
  98. Varmt grattis!!!
    Verkligen glad för din skull!
    Hoppas du kan njuta av din graviditet också och inte bara kämpa mot illamåendet!

    ReplyDelete
  99. Congratulations to You both! Giving birth to a child is the greatest gift of all. Trust me I have been in your situation and understands it very well.

    ReplyDelete
  100. Stort grattis! Vilken lycka. Tror du blir en fantastisk mamma!

    ReplyDelete
  101. Så underbart och så rätt! Har följt dig länge nu och kan verkligen tänka mig att du kommer bli en snäll och rättvis förälder. LYCKA TILL!! Tror du gör rätt i att skippa kraven. Njut!

    Massa kramar och lyckönskningar!

    ReplyDelete
  102. Hej igen!

    Jag skrev en kommentar igår att jag är så oerhört glad över att du har träffat din kärlek! Jag har följt dig länge och vet vad du har gått igenom, du pratar mycket om det andliga och själsliga. Jag tror på ödet, jag kände inte på mig att du hade träffat någon ny man, sedan sista inlägget jag läste på din blogg igår har jag haft en spirande bubblande känsla i kroppen och idag hela dagen har jag tänkt på dig och kännt på mig att du väntar barn, helt sjukt, jag tänkte gå in till dig och kommentara i din blogg idag och sen läser jag detta inlägg och blir helt chockad, är inte det konstigt att en människa som jag inte känner och bara läser din blogg kan känna någonting sådant. Känslan har verkligen varit så stark så att jag till och med ville skriva ett meddelande till dig. Jag har aldrig tänkt eller känt så här förut, det är första gången jag har reflekterat och känt på mig något! Läskigt men samtidigt underbart att man kan ha en sådan känsla i kroppen! :) Tack Stina! Lycka till med allt! Kram E

    ReplyDelete
  103. Stort grattis, jag är verkligen glad för din skull. Har fÖljt dig ett bra tag och glädjer mig jättemycket.
    Kramar

    ReplyDelete
  104. Grattis Stina! Kommer fortsätta följa dina äventyr. Stor kram från Sofia i Oslo

    ReplyDelete
  105. Åh det här är så fantastiskt! När jag läste Det Där Inlägget då i november nån gång så började jag gråta här, och sedan dess har jag hoppats så att du skulle säga något, hoppats så på att det verkligen var det jag intuitivt trodde! Gillar inte att pressa på om att fråga om såna saker, och särskilt inte när jag vet hur svårt det varit tillbaka i tiden. Vilken GREJ, Stina!! Herregud, det är ju helt fantastiskt! Har följt dina bloggar länge, länge, du kommer bli en fin mor! Hoppas på att illamåendet släpper snart, det är hemskt att må sådär dygnet om, jag vet... Stort GRATTIS till er - dig, den finfina mannen och plutt*n i magen!
    *LER*

    ReplyDelete
  106. Det är sällan jag blir genuint glad för någon jag inte känner, men gud vad glad jag är för din skull! Du kommer att bli mamma till världens mest välklädda barn! =)

    ReplyDelete
  107. Stort grattis, du kommer att bli en underbar mamma :) Hoppas illamåendet går över snart! Stora kramar

    ReplyDelete
  108. Jaaaaa!!!Äntligen! Så fantastiskt kul att höra!

    ReplyDelete
  109. Måste kommentera igen;) Grattis igen underbara du. Ska bli otroligt kul att följa din graviditet, älskar magbilder:P (om du har tänkt skriva om den här), och vore jättekul att läsa hur och när du upptäckte att du var gravid osv:)
    Stor kram

    ReplyDelete
  110. oh my god! congratulations! :D this is fantastic! and I am looking forward to your outfits! :)

    ReplyDelete
  111. Jag är lycklig för din skull!! Detta ger mig hopp, för jag tror precis som du trodde att jag kanske måste sluta livet utan att bli biologisk mamma. Att bli mor är meningen med livet enligt mig :-)

    ReplyDelete
  112. OHH! Grattis Stina! Jag är verkligen jätteglad för din skull! Kan inte hjälpa att jag sitter och tänker på hur jäkla snygg ungen kommer bli! Verkligen Grattis!!!

    ReplyDelete
  113. Underbart Stina! Läste det ju mellan raderna redan tidigare, som jag inte kunde låta bli att nämna i ett mail! Och fastän vi inte känner varandra, är jag superglad för din skull! :)

    Stort lycka till!

    Kram från Bella!

    ReplyDelete
  114. Grattis underbara Stina! Är sååå glad och lycklig för din skull! Många kramar från Helena!

    ReplyDelete
  115. Stort Grattis både till bebis och kärleken.
    Jag hör till dem som följt din blogg men aldrig kommenterat förr men nu kunde jag inte låta bli:-). Jag vet också precis hur det är att kämpa för att få ett barn och att drabbas av den stora sorgen när man inser att det troligtvis aldrig kommer att bli så, det lyckades inte heller för mig och min exman, och även jag hade ställt in mig på ett liv utan biologiska barn precis som du. Vi skilde oss och 6 månader senare träffade jag mitt livs kärlek, ytterligare 8 månader senare upptäcker vi att vi ska ha barn. Vår underbare lille kille är nu 1 år.
    Livet är sannerligen ett enda stort mirakel.

    Än en gång stort grattis och det ska bli så spännande att fortsätta följa din blogg.
    Kram

    ReplyDelete
  116. ååå gud, jag sitter här på jobbet och får en massa tårar i ögonen. Jag har ju kännt på mig och förstått att så är fallet. Att du ska bli mamma! Grattis till dig och din fina man. du kommer att bli en fantastisk mamma! Grattis grattis grattis älskade Stina!!!!!! Kram till tusen och hoppas att du snart slipper att må illa! Stor kram Sandra

    ReplyDelete
  117. När det är rätt är det rätt, eller hur? :) Önskar dig all lycka i framtiden och tackar för en jättefin blogg!

    ReplyDelete
  118. Underbart, stort grattis, både till bebe och din kärlek till din man. Har följt dig här länge nu och du är värd all lycka :) Lycka till med livet! Kramar från Miss Jones (som köpte dina peace örhängen)

    ReplyDelete
  119. men åh, Stina, vilken fantastisk nyhet! ett enormt jättegrattis!

    ReplyDelete
  120. Har läst din blogg ett tag nu, tycker du skriver och fotar fantastiskt! Och nu kom den här fantastiska nyheten- Stort grattis till er båda!!

    ReplyDelete
  121. Vilken underbar nyhet! Jag vet känslan av att tro att man aldrig kommer bli mamma. Det är verkligen en gåva!

    ReplyDelete
  122. STORT grattis! Jag har följt din blogg länge, länge och vet hur kämpigt du haft det. Jag är så glad för din skull! <3 Kram A

    ReplyDelete
  123. Grattis, så roligt!
    Anna

    ReplyDelete
  124. GRATTIS Stina! Du har verkligen gjort ett bra jobb på att dölja allt detta! :) Jag är så glad för din skull och önskar dig all lycka!!! Det ska bli spännande att följa ditt "nya" liv. Och beträffande att äta saker och ting: jag har nu i snart ett år följt dieten/livsåskådningen "ge kroppen vad den vill ha" och har aldrig varit friskare, snyggare och mer i form. Om man verkligen LYSSNAR på vad KROPPEN vill ha, och följer detta, kan det inte bli mer än rätt. För den vet ju vad den behöver. Igen, STORT grattis!

    ReplyDelete
  125. Grattis Grattis!!! Är så glad för din skull, tänk vad livet kanta vändning och överraska! Lycka till ;)

    ReplyDelete
  126. Stort grattis Stina! Det är verkligen fantastiskt!! Önskar dig all lycka med ditt nya liv och din nya man!

    //Lin

    ReplyDelete
  127. GRATTIS!! När jag började läsa din blogg hade du precis skrivit att du och ditt ex i princip hade gett upp att få barn... och nu händer detta!!! :) STORT GRATTIS!!!

    ReplyDelete
  128. Satan vad glad kan bli av att höra sånt här om någon man inte ens känner! Har följt dig sen början, jag sitter här och fånler fram datorn! STORT grattis :)

    ReplyDelete
  129. GRATTIS! Vad härligt!
    Jag är också gravid, bebisen kommer i början av juli. :o)
    Hoppas att du kommer att må mindre illa snart!
    Kram

    ReplyDelete
  130. Grattis från Finland också! Det måste kännas helt ofattbart.

    ReplyDelete
  131. Jag är så glad för din skull! Önskar dig lycka till med allt! :) Kram malin

    ReplyDelete
  132. Congratulations!!!!I´am pregnan too, (18 weeks) and it feel go good;)

    ReplyDelete
  133. Jeg er så utrolig glad for din skyld. Som en leser av din blogg i mange mange år, som har fulgt dine kjempelser og skuffelser med IVF må dette være noe av det mest fantastiske som kan skje.
    Ønsker deg all hell og lykke.

    Klem

    ReplyDelete
  134. Grattis Stina!

    Jag läste din förra blogg och minns dina inlägg om din kamp att bli gravid. Med tanke på detta så känns det förstås ännu roligare att höra den glada nyheten :) Jag önskar dig stort lycka till och kommer troget titta in och läsa om dina fortsatta äventyr! Jag mådde också illa under mina graviditeter, tills v 14 exakt med båda, och under den tiden åt jag också mycket färdigrätter, konstigt nog så var det den enda maten som fungerade för mig. Jag var även sugen på syrliga karameller och melon. Hoppas du slipper illamåendet snart.

    Kram kram

    Sofia

    ReplyDelete
  135. Grattis! Skall också (förhoppningsvis) få mitt första barn i sommar, 29 juni, så nästan samtidigt! Skall börja följa din blogg nu (har inte gjort det innan), kul att följa någon i samma situation! Lycka till!

    ReplyDelete
  136. Grattis från hela mitt hjärta! Jag rös och fick tårar i ögonen när jag läste denna fantastiska nyhet. Jag har följt din blogg flera år och vet vad du gått igenom. Du skriver så vackert och dina bilder säger så mycket mer än ord kan beskriva. Återigen grattis och njut av den fantastiska resa ni har framför er!

    ReplyDelete
  137. Jag är så glad för din/er skull Stina! Lycka till med allt :) Kram Mikaela

    ReplyDelete
  138. Att döma av den Stina man känner från bloggen så kommer du att bli en fantastisk mamma. Stort grattis och all lycka till er! :)

    ReplyDelete
  139. Hej finaste Stina! Jag sitter med tårar i ögonen på jobbet och är helt LYCKLIG för din / er skull!

    Jag hamnade på din blogg för flera år sen och det var just i de tuffa tiderna när ni försökte bli gravida. Vet du? Detta var meningen! Det är detta barnet som skulle komma till dig.

    Du verkar så otroligt genuin, cool, härlig, snäll, glad och jag blir så glad att du ska få ge dina gener vidare åt ett litet mirakel.

    Världens största grattis! Jag har nog inte blivit så här glad för någon annans graviditet förut haha. Som du kämpat. Allt har en mening!

    STOR KRAM från Oslo / Josefine
    www.prinsessansdagbok.com

    ReplyDelete
  140. Stina! Så underbart, har ju läst din blogg i flera, flera år och det är otroligt vad man kan glädjas åt någon man egentligen inte känner "på riktigt". All lycka!!

    ReplyDelete
  141. Grattis Stina!

    Jag har anat men knappt vågat tro det, har följt dig i många år nu. Jag är så glad för din skull och en tår letar sig fram.

    All lycka till er!!!

    Love/ Stina

    ReplyDelete
  142. underbart! grattis! :)

    ReplyDelete
  143. Jag kan inte annat än säga stort grattis och lycka till!

    ReplyDelete
  144. åh va underbart, STORT GRATTIS och lycka till med allt!!=)

    ReplyDelete
  145. Hej!

    Nu gör jag mitt tredje försök att kommentera:
    Grattis! Jag blir så rörd!

    Maria

    ReplyDelete
  146. gråter av lycka nu! Du är så värd det och jag är så glad för din skull (så fint att man kan känna så mycket för en människa som man aldrig träffat tycker jag. tack för att jag får följa med här, du är så inspirerande i LIVET!)

    ReplyDelete
  147. herregudddddddddddd gratttiiiiisssssssssssssssssss

    skriva gärna om graviditeten.... så glad för din skull.... ta hand om dig...

    ReplyDelete
  148. kommer du sluta jobba föressten???????

    ReplyDelete
  149. Sa underbart! All lycka till dig, din man och lilla bebisen. Tror att du kommer bli en fantastisk mamma.

    ReplyDelete
  150. FANTASTISKT! följt din blogg under lång tid, och nu var det verkligen på tiden att skriva en kommentar. Stort grattis och många lyckönskningar, du kommer bli en grym mamma!

    ReplyDelete
  151. Hej!

    Läser din blogg frekvent men har aldrig tidigare lämnat något spår efter mig. Idag kände jag att det var dags! Är själv gravid, bebis beräknad till midsommar. Har senaste veckan känt allt starkare fosterrörelser och när jag läste ditt inlägg sprattlade det till rejält i magen! :)

    Stort grattis och all lycka önskar jag dig, det är verkligen ett mirakel det här med att ha ett litet liv som växer inuti en...

    Varma hälsningar från en annan blivande Sthlms-morsa!

    ReplyDelete
  152. helt helt helt HELT fantastiskt roligt att höra Stina! Får gåshud och sitter här med tårar i ögonen när jag läser om din stora nyhet! Stort GRATTIS!

    ReplyDelete
  153. Så underbart <3 Stort grattis!Fick tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg då jag har följt din blogg ett tag, är så glad för din skull och önskar Er all lycka :)Linda

    ReplyDelete
  154. Alla: Jag önskar jag hade tid och orka att svara på varje kommentar från var och en av er. Det går inte med nästan 170 kommentarer men ni ska veta att jag läst igenom vart och en av dem och tårarna bara strömmar. Alla fina ord, all kärlek tar jag in och känner den djupaste av tacksamhet. det är en gåva, liksom att få bli mamma, att ha sådana underbara och vänliga läsare som kan dela glädjen på det här storsinta viset. Min tro på mänskligheten blir bara större och större.

    Till alla er som fortfarande kämpar för detta mål, jag vet hur det känns, sorgen som aldrig lättar, tårarna som aldrig slutar falla ... Jag kan inte säga något annat än att där det finns hopp - där finns möjlighet. Sluta aldrig tro. Mamma kan man bli på så många underbara sätt. Inget går perfekt till och alla vägar är lika vackra.

    Jag sänder kärlek till er ut i universumrymden!

    Varmaste kram
    stina

    Canan: Thank you dearly for the words you wrote. Exactly what I hope is true. Very beautiful written. Thank you. And it is true, I am a typical aquarius and with air as element.

    ReplyDelete
  155. Härligt! Stort grattis.

    ReplyDelete
  156. Vad underbart! Stort stort grattis! / Josefine

    ReplyDelete
  157. Ååååååååh vad härligt :-)STORT grattis till Er Stina! Kram!

    ReplyDelete
  158. Nu måste jag ta mig tiden att kommentera, fast jag läst din blogg sen IVF-karusellen! Give and you shall receive, du stina som ger oss läsare så mycket av dig själv i livets alla skeenden; sorg, lycka, kärlek, familjen på ett ärligt och genuint sätt. Nu är det din tur att få, och jag är så in i märgen glad för din skull att jag kan inget annat än att le:) Vilken uppfriskande och inte minst stärkande resa ditt liv är! Varm kram A

    ReplyDelete
  159. Grattis igen min vackra vän det är en gåva som är unik och alldeles speciell, ja du vet ju att jag varit igenom samma sak...
    Lycklig och jag vet att du kommer bli världens goaste mamma
    KRAMSISAR

    ReplyDelete
  160. Hej
    Tittar in på din blogg då och då utan att kommentera men nu måste jag. GRATTIS!!!! Efter två missfall vet jag hur du har kännt dig. Detta är ju så fantastiskt. Är mamma till en pojk på snart tre och en flicka på åtta månader. Att bli mamma är det största som finns, du har en underbar tid framför dig. Är så glad för er skull.
    Mvh florencia

    ReplyDelete
  161. Congratulations, Stina. I'm so very happy for you. All the best to you.
    Kim from Canada.

    ReplyDelete
  162. Stort, stort grattis till graviditeten och din vackra kärlek!

    Jag är själv gravid i vecka 18 och förstår hur du har det med illamåendet då jag också mått riktigt illa och fortfarande gör. Håller tummar och tår för att vi båda snart får må 'som vanligt' igen.

    ReplyDelete
  163. Ett stort Grattis till er! Vad roligt, Verkligen! =)Både det med att du hittat dig en stor kärlek och till det barn ni nu väntar tillsammans. Själv är jag också gravid och då i v36. Börjar närma sig nu mao vilket är sååå spännande. Brukar titta in här då jag gillar din syn på livet och att titta på dina fina bilder.

    Lycka till med allt nu, hoppas verkligen att du ska må bättre och det snart!

    ReplyDelete
  164. Vilka fantastiska nyheter! Grattis! Ser fram emot att folja Ert aventyr, for det ar precis vad det ar :-) Och att fa bli mamma ar den storsta gavan livet kan ge dig. Underbart!
    Kramar fran London

    ReplyDelete
  165. Helt underbart!

    Stort Grattis till er båda!

    Du är helt fantastisk Stina!

    ReplyDelete