Wednesday, January 26, 2011

For the weekend


I helgen är det jag som tar flyget till Geneve för att både spendera tid med M:s föräldrar och gå på ett av årets tjusigaste bröllop i två dagar. Med en dresscode "frack" fick jag genast lite panik när jag insåg att ingen av mina långklänningar som jag tycker om sitter som de ska och då min byst har blivit väldigt mycket större (vilket faktiskt är ganska trevligt) är det en omöjlighet att knäppa de flesta just vid bysten. Så mindes jag i all hast en klänning jag tittat på inför nyår innan jag införskaffade den vita som jag sedermera bar, den skulle vara perfekt nu. Lång, böljandes, chiffongsläp, bar i ryggen vilket jag finner oerhört kvinnligt och lite empirskt skuren vilket innebär att det finns massor av plats för min mage. 

Jag älskar KOTYR.SE som företag för de har så många vackra klänningar till både vardags och fest. Jag skickade ett mail och bad om expressleverans och innan jag hann blinka fick jag hem denna skönhet som satt bättre än jag någonsin anat (jag fick gå upp en storlek dock, pga mina härliga, nya kurvor lite här och där) och de svarade på storleksfrågor som jag hade vänligt och professionellt. Jag lovar att visa den på uppe i de schweiziska bergen där bröllopet ska hållas. Att de även alltid packar deras ting så vackert och är oerhört serviceinriktade och vänliga slår allt. Jag älskar både deras hemsida och deras varma själ som finns bakom företaget.

7 comments:

  1. Jag har denna: http://www.mutsy.nl/products/4rider/options , the light weight version.
    http://www.mutsy.nl/products/4rider/options
    Man kan bära den men en hand (om det behövs) Svenska barnvagnar är såååå tunga och klumpiga. Det går även att sätta på bilstolen som du ser på sidan...SÅÅÅÅ smidigt när bebisen är så liten och du ska gå in i en butik och handla lite snabbt, då är det skönt att inte behöva väcka bebisen men då tar du bara vagnen och clickar in bilstolen. Och nu när min son är 1,5 kan han sitta i sittvagnen med ansiktet mot mig eller tvärtom. Många möjligheter! Härligt. Men det finns säkert andra märken som har liknande vagnar och har lite bättre kvalitet. Och korgen är inget vidare..allt ramlar ur, den går inte att använda alls. Kolla på en vagn som är lightweight, kan ha bilstolen på och som ha en sittdel som går att ha på båda hål.
    Kram /Angela

    ReplyDelete
  2. haha min comment tillhörde ju din barnvagn-inlägg...förlåt :)

    ReplyDelete
  3. The dress looks somptuous. Looking forward to seeing you inside at the arm of your handsome M.

    ReplyDelete
  4. Hej Stina,

    tänk på att klädkoden "frack" betyder, precis som du insett, hellång klänning men innebär även att axlarna inte kan vara bara i kyrka och vid middag (middagen mest beroende på din ställning). Det funkar lite annorlunda här nere och just för kvinnor kan det vara lite knepigt (tänk på hur sena de var med kvinnlig rösträtt t.ex). Här är det viktigt att följa de sociala reglerna, speciellt om det finns besökare med högre status än en själv. Låter väldigt tråkigt och förlegat, men "man tar seden dit man kommer" för att undvika att förolämpa någon...

    ReplyDelete
  5. Klänningen är verkligen jättevacker!

    ReplyDelete
  6. Tack för ditt tips! Är det en malina klänning?

    (vars tuttar också växt skumt nog, hur det nu är möjligt utan både viktökning och bebi i magen)

    Kram

    ReplyDelete