Tuesday, January 25, 2011

Generous man


För mig är de finaste gåvorna i livet  - de som oftast inte kan mätas i pengar. Jag tycker att beteenden, genuin och uppoffrande kärlek, vardagsromantik, att man gör små ting för varandra och hjälps åt när det behövs är det absolut viktigaste. Att min partner får mig att känna mig uppskattad, att känna att han tycker jag är fin och att vi båda vill utvecklas till bättre människor när vi är med varandra är så vackert. Känslan att vi verkligen vill varandra gott. 
Trots att jag haft en pappa som alltid skämt bort sina flickor och också tidigare haft en mycket fin man i mitt liv - har det aldrig gått att köpa mig. En fin present kan inte förlåta ett vidrigt beteende, brist på tid eller kärlek och jag behöver inte en man som köper dyra fina väskor till mig. Jag är hellre utan än att tar det ena som kompensation för något uteblivet. Jag kan köpa dem själv och när jag var yngre fick jag tacksamt spara, arbeta extra och såg till att skaffa det jag behövde själv, trots att jag var i ett förhållande. Kort sagt. Money can't buy me love.
Men när man träffar någon som gör så mycket fina handlingar utan att jag ber om det, som hjälper till, är vardagsromantiker och precis som jag försöker ha en livsgnista till livet och där vi skapar en mycket häftig gemensam passion - då är det mycket härligt att få en liten gåva då och då. Som vid julafton och när man fyller år, eller andra speciella tillfällen. Och M är så rolig. Jag fick ju en makalöst fin ring från Piaget på julafton i vitt guld och nu när jag fyllde år fick jag precis samma ring fast ännu finare, i rött guld och med diamanter. Också från Piaget. Det tyckte jag var både gulligt och genomtänkt, framförallt för att jag inte önskat mig något vid båda tillfällena. Men hade jag inte känt all den kärlek som jag känner innan presenterna, hade de inte haft samma inverkan på mig. 
Den finaste gåvan är faktiskt den att han bemödar sig att varje fredagseftermiddag sätta sig på ett flyg hit till Sverige för att vara med mig och skapa vår blivande lilla familj och åker hutlöst tidigt varje måndagsmorgon tillbaka till Zurich. Det kräver så mycket engagemang, kärlek, uppoffring och tålamod och för mig är det den vackraste presenten av dem alla. 

13 comments:

  1. Den där ringen är vansinnigt vacker! Vilken man du har! WOW. Kram L

    ReplyDelete
  2. "Happiness is only real when shared..."
    M. (from "Into the Wild")

    ReplyDelete
  3. Blir så glad av att läsa dina fina texter. Otroligt inspirerande att läsa. Jag är 24 år och tänker att så lycklig du är nu med ett barn i magen vill jag också känna mig vid 31 år. All lycka till dig, M och ert barn :) / Sofia

    ReplyDelete
  4. Jag ar en ny lasare av din blogg, och jag bara alskar den! Du verkar vara en san varm o genuin manniska och precis som jag tror pa hur man kan genom sitt tankande och den energin man avger kan paverka sitt liv vilket hall som helst.GRATTIS GRATTIS till din babylycka och din nya man. Tack fina du for att du inspirerar!

    Varma halsningar

    Rakel

    ReplyDelete
  5. Very good taste your new "fiancé".
    I am happy for you Stina that you found someone who corresponds to your waitings in the life and who will realize the dream of your life, I think, a baby.
    Looking forward to seeing new stomach growing...
    Sure it will be pretty of yourse.

    ReplyDelete
  6. jag älskar dina händer stina, även fast du inte förstår det. hoho

    ReplyDelete
  7. Vilken härlig man! & ringen är smashing :)
    Lucky you <3

    Kram

    ReplyDelete
  8. Vackra Stina,
    so glad you had a nice birthday celebration and now that's what I call a token of love. stunning ring and belongs on your finger.

    have a lovely day x

    ReplyDelete
  9. Stina,

    hoppas vi får läsa mer av din käraste. Verkar lika klok som dig. Så vill gärna att du sänder honom den hälsningen. Hann inte kommentera när han sist skrev. Det var en sådan fin gest!

    Nu har jag också önskat mig från universum och det sker saker...tack Stina att du fick mig våga tro igen!

    Anne S.

    ReplyDelete
  10. Du skriver då himla fint!
    Och vilken ring, wow :D

    ReplyDelete
  11. Grattis Stina! Har bara varit hos dig på kliniken en gång, men det är fantastiskt roligt att läsa att du skall bli mamma, har en fantastisk man som verkar behandla dig så som varje kvinna borde bli behandlad.
    Önskar Er all lycka i framtiden!

    ReplyDelete
  12. Vacker ring! Och stort grattis till graviditeten!

    ReplyDelete
  13. vacker som få, precis som du.

    ReplyDelete