Monday, January 31, 2011

Megéve


Megéve är en mycket förnäm skidresort som ligger i Frankrike, intill Chamonix skulle man kunna säga. En timmes bilfärd från Geneve ungefär. Till Champonix, Zermatt och andra alptoppar åker de mer äventyrliga skidåkarna och till Megéve är det lite mer show off i status och snygga skidoutfits än kanske djärv skidåkning. I allafall är det vad M tycker och han, som den galna äventyrare han är älskar givetvis off pist, down hill och tycker att det är smått larvigt att briljera med en dyr skidutrustning när man knappt vet hur man står på ett par skidor. Han är fruktansvärt duktig och behärskar ett par skidor lika väl som jag behärskar att laga den perfekta äggröran. Och att han älskar att kasta sig utför livsfarliga backar märktes, han kändes fri som en fågel. Och jag stod oroligt som en moder och hoppades att han inte skulle falla.
Vi tog de olika pistarna upp till toppen och jag fick njuta av solen medan M slängde sig utför backarna. Nästa år ska jag minsann också åka skidor - men med graviditeten och min ringrostighet kändes det bara dumt och riskabelt att i detta stadie ta upp skidåkningen igen. Däremot var det mycket lustigt när jag försökte stänga mina skidbyxor som annars sitter perfekt. Det gick liksom inte, på något vis var det något som stod ut i mitten och hur mycket jag än höll andan gick den inte att dra in ...

No comments:

Post a Comment