Tuesday, January 4, 2011

My bohemian lifestyle


När man har gått igenom en relativt tuff period och känslan infinner sig då man börjar se ljuset - kommer som alltid eftersvallningar av trötthet och en eftersträvan efter sinnlig ro. Jag är fenomenal på att vara lat när sig bör och efter en stickande kylig promenad med en väninna igår kväll slumrade jag till framför en film med ett av Byredos doftljus som spred sig likt ett exotiskt hotell i fjärran med sina speciella aromer. Sedan satt jag länge i mörkret när jag inte kunde somna efter det och drack varm mjölk med honung och insåg att jag för första gången på en mycket lång tid kände lugnet och ro'n i varenda del av min kropps vener. Det. Var sann lycka. I en mycket speciell form.

8 comments:

  1. Härligt att höra! På senaste bilderna av dig så syns det verkligen. Det strålar om dig samtidigt som jag ser att du har funnit dig själv igen <3

    Stor kram Linda

    ReplyDelete
  2. Åh jag känner precis igen mig. Hade en tuff period 2003-2004. Våren 2005 sov jag mest hela tiden på ledig tid. Det var precis som om kroppen återhämtade alla krafter.

    Härligt att du mår bättre. Och snart kommer tussilagona i backen :D . kram Linda

    ReplyDelete
  3. Vilken mysig bild. Så härligt att du känner lugn och ro :)

    Sofia

    ReplyDelete
  4. Så skönt att höra detta. För din skull såklart, men inte minst för min egen. Längtar väldigt mycket efter känslan att ha kommit ut på andra sidan, kunna andas igen. Det finns inte mycket luft just nu.

    ReplyDelete
  5. Vad underbart att höra! Dü inspirerar till eftertanke och lugn..det behövs i mitt liv! Tack <3

    Kram Mary

    ReplyDelete
  6. Snille Stina, kan du avsløre hemmeligheten snart? Jeg er så spent at jeg holder på å dø. Jeg digger bloggen din, inspirasjonen du gir meg hver eneste dag. Takk for at du fins.

    Varme klemmer fra Norge

    ReplyDelete
  7. Hi Stina. Could you write sometimes in english. I would like to read your blog, but i don't understand swedish at all :)

    ReplyDelete
  8. Alla: Tack för er fina omtanke!

    Anonym: snart, snart, snart ...

    Sarah: I do write in english, not always but often. Else, use Google translate and my whole blog will be translated! Good luck!

    ReplyDelete