Tuesday, January 11, 2011

My man

 
You are many who have woundered, who is he ... my man? So I thought it was time to give him a proper introduction.
Here is a slideshow of photos I took of my handsome man who comes from Switzerland (Geneva), but currently works in Zurich - when he does not spend time here with me in Sweden or anywhere else in the world. He speaks five languages fluently and is a trained engineer and works at one of Switzerland's most influential banks. Besides spending time with me during free time, he is a qualified pilot and loves to ski and loves to row. We share our appetite for life and love good food, both in restaurants and to cook for ourselves and to travel around the world.
We communicate naturally in English even though he starts to pick up Swedish annoying fast because of his immense linguistic talent. His father is French and his mother is Russian, but she grew up in Colombia when the couple decided to move to Switzerland because of their professions and my man himself has besides Switzerland lived in Canada and London where he studied Aerospace Engineering and also done longer trips in Asia and South America. He is very adventurous and incredibly handy, he can both build a house and appreciate art and design at the same time, which is a combination I find very appealing and useful ... he he.It is a very well-traveled and international man I have but his main sites is definetly his huge heart, his gentlemanly knowledge and the fact that he loves me with all his heart and show it just all the time. That he also is extremely urbane, very handsome, highly intelligent and educated, humble, and family loving and have patience with everything that I do not have patience with is just so perfect. He has really made me feel real and genuine love and I'm very grateful to have received such a wonderful man in my life.
His eye for details is incredible, he sees and recognizes everything and this is a much sought-after feature of a man and I have been experiencing these positive features many times. That he also is interested in fashion, interior design and love being out in nature just like me, are just the cherry on the top.
My family loves him and so do my friends and I am very fond of his family who is scattered in different parts of the world which I think is so wonderful and exciting. I am looking forward to spending my life with this geniune man and see what the future holds for us.

42 comments:

  1. Länge leve kärleken!

    ReplyDelete
  2. Så härligt att du hittat rätt! Låter som du kommer ha ett spännande liv framför dig! Har följt dig via bloggen ett tag. Glad för din skull! Kram

    ReplyDelete
  3. Så roligt att du träffat en sån fin, fin man. Jag önskar er all lycka! Kram A

    ReplyDelete
  4. Congrats!! As we didnt know that there were someone!It was`nt so hard to understand from the new way you were approach your life and the new way to express your self ....;-)

    ReplyDelete
  5. Vilket fint porträtt av din älskade!
    Men, vad har hänt med hans arm?

    ReplyDelete
  6. Underbart! Gläds med dig i detta nya kapitel av ditt liv.

    ReplyDelete
  7. Snygg! Hur träffades ni? Kram Anna

    ReplyDelete
  8. Wow, vilken man! Så underbart! Härligt att få läsa om din stora glädje!

    (Försöker alltid välja en profil men lyckas inte, så även denna gång blir jag anonym, tyvärr)

    Kram Christina

    ReplyDelete
  9. Gud så härligt å roligt! /Vänligen, Katarina

    ReplyDelete
  10. I'm so happy for you, that you have such a nice man on your side :)

    ReplyDelete
  11. Vilken härlig man du träffat. Snygg!!! Lycka till!!!

    ReplyDelete
  12. Åh, vad kul! Vad glad jag blev för din skull.

    ReplyDelete
  13. Hjälp vilken snygging! Insida och utsida :) Grattis och du är värd den bästa och största kärleken. Berätta nu om dina tips och hur man ska tänka!!!

    ReplyDelete
  14. Vad glad jag är för din skull Stina. Ingen kan missa din stora kärlek till honom när man läser texten. Hur stolt du är över honom och hur mycket han betyder för dig.
    En riktig tiopoängare förresten.
    Kramar Angela

    ReplyDelete
  15. Vad härligt det är att hitta rätt. Är verkligen glad för din skull. All kärlek.

    ReplyDelete
  16. He is super handsome, you make a wonderful couple! I wish I was beautiful like you to catch such a perfect man.

    ReplyDelete
  17. Åh vilken fin kärleksförklaring!
    Härligt att du funnit honom! Det ger mig hopp och framtidstro, hoppas att det vänder för mig 2011. Dina texter får mig verkligen att tro på förändring och peppar mig att skapa min egen lycka. Tack!

    ReplyDelete
  18. Yes - there you got him!
    Längtar tills vi ses fina,
    kram

    ReplyDelete
  19. Åh vad underbart! Och en man som kommer från landet som har delar av mitt blod, hurra! :) Jag är så väldigt glad för din skull, Stina! Det är du värd. Och på ett mer personligt plan är jag glad för att man uppenbarligen kan starta om och bli lycklig igen, runt trettio. Det ger mig hopp. Jag önskar dig all lycka med din nya man, och hoppas era liv tillsammans blir de bästa du upplevt! Kärlek till dig.

    ReplyDelete
  20. Härligt! Grattis!

    Men du missade en liten sak i din berättelse.....hur träffades ni?

    ReplyDelete
  21. Så flott. Ønsker deg all kjærlighet og lykke. Kos deg med din mann :)
    Klem

    ReplyDelete
  22. Congrats! Grattis! Härligt! Det finns något speciellt med long-distance förhållanden. På ett positivt sätt. Jag var i ett long-distance förhållande när jag var 19 år, nu, 10 år senare är han min man och bor jag i ert fina land med min svenska man :) Jag önskar er all lycka och kärlek. Vill du berätta hur/när ni träffades och om ni har planer för framtiden vad gäller t ex en flytt till schweiz eller tvärtom? :)
    Kram /Angela

    ReplyDelete
  23. kuinka ihana rakkaustarina <3 Grattis !

    ReplyDelete
  24. Jag har varit dålig på att läsa bloggar på sista tiden. Men idag så hann jag läsa några. Å så ser jag detta - Men gud vad det verkar underbart härligt - Lycka till!
    Kram, Daniela

    ReplyDelete
  25. Wonderful Stina, I am so happy for you. thanks for introducing us to your other half. Wish you a happy long life together.

    Dena x

    ReplyDelete
  26. Man, vilken kärleksförklaring! Tänk att bli beskriven så av den man älskar?! Underbart! Det här är du väl värd, vackra Stina. KRAM Lotta

    ReplyDelete
  27. Åh vad underbart Stina, jag önskar er allt gott! Blir så otroligt glad för din skull, då man har följt dig länge på bloggen! :)

    Kram E

    ReplyDelete
  28. Du är världens finaste Stina på alla sätt och vis och jag önskar dig ALL LYCKA, LJUS & KÄRLEK med din man.

    Mycket bra skrivet...och du tar såååååååååå fina och talande bilder.

    Godis och Stjärnglitter
    Kram från Leyna

    ReplyDelete
  29. Grattis! I am so happy for you! Att vara upp över öronen förälskad är en underbar känsla, samtidigt som den är farlig då man kan göra dom mest tokiga saker. All lycka!

    Besides: The handy men are the best men! ;-)

    Kram

    ReplyDelete
  30. Du förtjänar det!

    Underbart att du visar att ALLTING kan hända i livet. Du bestämmer riktning och vart bara. Ger mkt hopp ska du veta!

    Njut du av din underbara man. Nya, bättre tider är på väg!

    ReplyDelete
  31. Very handsome, yes! Din beskrivning låter lite som om du rabblar upp hans goda egenskaper väldigt fort för att du liksom inte vill glömma nämna någon av dem: och det är underbart!

    Hur träffades ni?

    ReplyDelete
  32. Åh vad underbart finaste Stina. Härligt att du hittat den perfekta mannen för dig :D . Snygg dessutom ;) . Kram Linda

    ReplyDelete
  33. I said it once and I'll say it again..jum jum jum ;) :P He sure is a jummy man!

    Håller med en kommentar ovan, hur träffades ni. Det är ju helt omöjligt att inte bli nyfiken efter den otroliga kärleksförklaringen! Vad härligt för dig att du får uppleva sådan kärlek och såda lycka, det är du verkligen värd.

    Är väldigt nyfiken på vad det nu är som du pysslar med, denna nyhet (tell us!)...kan tänka mig att det är många med mig som är väldigt nyfikna!

    All kärlek till dig Stina!

    ReplyDelete
  34. Wonderful Stina, I am so happy for you! All best for you, Minna

    ReplyDelete
  35. Härligt! Kärlek får en att må bra,hoppas jag även hittar den rätte! :)

    ReplyDelete
  36. Stort grattis! Det är så underbart när man känner i hela kroppen att man hittat rätt. All lycka!! MVH Laila

    ReplyDelete
  37. Congrats daddy :)

    ReplyDelete
  38. I think it's only appropriate to thank you all for your kind and flattering comments.

    Stina obviously exaggerates, but I do wish to bring her all the happiness she deserves in life.

    M.

    ReplyDelete
  39. Alla: Tusen, tusen, tusen tack det ödmjukaste för att ni är så glad för vår skull! Varmaste kram stina

    ReplyDelete