Saturday, January 1, 2011

New year 2011


Ni vet väl om hur den gamla sägnen lyder - att de känslor och det som händer under nyår är det som kommer prägla nästa hela år, med andra ord 2011. Därför var det en underbar känsla för mig som är skrockfull att vakna upp den 31 december med ett leende på läpparna och varma känslor i hela kroppen - för så mycket kan jag säga att de senaste månaderna har varit mycket tuffa för mig personligen. Även om jag inte delar med mig av mycket privat i bloggen så har de flesta av er läsare som anat att allt inte stått rätt till då jag bloggat mindre och fokuserat mer på det som jag valt att prioritera. Men nu så har det äntligen vänt.  
Nåväl. Dagen spenderades med två kalas och sedan sov jag en sväng innan det var dags att byta om till den nya vita klänningen på bilden som införskaffats dagen till ära. Den är stor och luftig vilket passar mig ypperligt just nu. 
I en våning på Birgerjarlsgatan hade vi sedan en underbar kväll/natt i några av de finaste vännernas sällskap. Vi var tio väl valda och åt en trerättersmiddag jag sent ska glömma med tal och skratt. Jag satt vid nyårsklockans tickande med Tiger som hade öronproppar för alla smällare och tryckte ner hans öron och klappade honom lugnande medan jag höll mina kära hårt om hjärtat. Den var en underbar kväll i Stockholms snövita natt och jag känner att det här året kommer vara ett av de bästa någonsin ...
Målet för mig personligen med 2011 ska vara att kämpa mindre. Kämpa för det som känns 100 procent rätt och resterande tänker jag inte ödsla mycket tid på alls. Jag har en kämparanda men nu är jag trött på den och kommer låta allt som inte känns helt bra passera och njuta av alla de fantastiska inslag som detta år garanterat kommer innebära.

Så snart är det dags att avslöja en mycket spännande nyhet för er här på bloggen. Och tills dess vill jag önska er all den lycka, familj, kärlek, hälsa, vänner, önskningar och själautvecklande som ni själva vill ha in i ert liv. Sluta aldrig visualisera VAD du vill ha i ditt liv. Förr eller senare blir det så om du tänkt dig och sett framför dig. På ett eller annat sätt. Följ ditt hjärta och din intuition. Och var aldrig rädd för att välja en väg som inte är helt självklar från början, ofta är det dessa vägar som bär de största och mest underbara frukterna i slutändan ...

Lycka till!

♥ stina

30 comments:

  1. Very good idea Stina, dont' loose anymoretime with things which does not have interest for you.
    Of course we hope you will continue your blog even not personal of course we understand and may be we also can talk to other things with than superficial.
    As you prefer until your still are here.

    ReplyDelete
  2. Härligt att det vänt nu. Du är en strålande kvinna och må 2011 bli ett år fyllt med lycka och välgång!

    ReplyDelete
  3. I want to thank you for a wonderful blog that I discovered this fall. I really enjoy all your beautiful pictures, and when you take us with you on your travels, I feel that I've been there too :-) I have to say that this is the most beautiful blog I have ever seen.

    You really are an extraordinary woman, Stina. I rarely comment on blogs, but the words you wrote today made me emotional somehow.
    Could your secret be that you are pregnant...? I might be very wrong ! Please excuse me if I am.

    I'm so happy to hear that you woke up with a smile yesterday, and that you feel life is smiling back at you again :-)

    I wish you a stunning 2011 !!!

    ReplyDelete
  4. Jag har själv haft en tuff höst men vet att allt handlar om vad jag själv visualiserar och gör livet till. Det var ungefär där det vände. Gott nytt år Stina, jag tror också att 2011 blir magiskt. Jag tänker göra det sådant.

    ReplyDelete
  5. Hej, jag tror att du är gravid. Jag känner det nämligen på mig. Lycka till, du kommer bli en fantastisk mor!

    ReplyDelete
  6. Hei skjønne Stina!
    I`ll read between the lines.. You are pregnant and expect a baby in .. JUNE? Just guessing but I feel you have that extra glow.
    Lots of love/Caroline

    ReplyDelete
  7. Jag hoppas INTE att nyheten är att du ska sluta blogga för din blogg är min absoluta favorit just nu.

    KRAM och gott nytt år!

    ReplyDelete
  8. Yes it could be that our beauty is pregnant ot may go to another country ... Wo knows...

    ReplyDelete
  9. Jag har följt dig ett tag och det är skönt att höra att andra också går igenom svåra tider. Sluta aldrig skriva :)

    ReplyDelete
  10. ojj vad nyfiken jag blir. Vart kommer din vackra klänning ifrån, den klär dig väldigt bra.

    ReplyDelete
  11. Åh vad nyfiken man blev nu:) Du verkar vara en fantastisk person med en väldigt bra blogg som jag tittar in i varje dag. En riktig feel-good blogg. Ha en bra dag och ett gott nytt år!

    ReplyDelete
  12. Gott Nytt År fina Stina!
    Jag har tack vare dina insprirerande inlägg börjat visualisera allt mer och försöka lita allt mer på min intuition, och om det var läskigt i början så känns det allt mer naturligt nu. Det bästa av allt är det fungerar också! Positivt tänkande och agerande föder verkligen bara ännu mer positivt.

    ReplyDelete
  13. Det låter visst som om du är gravid.. Grattis!!

    ReplyDelete
  14. Ja, jag känner som många andra här bland kommentarerna igen det du skriver och hoppas också att jag inte behöver kämpa så mycket under detta året. Jag önskar dig allt gott inför 2011 och tackar å det ödmjukaste för vad du gett oss här på bloggen under 2010!

    ReplyDelete
  15. Happy New Year darling Stina!
    thanks for a beautiful blog. Won't be guessing what the news is but looking forward til you are ready to reveal it to us.

    Be happy sweets.
    Dena x

    ReplyDelete
  16. Tack för underbara ord, de landar rakt in i mitt hjärta!! Går igenom en svår tid just nu och hade liksom du en underbar nyårsaftons kväll. Tror att det blir som man tänker och tar till mig av dina kloka och hoppfulla tankar. God fortsättning!
    Maria

    ReplyDelete
  17. JAG HOPPPASSS DU E GRAVID...


    OCH INTE ATT DU SKA SLUTA PÅ ELLIPSKLINIKEN

    OMGGGGG ISÅFALLLLLLLLLLLLLL

    ReplyDelete
  18. Gott nytt åt Fina Stina!

    Det där med att kämpa för det man vill ha - och inte allt det andra - det var bra sagt. Jag tar med mig det till 2011 för det är nop vad jag behöver lära mig. Tack för inspirationen!

    ReplyDelete
  19. Gott nytt 2011! Hoppas alla dina önskningar går i uppfyllelse och mer därtill! Vänligen, Katarina

    ReplyDelete
  20. Jag vågar inte riktigt gissa - med tanke på den tidigare historiken, men är glad att du verkar så lycklig! Berätta gärna snart :) Kram

    ReplyDelete
  21. Hallå!

    Jag har en jobbrelaterad fråga som du kanske har koll på...

    Jag skulle vilja köra någon slags permanent hårborttagning men vet inte något om detta?
    Vilka tekniker finns?
    Hur bra är det?
    Vart kan jag vända mig för att få mer hjälp?

    ReplyDelete
  22. sedan första gången du skrev om en spännande nyhet så var jag inne på att du är gravid och nu när du skriver om din klänning som är "luftig" och passar dej så bra just nu så är jag säker :) g r a t t i s...jag läser din blogg då och då men har aldrig kommenterat och har inte riktigt koll på dej ;) är du gift eller sambo? ha det så himla bra!

    ReplyDelete
  23. "Den är stor och luftig vilket passar mig ypperligt just nu." .. hva annet kan det bety?

    gRATTIS MED EN LITEN BEBIS I MAGEN,vakre Sina!!!

    ReplyDelete
  24. En Karolina Skande nyhet tror jeg du holder på....den som venter får se:)

    ReplyDelete
  25. Stina- jag önskar dig all lycka inför det nya året. Jag är nyfiken på din stora nyhet såklart men vill inte spekulera! Jag tänker på dig :)

    Kram från en trogen läsare
    Sofia

    ReplyDelete
  26. Åh! Jag hade massor av bra känslor i kroppen under nyårsafton, men låg tyvärr också däckad i migrän under några timmar. Hoppas att det inte är det som ska prägla mitt 2011 ;) För känslan är så stark att det kommer att bli det bästa året någonsin!
    Jag önskar dig ett gott nytt 2011 fyllt med kärlek och styrka. Stor kram till dig vackra Stina

    ReplyDelete
  27. Gott Nytt År Stina!
    Du är en kämpe och jag ser fram emot att få följda med dig under ännu ett år <3

    Kramar Stina

    ReplyDelete
  28. Et annet tegn; du har ikke stripet/bleket håret ditt på en stund.. men du er absolutt like vakker for det! Men det sies jo det at man anbefaler jo ikke det i begynnelsen av en graviditet pga kjemikaliene.. ;) jeg tror nemlig at du er gravid som sagt!!!

    Men skal slutte å spekulere-blir bare sååÅÅ spent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  29. SVARA STINA VI E NYFIKNA!!!

    ReplyDelete
  30. Anonym: Du får vända dig till kliniken stockholm@ellipseklinikken.se med dina frågor om hårborttagning eller ringa 08 441 81 48. Välkommen.

    Anonym: Jag har inte slingat min utväxt för att jag tycker det är snyggt med utväxt just nu. Det ger lite mer dynamik till håret. På bilden syns det däremot mer än vad det gör på riktigt.

    ALLA: Jag lovar att berätta i veckan om det finns läge. Annars vill jag bara skriva att jag gläds så åt alla era kommentarer om hur ni börjat tänka mer positivt, visualisera och får inspiration från min blogg. Det är underbart och precis det jag önskar.
    För många var 2010 underbart - för mig var det jobbigt. Men 2011 kommer bli annorlunda och det vet jag för att jag känner det långt in i hjärtat. Vi får stötta varandra i både med och motvind.

    Varm krams
    stina

    ReplyDelete