Thursday, January 6, 2011

The perfect start


Den här frukosten borde jag bjudit min pappa på när han i sedvanlig ordning ska ut och storshoppa på NK när vip-rean startar idag för dem med svart kort. Jag har totalt tappat inspiration för shopping, i allafall om man jämför med hur jag brukar vara. 
Mamma, jag och syrran åt en hamburgare på Friday's igår och visst slank det ner en vacker kjol från Missoni - men det var den första på många veckor. Nu ska jag slänga på mig varmare kläder och ta mig ut till landet för några timmar. I det här vädret är det omöjligt att tänka på kläder i annat syfte än att hålla värmen och vara bekväma. Annat ska det bli när vi drar till Karibiens fantastiska öar (Martinique, S:t Vincent, Grenadines och Mustique) för att njuta av att segla i tropiska värmen och umgås med en av mina bästa vänner och hennes man - för att sedan spendera ett par nätter i Miami i början på februari.

(Min perfekta äggröra har jag slitit med länge, men nu har jag äntligen funnit en metod som gör den precis så krämig som jag önskar ... Ingredienserna är smör, två ägg, salt och peppar. Och tålamod för det ska röras i ungefär 6 minuter non stop.)

5 comments:

  1. Prova blanda i lite cream cheese i äggröran! Det blir fantastiskt gott!!

    //Eve

    ReplyDelete
  2. Hej:) Jag vet ett till supergott recept på äggröra som du kanske vill testa;

    Ruccolaäggröra med bacon

    1 msk vetemjöl
    2 dl Kelda laga mat 4%
    6 ägg
    2 dl hackad ruccolasallad
    2 msk hackad gräslök
    2 tsk smör
    salt och peppar
    8 skivor bacon
    4 skivor vitt bröd

    Vispa ut mjölet i gräddmjölken. Vispa i ägg, rucola och gräslök. Smält smöret i en teflonkastrull. Häll i äggsmeten. Rör med en trägaffel på svag värme tills äggröran är tjock och krämig. Smaksätt med salt och peppar. Servera med bacon, rostat bröd och sallad. Tips! Istället för rucola kan man ta hackad, lätt förvälld spenat.

    ReplyDelete
  3. Ser verkligen gott ut , måste testa! :)

    Kram/Nicky

    ReplyDelete
  4. Tack för råden, smarriga, ska testa!

    ReplyDelete