Sunday, January 9, 2011

Strawberry passion

Jag upplever och har upplevt en helg fylld med kärlek (och fyra paket jordgubbar). Sedan jag tog ett visst beslut har det mesta i mitt liv börjat klarna upp och kämpandet har behövts vid så tydligt färre tillfällen och den underbara insikten om att det positiva föder ännu mer positivt och att rätt beslut känns ända in i magen - har återigen uppenbarat sig som en vacker och ledsagande stjärna på himlavalvet en becksvart natt. I mitt fall anar jag att alla händelser i mitt liv lett fram till detta och att erfarenheterna jag samlat på mig är av absolut största vikt för att mer målmedvetet veta vad jag vill och känna tro i vetskapen om vad jag kommer kämpa för i fortsättningen. Där jag är nu är så rätt. Det vet jag för det är en brinnande medvetenhet som gör sig fysiskt påmind i varenda del av min kropp. Jag börjar förstå nu, så stora ting, universums mening med livet, vad det är som vi söker och hur det känns när man funnit det. Att ge och ta emot ändlös, passionerad, trygg och stark kärlek och få ge allt tillbaka i en vacker komposition av respekt, acceptans, nyfikenhet, värme och en tilltro ... Det är vad jag upplever i detta nu och det är vad jag kommer kämpa för, oavkortat i min framtid.

12 comments:

  1. Visst är det märkligt hur vissa beslut man tar i livet kan få såna konsekvenser. Positivt föder positivt - man vet det, men ibland när dagarna känns tunga tappar man ändå bort den vetskapen och drunknar i sina negativa tankebanor.
    Jag håller själv på och vänder blad just nu - hösten var en av de tyngsta jag gått igenom - men nu börjar jag hitta tillbaka igen. Det handlar för mig om att återerövra mitt liv, göra det som jag vet att jag mår bra av och umgås med personer som jag ger och får god energi av.
    Tack för daglig inspiration!
    Kram från Åsa

    ReplyDelete
  2. Låter underbart Stina! Vill gärna se bild på "nyheten" du ska dela med dig av snart ;-)

    Tänkte höra vilken av neverfull väskorna din mamma fick i Julklapp. Var det GM? Funderar nämligen på att införskaffa en sådan när jag åker till London om ett tag.

    Sköt om dej.
    Kram N.

    ReplyDelete
  3. Du skriver så fantastiskt fint Stina! Dina texter berör på djupet.TACK!

    All lycka och kärlek!

    /Elli

    ReplyDelete
  4. tack för ditt snabba svar ang pucci klänningarna. Nu kommer jag med en fråga till ;)
    Hur upplever du burberry trenchen i stl? jag tänker på den du har i lite tjockare quilted tyget. Är sälv ca 178 cm med ganska långa armar.Bör man gå efter sin normala stl eller hellre gå upp en stl? Jag tänker på denna typ av modell, tror du har en beige eller grå?
    http://www.burberry.eu/fcp/product/clothing-accessories/view-all/lightweight-quilted-trench-coat/10000015486?colour=trench&lastcategoryurl=true

    Tack för en bra och inspirerande blogg. Vill gärna se mer outfitbilder, gillar din klassiska stil.

    ReplyDelete
  5. mums vad gott
    aawhh nu blev jag så sugen :(♥
    fin blogg förresten
    kramiz♥

    ReplyDelete
  6. Dina ord berör mig djupt djupt, tack för att du är du och för att du delar med dig till oss!

    ReplyDelete
  7. Åsa: Alla dagar har en betydelse, du är på en vandringsväg och målet kommer när universum tycker du är redo ...

    N: Yes, det var mellanmodellen GM. Den har jag också, tycker MM är för stor.

    elli & mary: Tack!

    alex: Olika, min svarta, långa tycker jag är ganska liten i storleken, framförallt över bysten men den beiga var helt normal i storleken skulle jag säga.
    Ja, felr outfitbilder vill jag ge er men det är så vidrigt trist ljust ute just nu och därför blir bilderna mest grå.

    Johanna: Tack för att du läser!

    ReplyDelete
  8. Jag har tack vare dig haft ett craving på jordgubbar hela dagen! Gick förbi disken i mataffären men då såg dem inte lika fräscha ut! :(
    Jag antar att inget klår jordgubbarna på sommaren!

    ReplyDelete
  9. N, slå till på MM istället, du kommer inte att ångra dig med den storleken. Du får plats hur mycket som helst. Väldigt bra som handbagage när du reser. Den är snygg även när man inte har så mycket i den.

    Hälsningar Sara

    ReplyDelete
  10. Glad för din skull Stina, all lycka till dig! :) Väntar med spänning på uppdatering.

    XOXO Nicky

    ReplyDelete
  11. Deta är fortfarande det kanske absolut bästa och mest inspirerande inlägget. Vilken fantastisk grej du varit med om, träffat M (så snabbt ändå) och sen Alexis. Förstår det är mycket du inte skriver (typ ångest över att flytta, är han rätt man etc) och att det inte varit helt lätt eller blivit exakt som du trodde, MEN jag är så glad för din skull och det är ju ändå helt fantastiskt. VIlken känsla du måste haft när du skrev detta! Kram

    ReplyDelete