Tuesday, February 1, 2011

Interviews


Hela den här veckan är en enda lång planering inför den långa Karibienresan som startar om bara ett par dagar. Det är mycket packning, planering och praktiska saker som jag måste hinna med innan jag riktigt kan sätta mig på flyget, möta upp M i Zurich och därifrån påbörja vår "babymoon (sista exotiska resan innan barn)" som han kallar det i tropisk värme och upptäcka flera nya underbara öar.
Men idag är en viktig dag så jag laddar med en stor kopp kaffe och flingor med frukt. För idag håller jag nämligen i alla de intervjuer beträffande min tjänst som går under ett vikariat under den perioden jag ska vara borta. Ungefär 40 kvinnor kommer till kliniken och ska bli smått grillade av mig för att sedan återkomma för en andra session för dem som blir utvalda. Det känns givetvis mycket märkligt med blotta tanken på att jag inte ska arbeta under sådan lång tid. Det är svårt att förstå egentligen - men jag ser mycket fram emot den nya eran i mitt liv och att sedan finna en kombination av familj och yrkesliv som passar oss.

11 comments:

  1. Stina, I hope you will write us through your blog to know how you are doing and how long will it be ?

    ReplyDelete
  2. Rekryteringen går säkert som en dans...
    Njut av resan, vi kom hem från vår tur i Karibien för en vecka seda - är nu härligt avkopplade, man kan inte vara annat efter en tid i sol,värme,vackra färger, långsamt tempo och så det perfekta sällskapet - mannen
    2 år efter bröllopet på Tobago var vi bara tvungna att erövra lite fler öar
    Ha det bäst Kram

    ReplyDelete
  3. Härlig frukost Stina, jag brukar också äta färsk frukt/bär med flingor till frukost under vardagen - väljer dock te framför kaffe.
    Vilken cirkus i inlägget om din resa, kan vara en släng av graviditetsförvirring, men tur att det ordnade sig.
    Vill också passa på att gratulera på din dag i efterskott.
    Hoppas att illamåendet snart ska ge vika.
    Den där ringen förresten, den senaste, mycket mycket fin!
    Kramar Angela

    ReplyDelete
  4. Lycka til med rekryteringen. Förstår att det känns både spännande och läskigt att lämna över till någon annan, men ni finner säker en härlig och smart vikarie så då kan konsentera dig på "de nya".
    Kram

    ReplyDelete
  5. Får vi möjligtvis se några bilder på vackra dig i din snygga klänning från brölloppet?

    ReplyDelete
  6. Det var länge sen jag var inne här men GRATTIS!!!

    Gud så kul med en graviditet! du kommer bli världens bästa mamma.. lycka till idag :)

    Mvh,
    Anna

    ReplyDelete
  7. Hur länge är du borta från jobbet?

    ReplyDelete
  8. Hej!
    Hur länge kommer du fortsätta jobba innan du ska vara mammaledig? Vill hinna boka in en behandling hos dig innan du "försvinner" men ammar ett tag till.

    Mvh
    Linda

    ReplyDelete
  9. Stina, pass på att vara hemma så länge du kan med ditt barn. Om du vill så klart. De första åren är fantastiska och kommer aldrig tillbaka. Det händer så mycket och det är så härligt att vara med och se vad som händer varje dag. Kram från en hemmafru

    ReplyDelete
  10. Du bloggar väl lite under er resa? Annars dör jag! = )

    Kram Stina

    ReplyDelete
  11. uta: I don't think I will dear Uta because we will not have internet connection ...

    pralinen: Men så spännande! Rekommenderar du det?

    Linda: Jag går nog i början på juni, välkommen!

    stina: Jag vill, men tror dessvärre inte att det är möjligt då internet inte kommer finnas tillgängligt ...

    ReplyDelete