Tuesday, February 22, 2011

Kicks!


När jag satt i taxin för lite mer än två veckor sedan med bagage och förväntningar på vår härliga resa inträffade något underbart. Helt plötsligt fick jag en liten dunk i magen som jag absolut inte förstod var det var. Tio minuter senare kom en till och först trodde jag det var tarmarna som rörde sig men efter den identiska andra dunken började mina aningar vandra. Och tårarna sipprade i takt med de lite småförskräckta hjärtslagen. På flyget från Stockholm till Zurich där jag mötte M var det sedan i full gång. Sparkarna. Precis som om något dragit ur proppen och så bröt alla små rörelser lös. 
Hela vår gemensamma resa sedan till Miami sparkade bebisen mer eller mindre hela tiden och M kunde mycket tydligt känna både starka och svagare sparkar och slag som kom inifrån. Under hela resan har det fortsatt som en liten symfoni därinne och jag känner bebisen sparka och röra sig från en sida till en annan varje dag. 
Det är en sådan häftig känsla när de första känningarna tar vid. Helt plötsligt är det inte bara en själslig kontakt som successivt byggs upp utan även en fysisk sådan tar vid. Nu kan jag ibland känna ena och andra änden samtidigt och vet precis vart bebisen befinner sig och om den sover eller är i rörelse. Det är vackert, lite läskigt och så spännande!

9 comments:

  1. Väldigt vackra bilder samt texter du skriver. Önskar dig och M all lycka :)

    ReplyDelete
  2. Ja, visst e det magiskt! Kommer oxå ihåg den första sparken, på vår bröllopsdag närmare bestämt:) Njut säger jag bara!:)

    Hälsningar
    Sophie

    ReplyDelete
  3. Would you like to know if it is a bo or a girl Stina ? Or you dont' want to know before delivery.

    ReplyDelete
  4. Okej, nu fick du mig att gråta igen...
    Så vackert och så häftigt!

    ReplyDelete
  5. Sofia: Tusen tack!

    Uta: We already know! And I will write it on the blog in one of the coming days. blink!

    Åsa: Ha, ha ... men det var ju inte meningen!

    ReplyDelete
  6. Åh va härligt! VIlken vecka är du i?

    Njut!

    Madelene

    ReplyDelete
  7. I know the feeling..Helt underbart!

    Är själv i typ v.21 och mina började med för några veckor sedan. Gör mig sååå lycklig & längtan efter min baby blir bara större för varje dag.

    Enjoy the babymoon! Tack för en härlig blogg =)

    ReplyDelete