Thursday, February 3, 2011

Lady in white


Så är det nedräkning i timmar tills vår efterlängtade långsemester tar vid. Det kommer sannerligen bli ett äventyr då det är relativt många ställen, öar som kommer beträdas. Vi börjar vår resa till Miami och där i från är det ett mindre plan som tar oss till Trinidad/Tobago. Där stannar vi en dag och efter det sätter vi oss på ett litet miniplan till Barbados där vi kommer bo på ett lite mindre hotell i kolonial stil med bara sju varierat, designade rum i typisk barbadosstil och nära havet. När vi befunnit oss där ungefär en fem dagar och M har avnjutit alla utsöka romsorter, rökt ciggarr och jag har fått i mig en variation av juicer från alla exotiska frukter - förhoppningsvis ridit mycket lugnt längst stranden med kvällssolen smekandes bak längst nacken - då borde våra kära vänner ha anlänt med sin segelbåt som de åkt hela vägen över Atlanten med. Med älskade Taru och hennes man kommer vi fortsätta resan till Karibiens pärlband och med andra ord bo på en segelbåt och segla. Första passagen kommer ta nästan ett helt dygn av ren och skär segling för att komma till första ön och därefter ska vi vidare. Sedan är det dags att återigen ta ett litet miniplan tillbaka till Miami och spendera några dagar med M's släkt och kusiner som också har en stor segelbåt och även bostäder i Miami. 
Det är vår resa.

Det svåra är packningen i det gravidmageläge jag befinner mig i nu. Det är väldigt få kjolar som är behagliga och jag tackar min lyckliga stjärna för att jag inte är en kvinna som har halva garderoben full med intravenösa klänningar, det har aldrig varit jag - utan min garderob är fylld med mindre tighta ting som jag hoppas kommer väl till användning. M säger att vi kommer shoppa mycket i Miami, men jag vet inte. Är inte alls speciellt sugen på shopping i det tillstånd jag befinner mig i nu. Men vi får se. Det löser sig alltid! Ett par väldesignade klackar, en enklare klänning och en naturlig makeup med ett hår som jag är nöjd med brukar lösa det mesta. 

Men det ska bli underbart att få strutta omkring i bikini med en putande mage! Även om jag känner mig lite svullen kommer detta bli en av världens härligaste resor - det är jag mer än säker på!

(pic from Sicily - the island Marettimo august 2010)

14 comments:

  1. Du är så vacker från insidan och ut Stina, ha en fantastisk resa och njut så mycket du kan : )

    Jenny

    ReplyDelete
  2. Låter helt underbart! Men hur går det att flyga med magisen?

    Ha en toppenresa!

    ReplyDelete
  3. hun it's going to be such a beautiful holiday, one you and M will remember for ever. a baby moon sounds super romantic.

    x

    ReplyDelete
  4. Låter helt underbart Stina. Hoppas ni får en fantastisk semester. kram Linda

    ReplyDelete
  5. Vilken spännande resa ni har framför er! Hoppas man kan följa resans gång via bloggen.

    Emma

    ReplyDelete
  6. Ahh, it would be great if you could write in English... :D

    Nina

    ReplyDelete
  7. Jag var på bröllopsresa nför 5 år sedan på Tobago och kan rekommendera ett alldeles fantastiskt hotell där: Kariwak.

    Dalai Lama har bott där och det är mysigt och har fantastisk god mat. Hemsidan kanske inte är så märkvärdig, men hotellet är toppen...

    http://www.kariwak.com/

    ReplyDelete
  8. Jag är 18 år och tycker du har den bästa bloggen eveeer! När jag läser din blogg känner jag att livet faktiskt kommer lösa sig och bli bra :)

    ReplyDelete
  9. Det finns ingenting bättre än att då och då byta ut vardagen mot ljuvlig avkoppling tillsammans med den man älskar. Är säker på att er semester kommer bli fullkomligt ljuvlig. Njut & må gott!

    ReplyDelete
  10. Njut av semestern och tänk att livet är nu ... å andra sidan vet jag redan att du tänker så då detta speglas i dina inlägg =)
    Kram

    ReplyDelete
  11. Vad jobbar M med?

    ReplyDelete
  12. Ha en underbar resa!

    ReplyDelete
  13. Jenny & Linda: Tack för varma och fina ord.

    Anna: Det går nog utmärkt. Mamma flög och reste med min syster i magen när jag var liten och mina väninnor likaså. Men stödstrumpor är ett måste.

    Dena: Very true! And I promise to take a lot of beautiful photos!



    Emma: Dessvärre tror jag inte det. Men när jag kommer tillbaka har jag så många vackra foton att visa. Eventuellt kan jag låna M's släkts dator i Miami men jag tänker annars ha semester.

    Nini: I know. And i am trying from time to time. Will do it more often because I know I have plenty of international readers.

    Anonym: Men vilket bra tips, vi har redan bokat hotell men det är nog inte sista gången jag befinner mig i dess breddgrader.

    Anonym: Vid din ålder behöver man känna precis det - jag vet själv hur förvirrad jag var vid 18 års ålder och trodde ändå att jag var mogen och vuxen. Jag lovar och svär att livet bara blir bättre för varje år du tar dig igenom. Se bara till att våga vara du, följ din intuition, var snäll och förvänta dig aldrig något förrän du givit ut det själv. Varm kram

    Sandra: Ja, så mysigt!

    Michaela: I'll do my best! Tack"

    Anonym: Kolla inlägget om honom lite tidigare så kan du läsa det där.

    Martin: Hej vännen! Long time no seen! Hoppas du mår bra och att vi ses snart!

    ReplyDelete
  14. Woooow, vilken drömresa! Lova oss inlägg :) Luftiga klänningar blir perfekt, litet skärp/scarf för att markera magen kanske.

    Sofia

    ReplyDelete