Monday, February 21, 2011

See you at the beach honey!


Romantik, turkosfärgad hav med lekfulla vågor, passion, underbar mat och sammetslena stränder var vad vi fyllde de minnesvärda dagarna på Barbados med. På morgnarna sov vi länge innan vi dagligen serverades trerätters frukost a la carte-stil under ett det ståtliga mahognyträdet i trädgården eller på någon annan avsides del med plats för avskildhet och kärlek. På dagarna upptäckte vi alla delar av ön med chauffören som tillhörde vårt boende, åt flying fish direkt ur gatustånden, kände oss hippie bohemiska och kände den dynamiska men avslappnade barbadosstilen pulsera i varje steg. Samme trofaste chaufför tog oss också till de fantastiska restauranger som bokats i förväg. Tapas besökte vi två gånger och där åts oxsvans eller Barracuda medan det dinerades skaldjur på Josef. En av kvällarna överraskade M mig med en svåråtkomlig bokning på Karibiens främsta ställe, The Cliff där vi åt trerätters gourmetmiddag där jag också fick en röd liten hjärtask med ett litet minne för livet och löften vi skapat. Att sitta där i mörkret med eldpelare som sköt gnistor likt pistoler i den korpsvarta natten - var magiskt, vackert och trollikt på en och samma gång.

14 comments:

  1. Åh vad underabrt ni har haft det!! :) Jag får tårar av glädje i ögonen, jag fylls av så mycket känslor när jag läser det du skriver, du skriver så fint! Stor kram E

    ReplyDelete
  2. Härligt det ser ut! Här har vi det långt under minus-strecket så till och njuta nu. Söt liten mage du har förresten :) Ha så kul...

    ReplyDelete
  3. Vackra bilder! Det ser underbart ut!

    ReplyDelete
  4. Det är magiskt. Och det är fantastiskt att få dela sådan skönhet med den man tycker allra bäst om. All kärlek till er.

    ReplyDelete
  5. Hum we would like to be there.... beautiful pictures as usual.
    Stina do you always go to public beaches or your hotel has armchairs at seaside also ?
    To lay down to the sand it not very agreeable...
    Take good time both of you.

    ReplyDelete
  6. så vackra bilder och då jag var där för bara några vecor sedan så kan jag tom känna dofterna - oh vad jag längtar tillbaka i Malmö har vi - 5 idag... På Tapas firade vi vår tvååriga bröllopsdag den 9 januari - härligt att även ni hittade dit :-)

    ReplyDelete
  7. grattis t förlovningen <3

    ReplyDelete
  8. Uta: Our hotel didn't have a beach and usually we took the car to some alone beach.

    Pralinen: Men vad kul! Grattis!

    Christine: Jag har inte förlovat mig!

    ReplyDelete
  9. Härliga bilder!
    Jag blir verkligen sugen på att resa när jag ser dina bilder...

    ReplyDelete
  10. hej Stina vad härligt det ser ut att ni har det. Men vad är det din kille har på armen? har han brutit den?

    ReplyDelete
  11. Matilda: Det är ett skydd mot solen. Han har varit med om en stor, vidrig olycka för några år sedan och har transplanterad hud och ärr som måste skyddas när han är i solljus.

    ReplyDelete
  12. Jättefina, inspirerande bilder! Tack för en härlig blogg!

    ReplyDelete
  13. Så härligt inspirarande och fint! Har själv varit i Thailand i två veckor. Solen ger så mycket energi och lycka!

    ReplyDelete