Monday, March 28, 2011

About 7 years ago

Några av mina favoritbilder från en svunnen tid.
Fr vä: Jag strosandes på väg ner till stranden i Australien 2006, några gamla vänner och jag 2004 på en resa, Tiger 6v, jag 25år gammal, mamma och pappa på Rivieran 2006, Lissie (syrran) 7år gammal, Lissie 15 år gammal och mamma och hennes väninna 14 år gamla. De är finfina bilder som på något vis hamnat i min kalender år efter år.
Jag älskar foton av hela mitt hjärta. Av den enkla anledning att de förenklar minnena.

12 comments:

  1. Jag älskar också foton. Jag kan titta på andras foton, på människor jag inte känner och platser jag inte känner till och ändå bli lycklig. De är som små tidskapslar från andras liv, som små inblickar i liv man inte själv lever. Underbart. Någon sa till mig en gång att det var typiskt Jungfrur att tycka om att titta på kort. Kanske det. Det är ju underbart.

    ReplyDelete
  2. Älskar också fotografier något oerhört. Fotografier är en ögonblicksbild som kan förmedla så oerhört mycket mer än en ögonblickskänsla, en stämning, känslor, kärlek, lugn eller kanske eufori kan kommuniceras genom en liten bild. Underbart!

    Måste säga att jag tidigare genom dina fotografier på dina föräldrar ansett att du varit ganska lik din pappa i många avseenden. Men känner att jag nästan måste göra en helomvändning när jag ser fotografiet av din mamma som 14-åring! Vilken fantastiskt härlig bild, som påminner mkt om dig på bild måste jag säga! Vackra är ni iaf båda oavsett!! <3

    Kram Mary

    ReplyDelete
  3. Ja, som Mary skriver är foton så otroligt värdefullt. Något som man trodde var förgånget och borta kan man känna igen.

    Vad vacker du var när du var yngre! En riktig babe, du ser såklart lika bra ut nu med men stilen ändras ju i olika perioder. Även din mamma och syster är riktiga skönheter. Ser Kim Basinger i din mamma, så otroligt lika!

    ReplyDelete
  4. Wonderful at anytime, you are all of you... You did not change at all Stina.

    ReplyDelete
  5. Ja, visst är fotografier underbart?! Jag älskar att titta på gamla fotografier på människor man känner eller ens familj. Lika roligt är det att titta på äldre foton av sig själv för att som du säger minnas...

    Kram Daniela

    ReplyDelete
  6. Din syster är lika vacker som du stina!

    Har en fråga, tänkte höra vilken storlek du har på din Louis Vuitton Neverfull?

    Ha en fin kväll.

    Kram N.

    ReplyDelete
  7. Älskar foton och de känslor och minnen de förmedlar omedelbart! Berikar gör de! Vill passa på också och uttrycka min beundran för de fotografier du tar Stina, du är verkligen duktig! Ska bli spännande att få följa ditt utställningsprojekt! /Lina at http://linalive.blogg.se

    ReplyDelete
  8. Mary: Jag tycker också det är pappa jag är mest lik, till längd, kropp och ansikte ... Lissie är mer lik mamma, Kim Basinger, brigitte Bardot liksom. Någon gång ska jag visa bilder på mamma när hon var mellan 25 år - 35 år. Oj, oj. Dödligt vacker. Men hon kände sig precis som jag, fulare än fulast när hon var yngre. För mig är det ofattbart när jag såg bilder på henne som ung tjej själv men det är nog något man går igenom. Ank blir till svan liksom.
    Jag tror det finns drag från mamma hos mig men ser du oss live är det pappa jag liknar mest. Tror jag i allafall. Kram stina

    KA: Kim och Mamma har alltid förväxlats!

    Uta: Thank you very much. Hope you are well.

    N: Hon är lika fin på insidan. Mellanstorleken på Neverfull.

    Lina: tusen tack!

    ReplyDelete
  9. Hej Lisa här vad fina kort..man ska värdera dem då kort aldrig kan ersättas .vet då mina vänner förlorade alla sina,

    Lite mysiga läghnhets tips.i olika stilar....
    http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4,5rum-vasastan-hagagatan-44-1564998

    http://net.sfd.se/webpack/wpBildLista/Default.aspx?firmanr=21411&objgid=OBJ21411_1103885547

    http://www.widerlov.se/maeklare-uppsala/bostadspresentation-bilder/?cpxid=3SQ38KPG5K0VFD8U

    den sista är ögongodis.sååå fiiiin!!!
    Kram
    Lisa

    ReplyDelete
  10. Lisa: Du är så snäll och gullig! Tack. Dock är jag inte överförtjust i moderna lägenheter ... mitt hjärta finns fortfarande i sekelskiftsstilen. Vi kommer bjuda på en nu i veckan som jag hoppas på.

    Men jag håller med, mycket coola och häftiga lägenheter!

    Varm hälsning
    stina

    ReplyDelete
  11. Do you have more pictures of Tiger when he was a puppy? Was it obvious already then that he'd grow up such a stocky guy? ;)

    ReplyDelete
  12. Anonym: Well, yes. I never seen him skinny, he has always been chubby. But I love him to death and his personality is just the best! As long as he is healthy and feel well, I wont bother actually.

    ReplyDelete