Tuesday, March 22, 2011

All about combinations

Nu är jag vilken dag som helst snart sex månader in i min graviditet och det är massa små krämpor som börjar krångla till livet trots att jag för övrigt mår mycket bra i både energi, järn och illamående. 
Minskad sömn är en av de mest besvärliga. Lilla A tenderar till att böka och stöka som mest under natten och han ogillar skarpt att jag ligger på sidan i fosterställning som är min vanliga sovställning. Man skulle kunna säga att det är en konstant fight om liggställningar mellan honom och mig vilket således leder till att jag vaknar ungefär tjugo gånger per natt. En annan liten "biverkning" av den här graviditeten är den foglossning på höger sida som sakteligen uppenbarat sig. Det är vare sig kul eller skönt att gå längre men jag hoppas fortfarande på att det vare sig kommer bli värre eller göra mer ont - och då överlever jag och ska inte klaga. 
Det positiva med att jag blivit med ännu lite mer mage är det faktum att jag börjat använda alla mina halsband betydligt mer. När omöjligheten i att komma i många plagg resulterar i ganska trista kombinationer älskar jag mina halsband desto mer. Som detta underbara konstnärskap som jag fullkomligt avgudar! En gammal hund och något favorithalsband - och en annars ganska livlös outfit livas upp snabbare än blixten!

(necklace: Marni)

4 comments:

  1. Har ni tänkt på namn till den lille?

    ReplyDelete
  2. Marni makes stunning necklaces but come on! Six month? You look less then 5 month!............ Lovely!

    ReplyDelete
  3. Anonym: Ja, namn har vi redan klart.

    Anonym: Well, thank you. I guess.

    ReplyDelete