Thursday, March 31, 2011

Cocooning

Snart är det inte mer än 100 (!) dagar kvar tills lilla A kommer födas fram in i min och M's lilla familj och jag känner mig så längtansfull och redo. Jag har redan drömt om förlossningen och amningen som båda gick väldigt bra och jag känner mig inte ett dugg orolig inför något av dem. Mer som; come on nu, bring it on!
För någon dag sedan ringde de från detta professionella barnställe och informerade att vår barnvagn med alla delar kommit nu och att den var redo att hämtas upp när det passar. Jag längtar till att få ha den barnvagnen hemma, inte bara för att den känns så rätt, är snygg, originell och praktisk - utan för att det för mig ett steg närmre verkligheten som ibland kan kännas surrealistisk och ofattbar. Att vi ska bli föräldrar! Att jag, JAG ska få bli mamma ...
Jag tror att många blivande mödrar känner igen sig i det faktum att det är viktigt att "cocoona" steg för steg hemma inför den nya situationen och göra det fint och välkomnande. Efter att jag har inhandlat bedårande små sängkläder i miniatyr och en barnvagnsfilt, är det en klassisk spjälsäng i vitt och ett väggfast skötbord som är de lite större sakerna som ska inhandlas - annars är det mest en samling småsaker som bröstpump, ett litet medicinkitt med temp och liknande samt förmodligen ett litet gäng med andra förnödenheter.

4 comments:

  1. Hej igen!

    Jag googlade om restylane (ibland ska man nog undvika google ;) och hittade denna rapport:

    http://www.fda.gov/ohrms/dockets/ac/03/briefing/4004b1_02_Cancer%20Risk%20Assessment.pdf

    Sedan undrar jag lite om allergiska reaktioner. Det står att risken är minimal men om man råkar ut för det vad är det värsta som kan hända?

    Tacksam för svar!

    ReplyDelete
  2. Hej fina Stina! Är så glad att jag hittat hit igen, läste din gamla blogg och jag vet att du läste min: vintageandstardust.blogspot.com:) Blev helt varm i hjärtat när jag såg din fina bebismage - grattis!! Du får gärna kika in på min "jobb-blog", skriver en blogg för butiken jag jobbar i nu:) Tror du kommer gilla den.

    Ha en alldeles underbar dag,

    Kramar från,
    Line

    ReplyDelete
  3. Åh Stina du kommer bli en sådan underbar mamma! Bara tanken gör mig varm och lycklig. Du förtjänar detta så mycket.

    ReplyDelete
  4. Varmt lycka till och N J U T!! Det är underbart att bli mamma - en fantastisk gåva!!!

    KRAM Jessica E

    ReplyDelete