Sunday, March 6, 2011

Exhausted


Att vara gravid sätter så många naturliga vanor på sin spets. Som hur mycket man orkar med innan kroppen sviker trots att viljan finns. 
Helgen planerades med längtan, men redan på fredagsförmiddagen började jag känna ett trötthetskoma komma över mig. Jag orkade med den fantastiska tjejdrinken Rebecca anordnad men var tvungen att avböja från den sena middagen då jag började må illa av trötthet. Samma sak på lördagen. Jag och mamma tittade på barnvagnar igen - men framåt eftermiddagen kom den sjukliga tröttheten över mig och jag åkte hem. Och var således tvungen att avboka lördagsmiddagen trots att jag själv avskyr dem som drar sig undan i sista minut. Men vad kan man göra? 
Nu på söndagsmorgonen är det samma sak, obeskrivligt låg på energi och sjukligt trött - så med andra ord tror jag minsann att det är jag som måste börja med starkare järntabletter för vare sig kaffe, socker, vitaminer eller mat hjälper som sig brukar.

Men nu har vi bestämt oss för vilken barnvagnsmodell det blir - och jag är SÅ nöjd med valet. Lite djärvt, lite vågat och egentligen tvärtemot allt jag från början tittade på. Men originell, mångfacetterad, oerhört praktisk och välkonstruerad samt att jag känner med hela hjärtat att det här är "vår" vagn. Det är en mycket skön känsla att ha beställt den vagnen nu och fått en mindre sak att tänka på och välja ut.

4 comments:

  1. Åh jag vet precis hur den där tröttheten känns och vilken frustration man kan uppleva för att man vill men inte orkar. Jag är gravid bara ett par veckor efter dig så det är så kul att läsa om dina upplevelser, en del känner jag så väl igen mig i...

    Det ska bli spännande att se vad ni valt för vagn, själva ska vi iväg nästa helg och spana lite... :D

    Må väl!

    ReplyDelete
  2. Åh roligt att ni hittat en vagn :D

    ReplyDelete
  3. Åh, vilken blev det? Såå nyfiken!

    ReplyDelete
  4. Vad kul att du hittat en vagn som passar er! Har varit spännande att följa dig i jakten så det ska bli riktigt roligt att få läsa om vilken ni valde till slut.
    Och det är bara att gilla läget, att huvudet vill en sak men resten av kroppen skriker NEJ! Den har fullt upp med att producera det finaste som finns <3

    ReplyDelete