Wednesday, March 30, 2011

Mexicana!


Ska du träffa ett härligt gäng, vill hänga på ett skönt och genuint ställe som närmare för dig till Mexicos smågalna mentalitet än Stockholms ganska klassiska matställen? Då ska du ta dig till det härliga stället La Neta där det mestadels är överfullt, stolarna är bänkar, maten tillagas över disk och är billig som i sydamerika (nästan). Du luktar förmodligen os och mat när du lämnar stället men det finns en känsla av att du befunnit dig långt bort från de gråa gatorna här i kalla Sverige.
Därifrån dinerades mat med mina kusiner och Lissie. Varma samtal och kära känslor. Precis som vanligt när delar av familjen är samlad!

8 comments:

  1. Vackra Lizzy! Är du i Spanien, Stina?

    ReplyDelete
  2. Hej Stina tänker på dig när jag ser denna barnvagn Silvercross Balmoral. Ha det bra!

    ReplyDelete
  3. oj, hit måste jag gå! =) Ser kanon ut....!

    ReplyDelete
  4. When was it Stina ? I dont understand exactly the text with traduction. Are you there now ? Or Lizzie ? I don't think so...

    ReplyDelete
  5. KA: Nej, mamma, pappa och Lissie var i SPanien precis men detta är ett restauranghak här i Stockholm.

    Uta: No, no ... This is a very classic mexican restaurant in Stockholm, very simple and genuin but the food is great. Me, my sister and my cousins went there yesterday and picked some food.

    ReplyDelete
  6. Helt missat denna restaurang, och jag som verkligen gillar mexikansk mat - måste testa. Tack för tipset.
    kram A

    ReplyDelete
  7. Tack för tipset, ska jag försöka prova om jag åker till stockholm.

    ReplyDelete
  8. Angela: Bered dig på stökighet och matos, men kanongod mat!

    ReplyDelete