Wednesday, March 16, 2011

The new way of Stockholm


När M kommer på helgerna har jag insett att en stor fördel är att jag liksom vill visa honom det bästa av vårt och mitt Stockholm. Trots att han varit här säkert tjugo gånger redan så brukar jag alltid se till att boka bord på en riktigt bra eller riktigt mysig restaurang samt att vi brukar äta en långlunch på lördagen antingen ensamma, med min mamma och pappa eller goda vänner. Det blir nästan att man tar tillvara på helgerna mer just bara för den anledningen. I helgen som var åt vi bland annat en gudomlig middag på Wedholms Fisk och gick på Liljevalch för vårutställningen. Och bara för att M var med tog vi givetvis den charmiga spårvagnen till målet. Nu börjar han nästan känna sig hemma i stan och har lärt sig att lokalisera sig själv, bland annat till de olika blomsterbutikerna runtom där jag bor som han faktiskt hittade av den anledningen att han gillar att köpa färska blommor till mig. Det lustiga är att inte ens jag själv visste om dessa butiker, men hans ögon för detaljer och småsaker slutar aldrig förvåna mig.

9 comments:

  1. Ett förslag!
    Jag skulle uppskatta om du ville göra ett inlägg om dina favoritställen i Stockholm, restauranger, caféer, butiker (kläd-, inredning-, baby osv) mm.
    Måste vara fler än jag som inte bor i huvudstaden och när man är där vill man liksom M göra det bästa av den korta tiden, dessutom är vi många som beundrar din stil. Kram Karin

    ReplyDelete
  2. Så fint att du ger tips på sevärda platser och matställen.
    Om det inte blir ett besök innan, så i sommar blir det åtminstone en seglats till Stockholm.
    Solhälsningar från Finland!

    ReplyDelete
  3. Vad mysigt :) precis som en helg med ens kärlek ska vara :)

    ReplyDelete
  4. Karin: Bra ide! Det ska jag göra! varm hälsning stina

    ReplyDelete
  5. Tänker du lägga ut något mer i din vintage shop snart??

    ReplyDelete
  6. Anonym: Already done och mer kommer.

    ReplyDelete
  7. hej stina

    vill fråga om läppförstoring, jag har fyllt flertal gånger, och har nu p överläppen "häng" på båda sidorna, på undersidan hänger det, känns som klumpar,,vad kan man göra???

    ReplyDelete
  8. Anonym: Hör av dig till kliniken där du är behandlad så kan de säkert hjälpa dig. Kan de ej det kan du ringa till vår klinik 08 441 81 48 så ska jag se vad jag kan göra.

    ReplyDelete
  9. You look amazing and he is very handsome. ;)

    ReplyDelete