Thursday, March 17, 2011

Pregnancy with friends

Gårdagsförmiddagen spenderades med lunch och fika på Grand igen med en väninna som också hon är gravid. En av de mest fantastiska händelserna med min graviditet är just det faktum att fem av mina närmsta väninnor också är gravida samtidigt och några bekanta utöver det. Egentligen är det bara en av väninnorna som planerade graviditeten, för resterande av oss blev det lite mest som en överraskning. Tre av dem föder nu kring slutet av april början på maj och resterande av oss föder i juli, början på augusti. Som en blivande nyföderska och också någon som ska bruka sin mammaledighet för första gången i sitt liv - är det givetvis ett underbart faktum att vi alla kommer befinna oss i samma situation samtidigt och också har möjlighet att umgås under dagarna.
Ibland känns det verkligen som om någon däruppe har ett mycket vänligt öga när det gäller stora händelser i mitt liv. Tack för det!

(By the way så har jag lagt upp lite fler saker i Stinas Vintage Store - check it in)

5 comments:

  1. hej Lisa här vad kul att ni är några som blir mammor samtidigt.det är ju tryggt att ha några runt sig om din man ej kommer finnas hos er hela tiden ..bra o ha ett nätverk med back up,,det kommer var tufft med vaknätter o lite sömn.

    Men som sakt kul att fåå sällskap o ha nån byta tankar med.lycka till
    mvh
    Lisa

    ReplyDelete
  2. Jag älskar din blogg! Jag känner mig alltid så full av energi när jag har läst den.

    ReplyDelete
  3. Hej Stina och tack för en underbar blogg, blir alltid så glad av att läsa den!

    Sen måste jag inflika en lite negativ kommentar och det är att jag tycker att det har blivit fasligt dyrt i din vintage store? Vet inte om du känner att du måste spara massa pengar till barnet eller vad det är, men man har nästan aldrig råd att köpa något längre. Förut var det så kul för det var verkligen att fynda att köpa dina begagnade saker, men nu har du nästan slagit över i pris. Kan du inte försöka hitta något mellanläge? :)

    kram

    ReplyDelete
  4. Lisa: Verkligen!

    Emma: Vad gulligt! Tack!

    Anonym: Nej, jag behöver inte spara pengar till bebisen men ibland lägger jag ut saker som inte är märkesvaror och kanske lite använda, då är priserna betydligt lägre, men när det är designervaror jag säljer kan du kolla igenom bloggen får då är det alltid dyrare (fast ändå så mycket billigare än om du skulle köpa dem nya). Nya saker som jag precis köpt och säljer kan jag ju inte ge bort, det vore ju sjukt men ni läsare gör ändå riktiga fynd trots att de är nya. Uggsen kostar 2500kr mer på Mathilde och dessa är nyköpta och jag tar 1500kr. Det tycker jag är väldigt sjyst för den som vill ha ett par Ugg's. Och klänningarna tar jag 1/4 av priset för typ.

    Men jag kan rota fram mer saker som jag kan sälja billigare också om ni vill det, jag tänkte precis tvärtom, att det är väl roligare att fynda en riktig designerjuvel som man kan ha år efter år efter år och som bara blir mer klädsam med tiden.

    Varm hälsning
    stina

    ReplyDelete
  5. Anonym: Jag menar inte 2500kr mer, utan 2500kr - med andra ord 1000kr mer.

    ReplyDelete