Friday, March 18, 2011

What to wear?


Så börjar man närma sig sex månader och just nu känns allt härligt för järnet har gjort mig levande och energifylld igen. En besynnerlig aspekt med att vara gravid är just det faktum att jag endast kan använda 1/10 av min garderob och skor. Det är trist och man känner sig många gånger fast i ett hjul av att inte veta vad man ska ha på sig. Thank you Lord för min väsk - och accessoarsamling! 
Det viktiga är för mig att det är bekvämt och snyggt på samma gång och med endast ett par snygga gravidjeansbyxor som M lyckades finna åt mig i Miami var det en förlegen Stina som fick stapla in och köpa sig ett par svarta gravidtights som jag lovat mig själv och alla andra att aldrig inhandla. Men jag behöver något svart på benen som inte är strumpbyxor som jag annars levt i och utbudet är minst sagt knapert. Men nu är jag i allafall ytterligare ett superskönt plagg rikare. Med en snyggare skjortvariant eller en tight svart topp och mitt relativt nya Marnihalsband ska det nog fungera det också förhoppningsvis. 

(skirt dress: Acne, tights: H&M mama & bag: Louis Vuitton)


9 comments:

  1. Måste vara något särskilt med graviditet och svarta tights. Jag skulle heller ALDRIG ha sådana... Men, men, jag bodde i dem under graviditeten! De är ju bara så sköna och dessutom var det inte alls så osmakligt som jag tänkt mig. Kanske det är något med magens fina rundning som gör att även tights plötsligt är riktigt snyggt! :)
    Roligt att du mår bättre!

    ReplyDelete
  2. Hej Stina!

    Jag hade ocksa for avsikt att inte anvanda gravid tights, men det blir aldrig som man tankt sig LOL

    Daremot minns jag att nar jag gick in i tredje trimestern sa hittade jag av en slump en mamma avdelning pa Topshop(tips!).

    Dar kopte jag jatte snygga samt skona resar jeans, bade svarta och vita (de hade bade skinny samt flare).
    De kom aven till anvandning ca sex manader efter fodseln sa det var en god investering =)

    Lycka till med den resterande tiden, da pafrestningarna tyvarr kan bli fler och fler ibland ;-)

    Kram!

    ReplyDelete
  3. Hej!
    Skulle du vilja berätta om dina hudvårdsrutiner?
    Vilken nattcreme och ögoncreme från JM använder du?

    Mvh J

    ReplyDelete
  4. Isabel Adrian ska släppa en kollektion för gravida, fast jag tror det är några månader kvar till dess. Jag tror den kommer att säljas på Nelly.se?

    Kram Stina

    ReplyDelete
  5. Tipsar om dessa; http://shop.boobdesign.com/sv/product/281/treggings#filter-2

    ReplyDelete
  6. Oj, vad kallt det ser ut. Har du inga ytterkläder på dig? Eller går du ut för att fota?

    Till en annan sak, vilken är din "genomsnittskund" på jobbet? Yngre tjejer? Äldre damer?
    Förortskvinnor eller mer östermalmskvinnor?

    ReplyDelete
  7. Anonym: Givetvis går jag inte omkring utan jacka, jag har varma ullkappor och halsduk.
    Vi har alla typer av patienter, skolfröknar, societetsdamer, hantverkare, kändisar, vanliga mammor, äldre, yngre, snygga, mindre snygga, män, kvinnor ... Precis alla! Det gemensamma är att de alla vill förbättra något.

    ReplyDelete
  8. Hej Stina!

    Har av någon anledning haft svårt att kommentera här de sista månaderna, det är någon säkerhetsfunktion på min dator som säger ifrån. Men nu skall jag göra ett nytt försök.
    Vill säga att jag fortfarande läser din blogg varje dag och är såååå glad över den lille som växer inne i dig! Vi gjorde ju sju provrörsförsök innan vår son kom till världen så jag vet hur underbart det är när det som känts omöjligt plötsligt blir en underbar verklighet! Du ser fantastisk ut och det verkar också som om du börjar må bättre nu i graviditeten med minskat illamående och så.Stort grattis och många lyckönskningar ifrån mig!
    Stor kram från Cilla

    ReplyDelete
  9. Måste bara tipsa om treggings från boob. Fantastiskt sköna! Jag har både svarta och jeansfärgade, enda byxor jag använder.
    / Emma från Umeå

    ReplyDelete