Saturday, April 2, 2011

Custom made

På Stockholms mest minutiösa herrekiperingsbutik, Rose & Born finns det hög risk att jag och M kommer hänga ett par timmar under dagen då det är dags att hämta ut de måttbeställda kostymer vi valde ut för ett par veckor sedan till honom. Då fick jag tappert sitta och dricka espresso och verka intresserad trots att musten gick ur mig redan efter 30 min när M valde fabrikat och tygmaterial och in-nålades för att båda kostymerna skulle uppnå perfektion. Efter två och en halv timme var jag på måttligt humör - men efter en ordentlig ryggbiff på Diplomat började humöret stiga igen. Så vi får se hur läget stabiliseras idag. En garanterad uppåthöjare är att få se min man stilig i kostym, ingen får mig att smälta som det. Vissa kvinnor gillar poliser, brandmän och kaptener - jag gillar en välsittande, elegant, manlig kostym och en stilig man inunder.

9 comments:

  1. Det gör mig verkligen så genuint glad och lycklig att du äntligen börjar få allt du vill ha! Det är som att allt som hänt innan detta lett fram till den situation du befinner dig i nu och så innerligt förtjänar. Jag ligger i soffan och tittar ut på det gråa vädret och känner mig glad för din skull, en människa jag inte känner men ändå önskar allt gott. Du är vacker på en miljon olika sätt och du inspirerar mig till att tänka annorlunda kring händelser i livet. Önskar dig en trevlig lördag och ett fab liv!

    ReplyDelete
  2. Surfar lite runt på nätet efter lite inspiration, har hamnat i en idé svacka när det kommer till foto. Snygga bilder du har i bloggen :) ... fina bilder och fin blogg

    ReplyDelete
  3. En fråga!

    Vart köpte du din systemkamera? och vad kostade den?

    ReplyDelete
  4. Jag tror minsann jag mötte dig och M vid Dramaten idag...kan inte annat än instämma att jag mer än gärna vilar ögonen på en stilig man med (ödmjukt!) självförtroende i en skräddarsydd kostym.Åhh,så snyggt!

    Men inte att glömma,en kvinna med ett sant självförtroende i välsittande dressade kläder inspirerar också!

    ReplyDelete
  5. Hej Stina! Tänke fråga en sak om IPL.. jag har hört hemska historier om att man kan hyperpigmenteras? Är det sant? Jag har lite ytliga blodkärl vid näsan o kinderna som jag gärna vill ha bort, men inte med risk att hyperpigmenteras eller att man kan bli bränd. Är ganska ljus och känslig i hyn. Vad tror du, vågar jag?
    Du är extremt vacker kvinna! Kram Caroline

    ReplyDelete
  6. Malin: Tusen tack! Vi har våra problem också med de olika städerna och små kultrkrockar men ända finns en stark kärlek där. Bara för att du kan vara så glad för en annan människa kommer just du få allt du vill också! Ju mer kärlek och glädje du sänder ut, desto mer får du tillbaka!

    Öjebyn: Önskar dock jag var lika duktig på redigering som du ...

    Adelina: Hos Canon. Kameraskelettet och min favoritlins kostade tillsammans 26 000kr. Jag använder dock en 50mm objektiv också som jag tycker mycket om och den kostade bara 1600kr.

    Louise: Jajamensan. Då var det vi. Solglasögon har jag för mina tårkanaler som rinner när det blåser. Säg hej nästa gång!

    IPL: Ja, om du efter en IPL beh går ut och solar finns den risken eller om du är av mörkare hudtyp. Annars handlar allt om din behandlares kunskap. Ring och boka in dig för konsultation 08 441 81 48

    ReplyDelete
  7. Jag håller med, det är så sjukt sexigt! Fast jag kan tycka att de andra alternativen är sexigt också (även om det är kliché) om männen i uniformerna har rätt utstrålning. Men så är det kanske med allt, iofs... :)

    ReplyDelete
  8. Vad härligt! Själv fick jag stryka en skjorta till min man i morse på en av köksstolarna med mjuk sits. Lite skillnad :)

    ReplyDelete
  9. Martin: Underbart att känslorna håller i sig Martin! Yuo go guy! Vem bryr sig om nödvändigheter som ett strykbräde när man är kär ... blink

    ReplyDelete