Friday, April 15, 2011

In september last year

I love the shape of a woman's body when pregnant and carrying a little baby inside - though I still can't wait to use the remaining 90 percent of my closet which contains really nicely fitted jeans, wide legs trousers in awesome colours that would fit perfect for spring and summer.
So far I've been found lucky to have inherited my mother's gens when it comes to weight gain and swelling during my pregnancy; the only two mother specific pieces of clothing I've bought are a really comfy mama pair of jeans (Citizen of all mankind) and an even more comfy pair of black mama tights (H&M). Both of those as well as ten pair of mama stockings - have saved me so far.
I try to use as many normal dresses as possible, longer cashmere cardigans and stretchy skirts and simply add a cotton top to match. To complete the outfit, a little waist cardigan or bolero fits just fine, until now.
I also miss wandering around in heels but my SPD (foglossning) and the quite intense contractions that come frequently during day and nightime have left me with little choice but ballerinas or other flatter variations. And because of my condition, my walk is not very sexy anymore so heels might not fit anyway considering the pinguin walk I have been forced to adopt.
But I love my belly and I love the beautiful feelings I get from the pregnancy. People on the streets tend to be really kind, caring and very concerned - which in our society nowadays has become quite rare to find with people you don't know.

(coat: Dagmar, jeans: Miss Sixty, top: Monroe, bag: Donna Karan & heels: Christian Louboutin)

5 comments:

  1. Hello Stina,

    vet du har fått frågan förut, men vad är det för modeller på dina Chanel väskor? Vilket typ av läder, färg etc...

    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  2. Jag älskar hur du framhäver kvinliga former, jag har t.o.m. lärt älska mina kurvor mer och jag tror det är ganska mycket tack vare dig (ursäkta stavfel)
    Ha en bra dag Stina, hälsning från Orlando Florida :)
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Hej Stina,

    du har alltid så intressanta och insiktfulla inlägg. Är lite nyfiken på din bakgrund, är du "helt svensk" eller har din familj andra rötter.

    Kram Esmeralda

    ReplyDelete
  4. You're so beautiful, I really love your style <3

    ReplyDelete
  5. Anonym: Oj, jag har fyra Chanelväskor. Min svarta är en limited edition variant med ränder i stället för quiltat kalvskinn, modell 2.55 med guldkedja.
    Min beiga, också den en 2.55 är beige kalvskinn i quiltat material med silverkedja, min rosa är en modell från 2004, modell Cambon och är i mjukt kalvskinn den med och mitt senaste tillskott är en mellanstorlek mellan 2.55 och jumbon och är i vitt skinn med svarta skinnränder över hela och silverkedja.


    astridur: Tusen tack för de orden. Ja, man ska läsa sig uppskatta sina kvinnliga former och klä fram det som är fint istället för det motsatta. Jag är mycket för att våga visa att man inte behöver vara pinnsmal och banta eller tänka på vad man äter - man kan vara lika fin ändå om inte snyggare med kurvor. Have a nice trip!

    Esmeralda: Jag är helsvensk men har rest mycket i hela mitt liv, både med mina föräldrar, med min exman, själv och nu med M som inte är från Sverige.

    Jen: Merci, merci, merci! Thank you for reading!

    ReplyDelete