Thursday, April 28, 2011

Missoni on a sunny day

I don't care that the zipper in the back of my artistic skirt is not fully closed; who cares when you have the sun shining and the temperatures rising? Throw an old leather jacket over your shoulders and be happy - that's more my way of thinking about dressing nowadays!
Make the best of what you have and use all the imagination to make it look good nevertheless, but in your unique and comfy manner. Because believe me, when you are pregnant, the number one priority is definitely feeling comfortable in your clothes and have come to a point where I'm allergic to things that don't feel soft, easy-going and smooth against my body.
Having said that, the number two priority is still to feel like myself in the way I wear my clothes.
Handling those two priorities without neglecting either one of them is what I am trying to achieve these days. Be me, use all the clothes (that will stretch mostly) I already have, but in a pregnant style.

I'm in my 7th month now and it really is starting to hit me now - I will be a mother within very little time. Happiness couldn't be more present. ♥

6 comments:

  1. Fin kombination! Tänk om jag kunde vara lika stilfull nästa gång jag blir gravid : )

    Har man passerat sju månader så är man nästan framme vid mållinjen, och det är den allra vackraste gåvan som finns att få upp sitt nyfödda barn på bröstet och kunna dela den stunden med någon som man älskar.

    ReplyDelete
  2. You and your bump look great <3

    ReplyDelete
  3. Hej Stina,
    Tack för härlig blogg och all lycka med det som skall!
    Jag ska snart flytta tillbaka till Stockholm efter en tid utomlands och din blogg och tankar har fått mig intresserad av Kabbalah, kan du rekommendera ett center/workshop eller liknande i Stockholmsområdet?
    TACK
    sofia

    ReplyDelete
  4. It's perfect! you couln't be better dressed, pregnant.
    In fact when we are "fashion" we can adapt anything in case of emergency!! Even when travelling and we forget something, we mix up things that we take and that we will never have done normally but it works and even it's original and nice!

    ReplyDelete
  5. Hej Stina. Jag är också gravid i 7:e månaden och tycker att jag ser så trött och sliten ut pga krämpor och trötthet. Jag saknar att göra botox och andra behandlingar - tycker verkligen det syns på mitt ansikte. När kan man börja igen? Måste jag vänta ut tills jag ammat klart? Finns det något annat jag kan göra?

    ReplyDelete
  6. Maria: Det är du säkert! Men jag förstår dig om orken inte finns många gånger.

    Jen: Merci!

    Sofia: Inte vad jag vet. De som jag går på har vi anordnat privat och vi är ett gäng äldre kvinnor och jag som träffas ca en gång i månaden. Annars är det självstudier för min del.

    Uta: So very true: Either way you have it in your blood, DNA and it will be an important part of your life in all states in life - or you don't. Take care!

    Anonym: Gud jag vet precis hur du känner. Jag brukar skojja om att jag kommer åka från BB direkt till min kära kollega/väninna på vår klinik efter förlossningen och spruta Botox. Egentligen måste man ha slutat amma innan man får injicera Botox men om man inte ammar på tre dagar efter behandlingen har själva proteinet brytits ner och det finna därefter inte ett spår av Botox kvar i kroppen. Varför man har resultat är på grund av den nya nervcellens cellcykel som i de flestas fall är på 12 - 14v.
    Men använd Jan Marinis medicinska produkter, dock ej någon med A-vitamin, så får du mer lyster och färre stora porer. Resterande får vi nog båda dras med. Är precis som du obeskrlivligt trött och har mycket problem med värk från foglossning i båda benen samt dagliga sammandragningar vilket tar både positiv energi och gör att jag blir trött. Men vi får hålla ut - vi får ju något fantastiskt för det!

    ReplyDelete