Friday, April 1, 2011

A practical beauty

As the Louis Vuitton Neverfull is carried by everyone - I truly feel the need to have something else. Don't get me wrong, ever since I got mine in 2007, it helped me wonderfully through my everyday life that include such sexy little things (NOT) like: lunch boxes, administrative papers, calendar, fruit, Tiger's poop bags and other essential thing. But suddenly I saw the bag everywhere, and for some time now I've been searching for the exakt same useful shape and shoulder model that the Neverfull is providing me with - but in a new color, brand, material and structure. Guess if I fell in love big times when I meet this gorgeous, everyday beauty a couple of weeks ago?

10 comments:

  1. Grymt att du skriver det, är mega trött på alla som bär samma saker här i Sverige, du är originell i din smak utan att det bli för utspökat och modeslavisk. Du visar att kvalitet alltid är att föredra framför den stora varuhusmassan där alla handlar samma saker. Din stil är personlig och inspirerande. tack för mig och tack för din mycket intressanta blogg med en perfekt mix av mode, djup, stil, tankar och annat......

    ReplyDelete
  2. Den där var verkligen supersnygg!
    Tror jag måste ta och sticka ner på stan och kika på den :-) Är den från Maruschka?

    ReplyDelete
  3. When not too well to carry on, we need big, practical bag of course doing use for all, this one is perfect because nice and big but fashion at the same time.
    Of course you will stay "coquette" in any occasion. We know your sens of fashion Stina...

    ReplyDelete
  4. Jag har länge tänkt köpa en neverfull i monogram canvas, antingen gm eller mm. Om du är intresserad av att sälja din får du gärna maila mig på vanjaeriksson@hotmail.com.

    ReplyDelete
  5. Snygga Stina, hittade din blogg när jag sökte inspiration till att klä mig snyggt som gravid (har också beräknad tid i Juli :). Har du några tips på det och eventuella ställen man kan köpa mammakläder i Stockholm? Vill inte investera mycket på kläder jag använder ngn månad, helst sätter jag pengarna på babysaker, så helst skulle de vara prisvärda. Skall resa dit imorgon från Helsingfors, tacksam för tips!

    -L

    ReplyDelete
  6. Rebecca: tack! Jag tycker det är viktigt med en personlig smak som inte bygger på vad som är inne eller ute. Med rätt kombinationer, rätt stilkänsla och ett öga för material och kvalitet är du vare sig inne eller ute. Du är en kvinna med individuell och bra smak - det tar dig långt.

    Åsa: Nej, Dolce & Gabbana på NK. Men de hade bara en vad jag vet.

    Uta: Merci!

    Vanja: Nej, den tänker jag ah kvar. Den är precis så mörk i lädret nu då de är som snyggast. Jag tänker att Neverfullen får bli barnvagnsväskan.

    L: Jag har bara köpt två gravidkläder. Ett par jeans från Citizen of Humanity som sitter ursnyggt och är obotligt sköna, samt ett ar mamatights från H&M. Resten använder jag mina vanliga kläder trots att jag dessvärre bara kan använda typ 20 procent av min garderob. Men klänningar är bra. Gå till hm eller Zara och köp klänningar i större storlek, det skulle jag göra och använd dem som gravidklänningar. Lycka till! och Grattis!

    ReplyDelete
  7. Hej Fina-Stina!

    Jag tyckte du gjorde helt rätt som köpte den väskan! Den är snygg och härlig men famförallt så får man plats med allt man ska bära med sig hela dagarna.

    så himla roligt med er graviditet! Man följer allt med spänning!

    Stor kram på dig

    ReplyDelete