Friday, May 20, 2011

Energy rescue

M (and everyone else around me for that sake) must be tired of hearing me going on about how extremely tired I am. But it is hard not to nag when all you do is rest, but still, all you feel is lack of energy and a sincere longing for sleep.
Today is one of those days, though I am on 50 percent medical leave in the mornings for just that reason, I still seem not to get enough of neither sleep nor energy. Why hasn't anyone told me how common this kind of fatigue is during pregnancy?

(my smoothie contains 2 bananas and some freshly squeezed orange juice; let's pray it can do miracles today!)

8 comments:

  1. Tyvärr är trötthet nåt som hör till. Det blir bättre - hang in there!

    Det verkar som om din lgh är såld. Stort grattis i såna fall!

    ReplyDelete
  2. Kära Stina!
    Jag älskar din blogg och ditt sätt att skriva. Jag kikar in här flera gånger per dag för att se om du uppdaterat. Jag vill gärna ha ett råd från dig; tycker du är så stilmedveten och duktig. Jag vill köpa mig en klocka, som jag vill ha flera år framåt. Tyvärr har jag inte råd med något alltför dyrt, men tänker mig ändå något fint i "min" prisklass. Jag funderar på en longines-dolce vita. Vad tycker du eller har du några andra tips på fina klockor?

    Vänligen Julia

    ReplyDelete
  3. I'm the dad of 2 children. I can only confirm the last weeks of pregnancy are very very exhausting for the woman. My wife lived with a slowwwwwww rythm. Don't worry, you just need it.
    Just do nothing and enjoy. ;)

    ReplyDelete
  4. True, my girlfriend is also pregant and all she do is eat and sleep......

    ReplyDelete
  5. Dont' worry Stina it's normal and some people say that they are full of energy, don't believe them, it's only by moment.... Like every thing people are lying. Why? I am recovering from a severe surgeon and they all said it will be nothing and that after one month I will be fine and running. I stayed 2 months laying down and always very tired... Also each person is different but it's completely normal in your case. When pregnant it was the same then you and even more tired that you say.

    ReplyDelete
  6. Hej,
    Jag minns att nämnt ditt järnvärde tidigare, har du kollat det så det är ok?

    Jag kände mig faktiskt pigg (inte som vanligt, en ändå pigg för att ha en gigantisk mage) under hela min graviditet, även de 2 veckor jag gick över.
    Jag hade nästan för högt järnvärde och barnmorskan trodde det var därför jag mådde så bra.

    ReplyDelete
  7. Sov så mycket du bara kan! Bejaka ALLT du känner, ingen kommer ändå att tacka dig efteråt om du kör över dig själv med att jobba eller vara socialt aktiv fastän du egentligen inte orkar. Och du behöver all vila du kan få för att ladda inför det som är ännu mer ansträngande - att ta hand om bebisen och få amningen att funka!
    Lina

    ReplyDelete
  8. Karin: Det stämmer! Tack!

    Julia: Det tycker jag är ett mycket bra val på en fin och klassisk klocka. Du kan också kika på gamla vintageur som bland annat finna på Kapplans på Birjerjarlsgatan.
    Lycka till!
    Stina

    Flore and anonym: Merci for that. I guess you are right and I will do as you say, enjoy and take it as easy as I feel like and need.

    UtA: exactly. Everyone is uniqe and one should listen to their body and not compare to everyone else. Get well!

    Anonym: Men jag äter redan så höga doser järn, ska kika nästa vecka om det trots det gått ned. Kan vara att jag har så mycket foglossningssmärta, det är inte direkt uppiggande ... tack för orden.

    Lina: Jag ska göra mitt bästa för jag tror det är precis som du skriver! Tack för det!

    ReplyDelete