Monday, May 16, 2011

Ladybug

M always brings me a delicious little gift on Fridays when he arrives - mostly macarons or chocolate dipped orange skin (which I equally l o o o v e) - but this time he brought me back this typical swiss May ladybug that was to die for. It is hard to eat something as cute as this little fellow, but after one taste I couldn't refuse it anymore. Chocolate outside with hazelnut inside and almonds on top of that ... I mean? Name any woman who can say NO to that splendid combination?
Luckily I got ten of them.

8 comments:

  1. Åh herregud! Det är kärlek det! =D

    ReplyDelete
  2. Åh vad fint, gott och romantiskt!!! :) Förresten, titta in på min blogg idag där jag har bloggat om min vän som ska ha om sex veckor (du ska ha om åtta va?). Hon är sååå liten och vacker! Känns som om alla mina vänner (och bloggerskor jag följer) är gravida i slutskedet nu. Kommer bli en massa "åååhhhh" och "guuuud va söt" och tårar framgent, känner jag på mig. Kram till dig fina Stina!

    ReplyDelete
  3. Riktigt fin!!! Älskar presenter med omtanke som ger mer än själva priset på gåvan...

    Synn att inlägget nedan raderades- hade behövt läsa ditt svar flera gången om och om igen. Även ifall det finns i hjärtat så måste man höra det många gånger så hoppet, energin och lusten flödar. Det släcks ju så lätt ...

    ReplyDelete
  4. Is your love coming every week end to visit you ? And with so nice little chocate.....
    How ill you do after your delivery Stina ?

    ReplyDelete
  5. Nästan för söt för att ätas upp. Vilken gullig man du har!

    ReplyDelete
  6. Hello, får man fråga var du köpt din Gina grå klänning från det tidigare inlägget? Jag är i samma månad som du och den klänningen såg både skön och snygg ut. Lycka till med allt, kram

    ReplyDelete
  7. Jenny: Ja hon var verkligen mini, jag börjar känna mig som någon som svalt en stor pilatesboll!

    Anonym: Jag vet, alla kommentarer bara försvann. Mycket synd för jag tog mig verkligen tid att skriva ett svar till dig från hjärtat då jag förstår dig precis.

    Uta: Yes he is coming on fridays. After the birth he will come wed or thur and leave on mondays.

    Lisa: Jag fann den i Västermalmsgallerian. Detta är besynnerligt nog en XS och det var den sista för någon vecka sedan, men den fanns i Large. Men kanske har de fått in den igen. Et superbra mammaklänning! Jag har dock klippt av den på längden.

    ReplyDelete
  8. Jag hann inte läsa ditt svar om du svarade just mig. Läste svaret som du skrev till den blivande mamman men inte det specifika svaret. Det svaret som du gav ''den blivande mamma'' gav mycket då jag kunde känna igen mig mycket i det.

    ReplyDelete