Monday, May 23, 2011

Surprises with Mum and Dad!

It was truly a shock for M when my parents surprised him with champagne and red carpet early on Saturday morning. They wanted to celebrate his birthday and took us all out on one of Waxholmsbolagets big boats. A four hour route in the beautiful swedish archipelago was the plan. Three courses of food and nice wine seduced M and my parents, while I was trying to keep my eyes open and not fall asleep at table.
It was a lovely day full of family-love. Being close to my parents still after 35 years of marriage who are so very much in love ... it's so magical. Happiness and laughter is so present when they are around.

Thank you Mum and Dad for such a wonderful day!

14 comments:

  1. Your parents truly look like a new couple... What is their secret for such a long lasting relationship? Do they have hobbies together, what kind of lifestyle do they have, what are they doing for work (do they spend a lot of time apart from each other)... I'm really curious since I don't have too many real life examples of such happy stories.

    ReplyDelete
  2. Gud vad det syns att ni alla är lyckliga! Man vill bara gå in i bilderna och vara där med er! Fantastiska bilder på fantastiska människor! Hoppas din trötthet försvinner snart... Kram!

    ReplyDelete
  3. Vilka vackra bilder! Ni alla ser så harmoniska och glada ut, och det syns att ni trivs i varandras sällskap.

    ReplyDelete
  4. Ni verkar ha haft en fantastisk dag. Att bero på fantastisk: love your dress. Vart kommer den i från?

    ReplyDelete
  5. Vilka härliga bilder! Är inte en av "hemligheterna" att båda verklingen vill att det ska hålla? Att gräset inte är grönare på andra siadn. Inte så självklart alltid.....

    Stina kommer du tillbaka till kliniken efter mamma ledigheten? Vills å gärna komma på konsultation men hinner inte förrän efter sommaren.

    Ang. behandlingen tear through - hur funkar den om man har tendens till att lätt svullna under ögon? Blir det då inte ännu "tjockare" under ögat efter en sådan behandling?

    Mvh/Maja

    ReplyDelete
  6. Åååhh vad vackra bilder! Får tårar i ögonen utav lycka... Det finns verkligen hopp! Kanske skriver ett längre inlägg till dig senare då jag hade behövt din expertis.

    ReplyDelete
  7. It must be wonderfull to have such parents!

    Politely

    ReplyDelete
  8. Vad har hänt med M;s arm?

    ReplyDelete
  9. Tack Stina för din underbara blogg.

    ReplyDelete
  10. Missa inte Göteborgs årliga modemässa nu i helgen! Med invigningsfest på Yaki-Da Fredag 27/5.



    Fresh Fish’s invigningsfest kommer i år att hylla inspirerande mode och musik från några av världens olika hörn. Vi har valt ut modemetropolerna Paris, London, New York & Milano.

    Det har blivit dags för 5:e årets Fresh Fish – Sveriges årliga modemässa och tävling! Fresh Fish riktar sig till lovande designers av kläder, skor, smycken och accessoarer.
Ca 30 utställare får chansen att medverka vid mässan som pågår under 3 händelserika dagar. En prominent jury, bestående av Mattias Lind (Julian Red), Per Andersson (Velour), Rasmus Wingårdh (NN.07) samt Viveka Bergström (Viveka Bergström), avgör på mässans sista dag vilka som är “Årets Fresh Fish”.

    Datum: fredagen 27 maj – söndagen 29 maj

    Plats: Eriksbergshallen, GBG

    Pris: 100 SEK, biljetter köps på plats.

    Övrigt: Regelbundna modevisningar under alla mässdagar.

    Öppettider:
Fredag 27/5 10.00–19.00
Lördag 28/5 10.00–19.00
Söndag 29/5 10.00–17.00

    http://www.wearefreshfish.com/

    ReplyDelete
  11. Nu skriver jag igen! Är ju en flitig läsare och kommenterare. Gick om varandra i och med att blogg siten flippade lite.

    Jag skriver till dig för att jag vet att du förstår, bara jag läser din bloggs äldre arkiv känner jag mig lugnare. Just nu är jag i en period som pågått väldigt länge. Mycket har hänt och jag försöker hela tiden. Detta året har jag börjat med The Secret och blir bättre hela tiden. Även ifall resultaten inte kommit så vet jag hur jag ska förhålla mig till saker och ting och märker en mycket större skillnad på mig själv. Det är ett evigt kämpande men jag blir bättre hela tiden och försöker.

    Just nu så känns det bara som om man kämpar och kämpar. Jag har kommit till den gränsen där jag vill ha ett resultat och är beroende av det för att fungera som människa. När man testar alla alternativ, försöker vara trevlig när man är beroende av andra men när man ständigt möts utav tvärtnitar känns det som en dörr mitt i ansiktet varje gång. Man ska då orka gå vidare igen, orka samla sig ytterligare och förmå sig att intala sig att man inte ska bry sig när man innerst inne känner orättvisans obehag. Jag söker efter svaret men hittar det inte. Just nu har jag kommit till en gräns där jag bara känner mig energilös och hopplös. Jag är trött och man känner att det inte finns någon framtid för inga symboler eller någonting tycks lösa sig. Man ser hur det löser sig för de flesta men för mig så är det bara tyst. Jag försöker att vara stark, för det är jag, spärra upp ögonen och TVINGA mig själv att se andra som har det värre och inte tycka synd om mig själv. Men det är svårt när man inte lyckas hitta någon mening, något lite framskjutande som bara gör att man kommer framåt en aning. Ingen olycka eller lycka är ju beständig men denna tycks aldrig ta slut. Det känns som ett mörker som man bara brottas med som aldrig tar slut. Jag försöker påminna mig om ljuset i kabbalah men det gör ont, det gör det, när kroppen skriker och man lever i sanningen. Att leva i sanningen som är problemet är jobbigt. I vanliga fall lever man ju inte i den då smärtan kanske bara finns i en eller att någonting särskilt hänt. Men detta bara finns där. Jag tycker inte om att jämföra mig med andra då man endast kan jämföra sig med sig själv och missunnar inte något till någon. Dock kan man bli frustrerad när man ser hur det löser sig för andra och jag bara står och stampar på samma ställe. Missförstå mig inte, jag är lycklig för deras skull men man blir bara påmind om sitt eget elände som man försöker ta tag i men som man aldrig kan fångas.

    Så mycket drammel men jag ville försöka skriva så utförligt och mycket jag bara kan. Du behöver inte svara och känna dig tvingad även ifall jag skulle uppskatta det. Du är den personen som jag tror skulle förstå utan att döma och ändå komma med raka svar. Hur ska man tänka, hur ska man komma loss? Det känns så himla svårt när man testat ALLT och försöker hela tiden. Ångesten tycks aldrig lägga sig liksom oron. Man känner sig som en eremit, en fånge som egentligen inte fått sitt straff.

    ReplyDelete
  12. Klänningen finns på H&M, nu på rea! Den är very nice, speciellt nu till sommaren;-)

    ReplyDelete
  13. Anonym: Well, I kind of ask them the same. But what I usually get as an answer is that it was not always easy from the beginning. Mum says the first 13 years was all about finding compromises, learning how to respect eachother and go through sometimes quite hard times. But when you stick to one another through times like that - the result is wonderful.
    Mum and dad think that far to many couples breake up to easy without taking the battle. No relationship is simple and at young age when the first kinds comes - it is even harder. But as time goes by you learn how to behave, and appriciate the other one, and most important of all, to respect the person and realise that gras is very seldom greener on the other side.
    Some shit you just have to deal with, because no partner is perfect.

    As their doughter I can see that they have a wonderful thing that they share - they both really appriciate life quality and every saturday for example they have a great long lunch at a good restaurant, have a afternoon cocktail at some nice bar and buy fresh sea food and take home and enjoy together. They also have a lot of hobbies that they share, but also a lot of hobbies that they don´t share.
    Another thing that make them special is that they laugh together and really have fun and a cosy time togehter. They always hold hand when they are out walking and still kiss and have a little but cute, flirty way of be with one another.

    I think they just decided to make this work. And work with love and pleasure. And they are truly a great couple. Hope M and me is exavtly like them when we're hitting their age!

    ReplyDelete
  14. Så härliga foton! Jag älskar bilden på dej och din mamma när ni håller om varandra och vinden blåser i era hår och ni ser så genuint lyckliga ut! En sådan underbar bild som verkligen fångar ögonblicket!
    Det får mej verkligen att sakna min egen mamma som tyvärr inte längre finns i livet.
    Tycker verkligen om din blogg och det känns lite extra skoj nu, vi är i näst intill samma skede i graviditeten, jag har 35 dagar kvar. :o)
    Önskar dej all lycka!

    ReplyDelete