Thursday, May 5, 2011

We have a new home!

Today is a one of the happiest days in a long time! Not only do I have a lovely man in my life, a caring family, adorable friends and a job that I really love but also a little baby boy on his way ... (about 10 weeks left).
The last couple of months have been all about finding a new home for our becoming little family, which is a very hard mission to fulfill. I think I went and saw about twenty condos if I am going to be honest.

But some days ago we found it, and yesterday we finally bought it!
In more or less a month, we'll move into a beautiful condo from 1883 with elegant structures, double doors and a wonderful little boyroom. I am just so happy right now!

See you after the weekend!

31 comments:

  1. That is truly one piece of a great apartment... I hope I move into one of those someday and finally out of my suitcase! But I guess apartments in that class are definitely too expensive in Zurich :-( Have great weekend in Lugano!

    Helena

    ReplyDelete
  2. Gratulerer så mye med ny bolig!
    Jeg har lest bloggen din en god stund nå, men vært en "silent" leser. Vil bare si at du har en elegant blogg med inspirerende innlegg.

    Ha en fin dag!

    Hanne

    ReplyDelete
  3. It's absolutely beautiful. Do you think you can keep some furniture? They are of excellent taste and I can imagine you inside.
    Bravo I am happy for you Stina.
    Sorry I did not understood with comments Nr 2 is it in Stockhiolm or Zurich ?

    ReplyDelete
  4. Wow!
    Vilken våning, och vilket liv du lever. Helt fantastiskt!
    Fortsatt lycka till!

    ReplyDelete
  5. GRATTIS! Vad skönt att ni nu hittat ert drömboende

    ReplyDelete
  6. Everyone: This is not OUR apartment. We wouldn't be allowed to take pics in the apartment because we haven't moved into it yet.
    But this is the style of the apartment that I just wanted to show. I would never show a full photo of my home like that. I may share some personal things here and there - but when It comes to my home, my integrity is very high.

    But the one we bought truly is beautiful.

    Have a great day!
    stina

    ReplyDelete
  7. Ah, vet du, jag blev först väldigt förvånad över just den stora bilden - så "personal" brukar du inte vara (med all rätt!!), och nu förstår jag. Vad skönt med ett nytt hem, i grevens tid :-) Stort grattis till er!

    ReplyDelete
  8. Grattis Stina! Vad roligt för hela familjen!

    ReplyDelete
  9. Grattis till allt Stina! :) Ha en fin dag! Kram

    ReplyDelete
  10. Härligt att ha hittat något man känner för. Äntligen fann ni er hem! Härligt!!

    ReplyDelete
  11. I'm so happy for the all three of you :-)

    ReplyDelete
  12. Hej Stina,

    Var hos dig förra veckan och gjorde läpparna och vill bara meddela att jag är supernöjd! Resultatet är över förväntan och gjorde enligt mig stor skillnad i mitt ansikte och balanserade utseendet på läpparna, vilket jag inte trodde skulle ha så stor effekt.

    Tack så jättemycket! Du är precis så skicklig som alla säger.

    /C

    ReplyDelete
  13. Då får man lov att gratulera!
    Vilket ultrasnyggt bord på bilden - älskar hur de kombinerat antikt/gammalt med designerklassiker. Färgskalan är både mjuk och kvinnlig, utan att bli för snuttig. Jag går verkligen igång på den här bilden - såå snyyyggt!
    Kram Angela

    ReplyDelete
  14. Fantastisk våning! Gratulerar!

    ReplyDelete
  15. Jätte fina bilder och fin blogg :)

    ReplyDelete
  16. Vad roligt Stina! Stort grattis :)

    ReplyDelete
  17. Malenamis mammaMay 5, 2011 at 5:41 PM

    Jag är så glad för din skull, Stina!
    Kram.

    ReplyDelete
  18. Grattis!!! Vilken underbar gåva 10 veckor innan erat mirakel ska möta världen! Det är ni verkligen värda! Hoppas och ser fram emot iaf några små inspirerande glimtar från erat gemensamma hem.... Din smak när det gäller inredning är makalös!

    Kram Mary

    ReplyDelete
  19. Grattis till nya lägenheten! Det låter som ni fick den perfekta lägenheten. Underbart!

    ReplyDelete
  20. Congratulations Dear Stina,
    I m sure you will decorate your flat very chic.You have a wonderfull taste and elegant style.

    Best wishes.
    Canan

    ReplyDelete
  21. Jag är så glad för er skull! Grattis!

    ReplyDelete
  22. Med lite tålamod och ljusa tankar så löser sig det mesta!

    All Lycka till er <3

    Kram Stina

    ReplyDelete
  23. Lovely! Var ligger den?

    ReplyDelete
  24. Jag förstår inte vad det är som är så personligt med bilden ovan, som att man inte kan visa en sådan bild om det är ens eget hem? Jag tycker vi får ta del av många fler mycket mer personliga bilder av både dig, din kärlek och ditt hem än så. Och jag är jätteglad att vi får ta del av det också.

    ReplyDelete
  25. Everyone: Tack för värmen!

    Mary: Det kan hända. Vi har alla våra områden som vi vill behålla för oss själva. Det faktum att jag och M spatserar på stan är en grej, men vårt hem är vårt och dte är ett område som ajg känner är för oss, vår familj och närmsta vänner. Små delar kan jag visa i detalj mer, men jag vill behålla det mesta för oss. Det är bara så jag är. Varm hälsning
    stina

    ReplyDelete
  26. Anonym: Den ligger i Vasastan!

    ReplyDelete