Monday, May 30, 2011

Wow, wow, wow!!!

We finished the two day Profylax course on Sunday morning and M suggested we should have some nice lunch somewhere. I was tired as usual and had planned to go home and have one of my daily naps, but the weather was nice so why not. Nap I could take after the lunch was finished.

After a lovely, outside, sunny (very parisian) lunch at Prinsen M said that he had read about this french place with nice interior in the airplane magazine. I'd been there myself a couple of times, but he said that would love to see it with his own eyes and suggested we have a coffee a bit later at that place.
We strotted around the streets and went into a lot of baby stores in the nice and warm daytime, looked at all the necessary things we need to buy now that the birth is starting to be close and also talked about how good and rewarding the Profylax course was. We both thought we could have plenty of joy from that during the severe contraction hours and the actual birth. Breathing correctly truly has an amazing impact on pain relief.
Anyhow, after an hour or so we steered our way towards Pont Nouveau (the place he wanted to visit) to grab a coffee and check out the french restaurant.

When I stepped into the restaurant, I saw one of my best male-friends a bit futher away. What a coincidence I thought and went to his direction to say hello... and almost died when nearly ALL of my best girlfriends, Mum and other female family members sat there and shouted SURPRISE!!!
I swear to God, my heart stopped and I did not get it at all. I just stood there for seconds that felt like hours and really didn't understand anything. In the middle of my heartbeat, I got an enormous contraction and suddenly I just started laughing. It was my babyshower and M had fooled me the whole day and was part of the surprise making of the plan. But my heart literally kept idle - but after a little while, I started to realise why everyone that is dear to my heart (females) was collected for me and little A in the belly; it was a very beautiful feeling.

It was truly amazing being so surprised, pampered and spoiled, to have them all there for me. They drank Champagne and we ate cakes and cookies and God knows what. I was so stunned that I only had half cup of coffee and a small bite of a cake I don't even remember the taste of. It took almost an hour to come back from the shock and start being myself again.

I had the typical handmade and lovely diapercake with all necessary creams, oils and stuff like that, ballons, small boy clothes from Burberry and Petit Bateau, a soft baby blanket from Ralph Lauren, small Armani things in light blue, a stunning mobile to hang in the roof with small airplanes in wood, another beautiful mobile to have above his bed and a wonderful, soft baby music box to hang in the pram with the same nice and sleepy melody as the mobile for the bed. I got his first english child book, books for me to read, a super cool wood bell for him in black and another one for his first time in life ... there was truly so many nice and thoughtful gifts! He is going to be a spoilt little boy and start his life with excellent taste and so many loving, warm, inspirational and awesome people around!

THANK YOU, THANK YOU, THANK YOU - all you dear people!

17 comments:

  1. Hei!
    Så utrolig hyggelig gjort. Det virker som du er omringet av gode venner og familie, ikke minst en genuin, flott mann på alle plan.

    Du har en delikat blogg jeg følger med på hver dag.

    Ha en fin dag, Stina!

    Hanne

    ReplyDelete
  2. Bonjour!

    Pont Nouveau är verkligen mysigt:-)

    När du nu snart flyttar, stannar du i vasastan eller en annan stadsdel?

    Kram

    ReplyDelete
  3. Vilken härlig fest och underbar överraskning :-)!!

    Jag hade aldrig klarat mina bägge förlossninagr utan Annas Profylax!! Helt ovärderligt för att kunna möta värkarna och jobba med dem istället för emot. Jag klarade mig enbart på andningen och lustgas vilket jag tror beror helt på kursen vi gick!

    ReplyDelete
  4. Bra med profylaxkurs, vet:-) och vilka rara vänner och familj du har. En sak jag undrar över, och hoppas jag inte sårar, men när kläder, yta, läppar är så viktiga, varför är håret oviktigt? Att inte ha det snyggare, om man som du tonar, färgar, inte håller efter mörka hårbottnar, klipper, får in mer glans och gör det mjukare i en frisyr, har det nytvättat, nej håret, det får bara hänga och slänga, kanske nån trend? Men i mina ögon ser det slarvigt ut och att man inte bryr sig.

    ReplyDelete
  5. Ingen skriver kritiskt till dig så detta blir väl första:-) men ditt hår ser väldigt slitet och ansträngt ut, tittar på din mammas som är friskare och fräschare och hon har även hittat en naturligare färg, allt är inte läppar, helheten är viktig och att göra det bästa av den, din mamma har söt mun dessutom:-)

    ReplyDelete
  6. @Monica. Det låter som du tycker du gör Stina och hennes läsare en tjänst genom att skriva "den första kritiken".
    För det första är du inte den enda som skrivit en negativ och ohyfsad kommentar här.
    För det andra är det här en blogg där läsarna och Stina stöttar och inspirerar varandra snarare än letar fel. Så du behöver leta upp en annan blogg där du kan skriva dumheter - eller varför inte starta en egen!

    ReplyDelete
  7. Hanna: Tusen tack!

    Anonym: Visst är det! Ja, vi stannar i Vasastan. Jag gillar mitt område väldigt mycket och framförallt närheten till precis allt.

    Jessika E: Jag tror också att den kommer vara mycket givande!

    Monica: Ehh, okej. Tack för din synpunkt. Ett så är jag inte så intresserad av håret till den grad att jag orkar föna det varje dag, framförallt inte nu när jag är gravid. Du vet säkert om att bebisen i min mage tar extremt stor del näring från mig precis som för all mödrar, och hår, naglar och liknande får då stå lidande.
    Jag tycker det duger alldeles utmärkt i det läge jag befinner mig i. Jag sätter upp det i en knut och fokuserar på allt annat av vikt som händer runtom mig.
    Men visst är mamma fin, en klassisk naturlig skönhet! det håller jag verkligen med om!

    ReplyDelete
  8. Vilken fin outfit du har på dessa bilder. Är jacka från Maruscka?

    ReplyDelete
  9. Monica;
    Ha ha, jag skrattade gott åt din kommentar! Vad menar du egentligen? Stämmer liksom inte alls det du säger. Men om du har behov av det så visst.


    Stina jag antog att du inte ville svara på min kommentar om livet som jag kommenterade för ett tag sedan. Det blir bättre och bättre. Förhoppningsvis är allting ett minne blott om allting går vägen.

    Härligt med en babyshower, det förtjänar du!!! :)

    ReplyDelete
  10. Åsa: Tack, jag tycker också det är märkligt med denna typ av ytliga kommentarer. Jag blir alltid så faschinerad av mäniskor som väljer att kommentera negativt på utseendet. Det är så ouppfostrat och osnällt. men det säger så mycket om människan bakom kommentaren och jag brukar tänka att "when you know better you do better".

    ReplyDelete
  11. Jag har aldrig ens tänkt tanken på om du fixar ditt hår eller inte? Jag tycker bara du är fantastiskt fin! :)

    ReplyDelete
  12. anonym: Yes det stämmer, jackan är från Maruschka de Margot. Har den i mängder av färgkonstellationer!

    Anonym: Hm, ... jag försöker svara på alla, kanske inte alltid samma dag men när jag hinner. Om det inte var under den tidperioden då Blogspot raderade alla kommentarer under ett par dagar.
    Ja det var underbart med Babyshower, önskar alla blivande mammor fick uppleva det!

    ReplyDelete
  13. Ja jag vet du brukar ju vara duktig på det! Den långa kommentaren under ''Sureprises with mum and dad!'' är det. Det svaret på engelska tolkade jag inte som till mig då den handlade om helt andra saker.

    Vet ej om blogspot varit framme i farten ännu en gång(!)

    ReplyDelete
  14. Stina, då förstår jag mer hur du tänker och vad som är viktigt för dig, vi SER kanske olika saker och olika PÅ saker och ting. Strongt av dig att svara, jag fick genast mer respekt för dig och jag har inte alls med saken att göra:-) men liten undring jag hade, inte bara när det gäller dig, men jag tror du förstår hur jag menar, det gjorde inte andra här. Och menar inte alls vara elak, jag är en jättevänlig person och nu tycker jag dina svar genomsyras att du är det också:-). Lycka till med allt du har framför dig, lev gott och ha det bra:-)

    ReplyDelete
  15. Åh vilken underbar känsla det måste ha varit! Hoppas du fick lite energi så att du klarar sluttampen nu också, go Stina, go!

    ReplyDelete
  16. Monica is completely ridiculous and probably really jealous of your beauty. Your hair is nice et perfect like this. What did she expect to see you with a brushing like an old woman ???
    We like you and continue with your pertinent and intelligent comments.

    ReplyDelete
  17. Kul läsning och en spännande blogg! Lycka till med kommande bebis :)

    ReplyDelete