Saturday, June 4, 2011

Chill'n

I am enjoying myself in the country house. Back soon.

6 comments:

  1. Alla dina bilder som du tar är så himla fina!
    älskar din blogg!!!^^

    ReplyDelete
  2. Hej Stina. Jag är precis som du gravid (vecka 37) och har en fråga angående min hud i ansiktet... Jag använder Jan Marinis produkter och har gjort så i drygt två år. Jag är jättenoga med att använda solskydd. Använder spf 30 från Marini, sedan en primer frpn Mac med spf 50 och dessutom har jag spf 15 i min foundation från Bare Minerals. Jag solar inte, men trots allt detta har mitt ansikte blivit helt fläckigt. Det ser inte klokt ut och jag känner mig så ledsen för detta eftersom jag är så noga med att sköta om min hud och skydda den från solen. Vad ska jag göra och varför blir det så här? Förstår att ipl kan vara ett alternativ när jag slutat amma, men jag förstår också att det kanske inte hjälper, att det krävs flera behandlingar och att det kommer bli dyrt... Lägger redan ner så mycket pengar på min hud men till ingen nytta känns det som nu. Kommer jag få leva med att se ut som en fläckig groda i ansiktet och inte kunna gå utan smink? Hoppas du har något klokt svar och råd :)

    ReplyDelete
  3. Daddy: He, he ...

    Adelina: Tusen tack!

    Aonym: Oj så jobbigt för dig, ,framförallt när du skött dig så exemplariskt. Det du fått kallas för Melasma och kommer ofta för vissa kvinor under vissa hormoniella förädringar som en graviditet.
    Det är mycket svårt att bli av med men förhoppigsvis kommer e del blekna av reda efter det att du slutat amma. Det som är kvar måste du behandla med Fraxel laser, hellre än IPL som snarare kan stimulera pigmenetet ännu mer. Men se till att du går till en mcyket duktig behandlare då det är en fin balansgång mellan att "mörda" pigmentcellerna och göra dem mer aktiva.

    Det ända du egentlige kan göra är att fortsätta dina skydd som du använder och hålla dig borta från solen och solljus samt avända solskydd även framför tex e dator.

    Lycka till!

    ReplyDelete
  4. Mina föräldrar hade såna stolar (och jag gissar sånt bord också) som du har på bilden :)

    ReplyDelete