Thursday, June 9, 2011

Migraine

I've been trying to survive a 30 hour long migraine attack the last days. Without my normal migraine medication (forbidden during pregnancy), this was terrible. I haven't had much migraines since I got pregnant but it truly felt like I was dying with this kind of never ending severe pain with only Paracetamol pills to medicate myself with. What a joke!

So whilst I am trying to get myself together again, I'll show you one of those beautiful breast feeding bras I bought. I have two from Elle Mc Pherson and I hope both of them will work out well during this exciting time coming up when giving our little son food directly from my own body. I can't wait to share that time with little A.

9 comments:

  1. Stackars dig, själv hade jag turligt nog inte en enda migrän-attack under hela min graviditet, mådde som en prinsessa! Hoppas dock att du har mer tur än jag med amningen, för mig fungerade det knappt alls.
    Det kom lite, barnet ville ha MYCKET och var ständigt hungrigt. Jag fick lov att pumpa ut den halva dl jag fick ut per dygn ur båda brösten tillsammans, resten av maten var tillägg. Som jag svettades med detta i två månader, sedan orkade jag inte mer. Hade inga problem efteråt, 48 tim efter att jag slutat amma hade mjölken sinat. Hoppas att du får det att fungera bättre!

    Kram Helena

    ReplyDelete
  2. Hej Stina! Jag vill bara berätta att jag följt din blogg i några år nu, och jag har precis som du kämpat för att få bli gravid. Jag blev så själaglad när jag läste ditt första inlägg om att du skulle bli mamma. Nu har det äntligen blivit min tur! Jag är i vecka 8 och om allt går som det ska så får vi en ny liten familjemedlem i januari nästa år. Det är en njutning att följa dig och jag snappar upp tips här och var om barnvagn och vackra ammningsbehåar:) (surfade genast in på elle mc p intimates hemsida)

    Jag hoppas att du kommer att ha tid för bloggen även när A är född!

    All lycka, från en medsyster, som tyvärr inte känner mig som en yummy mummy än utan bara har morning sickness 24/7... ;) Kram

    ReplyDelete
  3. Krya på dig! Tack för en vacker och inspirerande blogg!

    ReplyDelete
  4. Hi Stina,
    Talking with my coworker about migraines this week, she told me that her nephew can only do one thing during his attacks. He jumps in the shower and stands under the hottest water he can take. Everything in the bathroom is closed, and dark and he stays there until he cannot take it anymore. It apparently helps to dilate the vessels in the head and ease the migraine. You could try that as a non-medicated option...

    ReplyDelete
  5. Var köper du Elle McPherson BH-arna?

    ReplyDelete
  6. Helena: Jag tror och hoppas jag kan amma. Annars får jag ta mjölkersättning, men gör så gott man kan.
    Ja har fortfarande migränhuvudvärk men anfallet är över. Vidrigt.

    Anonym: GRATTIS! Gud så underbart! Jag kräktes typ nio gånger fram till 5 1/2 månad och var konstant trött. Mitt tips är att aldirg bli hungrig utan småäta hela tiden och vila när du behöver för det är så ansträngande.

    Stokke-vagnen kan jag verkligen rekommendera och ska man ändå ha en amningsbh tycker jag den ska vara skön och fin samtidigt.

    Njut nu!

    Me and A: Tack för att du läser!

    Anonym: I don't think I would be able to do that when the pain is very severe, but is it very interesting though, especially when we know that migraine is a nerv and vessel disease. Thank you very much for charing!

    Anonym: Jag köper mina Elle Mc pherson amningsbhar på NK.

    ReplyDelete
  7. Ojdå. Konstigt att du fick ett sådant anfall såhär på slutet. Har du tröttat ut dig eller slarvat med sömnen/maten på sistone kanske? Vila ordentligt nu...Angående bh:n så är den väldigt fin men axelbanden ser inte ut att ha kapaciteten att bära upp ett par rejält mjölkfyllda E-kupe-bröst, så tyvärr för min egen del... Hoppas det funkar för dig :)

    ReplyDelete
  8. Ett tips är att inte köpa för många dyra fina amningsbehån pga. du vet ej hur stora dina bröst blir...jag köpte en billigare, helt enkel och mjuk innan och när man ammat ett par dagar..ja, då vet du. Trodde jag skulle klara mig med c-kupa men jösses...det blev e-kupa tillslut..idag har jag b ;) hihi..
    Hoppas du slipper huvudvärken ett tag nu..lycka till.

    ReplyDelete
  9. Jasmin: Nej, inte vad jag vet men jag är känslig för väderomställningar och hormonpåslag och båda har varit närvarande så kanske det är anledningen?

    Anonym och Jasmin: Jag har ytterligare en, I E-kupa oc svart vacker spets fast med ordentliga axelband också. Behöver jag ytterligare stöd får jag köpa en där och då.

    ReplyDelete