Monday, June 20, 2011

Sneak peak

Oh my God what a weekend! We have been moving in to the new condo with me in my ninth month, packing everything up, getting the new furniture and decorating everything. It has been a wonderful and pleasent thing to do - but it takes so much energy, though I have been sitting in the sofa most of the time with pain in my legs, trying not to fall asleep and at the same time, trying to take decisions about where everything should be placed!
Luckily, I had mum and dad here every day to help install and unpack all the boxes and M is marvelous in getting 100 things done in a minimum of time. My dressing closet is almost built, little A's boy room is soon finished with all the new furniture and cute little light blue details. It really feels like a home and I am head over heels in love with this beautiful apartment with big airy spaces! The perfect planning of the rooms, the homish feeling and the perfectly constructed kitchen with dinner space for ten guests is what I missed so much in my old apartment. This is a place for a family! And dinners!
Next weekend is probably the time when we are going to have the custom made curtains up and M is going to make our big dinner table by hand. Such a gift having someone as handy as him around. Nothing is too complicated for him and he has skills in everything from electricity to building things by hand. His engineering background is well fitted for this kind of stuff and he finds solutions wherever I find a problem.

So now with internet working, television as well and everything else starting to come in order - I can start to relax a little and prepare even more for taking it easy and start planning, mentally, for the birth of our little boy.

Three weeks to go! It is amazing how time flies when you fill it with exciting things like this!!! Thank you Mum and Dad for ALL your help! We couldn't have done it this smoothly without you dear, dear people and it is SO cosy having you guys around!

10 comments:

  1. Vad härligt att ni kommit i ordning så himla fort =) Fin bild på dig!

    Är själv i samma vecka i min graviditet och räknar dagarna nu. Ska göra ett planerat snitt och det känns verkligen underbart att få möta vår lilla prinsessa snart.

    Stort lycka till och tack för en toppenbra blogg! Har följt dig länge...

    ReplyDelete
  2. Så härligt att läsa om din lycka Stina! Jag sitter här med ett stort smile som går från öra till öra! :D

    ReplyDelete
  3. Hej Stina!
    Jag har en fråga till dig, jag har bokat in min första botoxbehandling imorn och är inte hundra på vilket område jag ska ta - glabella eller pannan. Jag får jätteofta spänningshuvudvärk och det är mest därför jag vill göra det.. Tror att jag spänner glabellamuskeln mest! Vad tror du?
    Mvh Karin

    ReplyDelete
  4. Well ! It was a very big thing to move as you are, happily so well helped by parents, M and
    not too far from your precedent home. Is this picture already in new appartment ?

    ReplyDelete
  5. Vad underbart! Njutnu och vila upp dig för vad som komma skall! :)

    ReplyDelete
  6. En underbar, varm, ljuvlig känsla spred sig genom mitt hjärta och mage när jag läste ditt inlägg och såg den fenomenalt vackra mamma-magen. Ska bli så härligt att följa dig (er) i nya lägenheten med det nya lilla underverket. Lägenheten ser fantastisk, blir helt klart mkt nyfiken av sneak-peaken..:P och du ser minst lika fantastisk ut! All lycka till dig!

    kram Mary

    ReplyDelete
  7. Stort lycka till med den kommande bebisen! Så vacker du är med stora magen, den passar dig!

    ReplyDelete
  8. Skönt att läsa att helgen gått bra, att ni kommit i ordning i ert nya hem och att ni redan känner att ni får till den härliga hemmakänslan, ni kommer att trivas där!

    Den stora dagen är nära och lilla A kan ju komma när som helst nu men jag hoppas att han har den rätta timingen och anländer när du har M hos dig. Försök att lägga all stress åt sidan och ta det riktigt lugnt och bara vila de dagar M är borta.

    Ni har en helt fantastisk och omtumlande tid framför er och jag ser fram emot att läsa mer om hur allt känns och hur ni formar era kommande år tillsammans. Ni har alla förutsättningar att få ett lyckligt familjeliv trots att er vardag inte ser ut som alla andras. Önskar er lycka till än en gång.

    Må så gott!
    Nessa

    ReplyDelete
  9. Hoppas att vi kommer att få se en massa fina bilder från den nya lägenheten :) Ha det bäst Stina! Kram

    ReplyDelete
  10. Annika: Så kul! Lycka till själv!

    Karin: Du ska göra hela panna, med andra ord både de muskler som sitter i glabella området och den stora muskeln abkom som kallas Frontalis. Då får du bästa resultat både för huvudvärk och utseende.

    Uta: YES! This is in the new apartment!

    Alla: Tack för vänliga ord. Ja nu ska jag ta det lugnt, förbereda mig menatlt och fysiskt och göra det bästa möjliga av allt.

    Nicky: Lite här och där ska jag nog visa! kram stina

    ReplyDelete