Tuesday, June 14, 2011

Stina Auer's photo exhibition


These are some pictures from approximately five minutes of the exhibition. I was so occupied talking to all the guests - that I totally forgot about my camera, and so did everyone else it seems. Anyhow, the show looked better then I ever dared to dream and I am so happy to have done it even though I never realized how much work is necessary to make it happen. With migraine the days before and the worst SPD ever, I looked extremely tired yet had so much fun and it was very nice to have so many people coming after all: friends, blog readers, Facebook friends and family.

The photographs I've taken to this show is from Athens, south of France, Marettimo (island outside Sicily), Palma, Miami, two from Paris, Barcelona, Monaco, Palermo, Barbados and St Lucia ...

Most of the visitors wrote in the guestbook while sipping the pinkish tones of south african rosé wine and listening to soft melodies.

Thank you everyone! The show is up until the 11th of September so please visit!

15 comments:

  1. Are there any other photographs exhibiting ? or are you the only alone to exhib your pictures ?
    It looks nice really. I dont' see your "fiance".

    ReplyDelete
  2. Uta: No I was the only one.

    M is the one taken all the photos of the evening, we totally forgott to take any photos of us together or any other for that sake (family, friends etc).

    ReplyDelete
  3. Grattis till utställningen! Ser väldigt fint och trevligt ut. Du är otroligt talangfull. Du lyckas fånga livet i dina foton. Jag ska se till att få möjlighet att se sin utställning i sommar. Lycka till med nästa äventyr som ligger framför.

    ReplyDelete
  4. Hej Stina! Jag hade hade Osat till utställningen (för mig och min väninna Annika) men blev tyvärr allvarligt sjuk och hamnade på S:t Görans pga Stroke, så jag dök aldrig upp. Tycker det är viktigt att man kommer om man Osat och vill därför bara berätta varför jag inte dök upp samt lyckönska dig på distans när jag nu kommit hem igen. Bilderna såg fantastiska ut och jag kommer definitivt ta mig till Kungsholmen och kolla in dem på nära håll när jag återhämtat mig!

    Varma kramar Mary

    ReplyDelete
  5. Mary: Men Gud stackars dig! Hoppas du återhämtat dig coh fått adekvat mediciniering nu. Ta hand om dig och VILA! Du är mer än välkommen när du känner dig redo! Varm hälsning stina

    ReplyDelete
  6. Ser att du har tagit bilder på människor, har du tillåtelse att visa upp dom i utställningssammanhang?Härligt att allt gick bra på utställningen.

    ReplyDelete
  7. Hej på dig,

    Vill bara säga att det är kul att läsa din blogg, jag läser inte bloggar normalt men fastnat för din.

    Dina bilder är bara sååååå fina och jag vill att du ska veta det.

    Keep up the good work, and take care:)

    ReplyDelete
  8. oh wow, how cool is this? I am so proud of you! :)
    and look at you! you are glowing and glowing... :) i wish you all the best!

    ReplyDelete
  9. Du är så himla vacker, blir alltid glad när du tagit bilder på dig själv för du utstrålar vänlighet! :-) Ville bara säga det, hoppas att utställningen går bra, önskar att jag hade vägarna förbi Sthlm! Soliga Kramar!

    ReplyDelete
  10. Så häftigt att få ställa ut! Jättefina bilder! Har jag vägarna förbi Sthlm i sommar, så ska jag absolut sticka in huvudet och njuta av dina bilder på riktigt.

    All lycka i framtiden med lilla A. ;)

    Kramar

    ReplyDelete
  11. Oh vilka fina bilder och jag tycker du ser oförskämt snygg och fräsch ut trots att du jobbat så hårt och brottats med migrän! Kudos till dig!

    ReplyDelete
  12. Hej Stina! Kan man köpa dina foton? Kram!

    ReplyDelete
  13. EbbaD: Alla foton är till försäljning, jag sålde redan på vernissaget.

    stina_auer@live.se är adressen om du är intresserad.

    ReplyDelete
  14. Det är bilden med Christian Louboutin klackarna som mitt hjärta klappar lite extra för, finns den kvar måntro?

    ReplyDelete
  15. EbbaD: Den är såld, men maila mig så kan jag hjälpa dig.

    ReplyDelete