Sunday, July 24, 2011

Little A

First of all - Thank you from the bottom of my heart for all the congratulations! There is so much love coming through from you and it makes me all warm that my readers can feel so much joy for someone they actually don't know in person.
I know you all want me to write about the actual birth - and I will, but I forgot my reading glasses at the hospital so M needs to go and fetch them before I can write about the beautiful but crazy story it is to give life to a child. I will share parts of it, but I think it is important not to tell too much. I know plenty of pregnant women read this blog and I don't want to impact or frighten them because every birth is unique. Why nature decided to have the little child coming out of the female vagina is a mystery for me, and every clever person understands what we're talking about is a kind of pain beyond imagination. Then some births are short, others are long. Some are easier and others are harder and more complicated. We can never predict in which category we will end, but we can prepare ourselves for everything by taking some weeks before the birth and really try to rest, eat a lot of food, do things that makes you feel good - so you have plenty of energy and are in balance with yourself when the final day actually comes.

One thing I can say before talking to much about this now, is that giving birth is always a positive, wonderful experience, and the biggest moment of your life ... because in the end you will have a child. And THAT incredible experience of becoming a mother makes us able to go through this birth process again and again. The happiness and love I feel, the balance, harmony and joy ... is beyond words.
And though my birth was quite hard, intensive and long, I would do it all again when I see the result.

38 comments:

  1. Vad vacker han är er lilla A!

    ReplyDelete
  2. Grattis, grattis, grattis! Han är ju bara underbar, så fin och så vackra ögon. Jag har följt din blogg ganska länge och det är ju ganska konstigt att känna så stor glädje för nån man inte känner personligen, men det gör jag - verkligen, speciellt eftersom jag vet hur länge du har väntat på lilla A.
    Fortsätt inspirera oss med dina underbara texter och bilder.

    P.s. När jag sitter på mitt favoritcafé i Vasastaden tänker jag väldigt ofta på dig, inte för att låta crazy men nu kommer jag ta en liten extra titt när jag ser en vacker blondin gå förbi men en barnvagn.

    ReplyDelete
  3. Men så söt...vilka ögon!

    Anki

    ReplyDelete
  4. Så fin liten pojke! Stort Grattis! Känns som igår min lilla Alma var så liten, tiden går så snabbt...

    Kram

    ReplyDelete
  5. Peppar! Peppar! Er son är så vacker ^_^

    ReplyDelete
  6. Grattis!

    /Maria I Norrbotten

    ReplyDelete
  7. Underbart, grattis! Nu längtar jag ännu mer tills min egen prins kommer.

    All kärlek och lycka till er.

    ReplyDelete
  8. Åh vad stort. Han är helt bedårande. Jag längtar så till den dagen då jag får uppleva deyt själv. Stort grattis till er fina familj!

    ReplyDelete
  9. Stort grattis! Så otroligt fin!

    Önskar verkligen att jag får förmånen att få bli mamma en gång i framtiden.

    ReplyDelete
  10. Stort grattis till er fantastiskt fina lilla pojke! Blev själv mamma den 3/7 och vet vilken bergochdalbana av känslor du åker på just nu.

    ReplyDelete
  11. Grattis Stina!
    Deilig å lese noe annet enn alle som dør her i Oslo.
    Jeg har fulgt bloggen din over lang tid, endelig kom han. Gratulere så masse <3
    Klem fra Oslo

    ReplyDelete
  12. Han är så fin! Stort GRATTIS! Vilken litet mirakel :)

    ReplyDelete
  13. Grattis stina!, han är en otroligt söt liten pojke!,önskar er all lycka i framtiden. kram tiff

    ReplyDelete
  14. he is so cute enjoy your time with your little baby boy :)
    greetings nari

    ReplyDelete
  15. Congratulations!!!! He is gorgeous!! :)!!

    ReplyDelete
  16. Grattis!!! Han är så söt!!

    ReplyDelete
  17. Jag är så himla glad för er skull!!!
    Gud vad jag längtar efter att få träffa er!

    love m

    ReplyDelete
  18. Miljoooner grattis till er! :)) Guud vad söt han är!! :)

    ReplyDelete
  19. Så söt, så näpen!
    Men känner så starkt att jag måste säga att ALLA födslar är inte positiva och underbara... Tyvärr har jag ju även fött en liten pojke som inte fick leva vidare i vårt liv... Men generellt, ja, alla födslar slutar väl och lycka är att få ett litet barn! Jag har två som jag är enormt tacksam för varje varje dag.

    Än en gång, GRATTIS fina Stina, den här pojken har ännu ingen aning om hur efterlängtad han är, men "lyllo" honom den dagen han inser det! :) KRAM

    ReplyDelete
  20. Congratulations to you and your man, what an extraordinary beautiful little boy!

    Best wishes from Cecilia

    ReplyDelete
  21. I just want to say: Congratulations! I have been following your blog for a long time and I am truly happy for you :)

    I wish you and your family all the best!

    ReplyDelete
  22. Oh, Stina, he is perfect. Those little eyes, sweet cheeks, button nose, and tiny fingers warm my heart.
    .
    I know that you must be exhausted with little A and all the visits you must be getting, so thank you for taking the time to post.
    .
    Best wishes from Canada.

    ReplyDelete
  23. Sååå söt, stort grattis!

    ReplyDelete
  24. Your son is so beautiful! :)
    Congratulations from Finland,
    Anna

    ReplyDelete
  25. Congratulations!! He is so beautiful!

    ReplyDelete
  26. Står tårögd på jobbet efter att ha läst inlägget. Grattis till världens sötaste bebis!

    ReplyDelete
  27. Stort grattis finaste Stina! A är så vacker och jag önskar han all lycka i livet! :)

    ReplyDelete
  28. Stort grattis till Er son! Jag har precis börjat följa din blogg och älskar att titta på dina fina bilder och läsa dina vackra texter.

    Jag önskar er all lycka med den nya familjen!

    ReplyDelete
  29. Congratulations! how cute! i wish you the best of luck!

    ReplyDelete
  30. he is the most beautiful baby i ve ever seen! congratulations to you and your man! and thank you for taking the time to update your blog, I am sure you are having a very stressy time.
    I visited in the last week your blog every day to see whether there are news =)
    congratulations again i am so happy for you!! Love from sicily,
    sarah

    ReplyDelete
  31. Så vacker:) Grattis till er båda!
    Fortsätt med din inspirerande blogg, njut av livet, din man och lilla A!
    Du är fantastisk!

    ReplyDelete
  32. Stort grattis till er fina son. Många kramar Elina

    ReplyDelete
  33. så himla fin!!! jättegrattis

    ReplyDelete
  34. Så liten och så söt! Stort grattis till er båda! MVH Laila

    ReplyDelete
  35. Astridur: Hoppas du säger "Hej" när vi fladdrar förbi! Varm hälsning stina

    Lotta: Fy fabian Lotta, jag förstår så väl. På båda sidor i min familj har man mist en son, så jag vet så väl vad du pratar om. Det var inte meningen att negligera det tragiska faktum. Hoppas du inte tog illa vid dig. Jag tycker du är så stark som gått vidare, även om sorgen aldrig läker. Varm hälsning stina


    ALLA: Tusen tack för alla fina kommentarer! Jag läser exakt alla l å n g s a m t och tar in allt ni skriver! /stina

    Everyone: Thank you, Merci, Gracias for every single little comment! I really apriciate you taking the time to write them and I read ALL of them with pleasure! Thank you/stina

    ReplyDelete
  36. Stort grattis Stina! Vilken underbar liten kille. Din blogg är den enda blogg jag följer. Keep up the good work, girl!

    ReplyDelete