Friday, July 29, 2011

Nightmare

Another day that didn't quite turn out to be like we hoped. We had the cleaning lady coming over for a couple of hours and both M and I had longed for a simple lunch during that time somewhere close-by. We prepared little A perfectly, I enjoyed putting a nice dress on (feels like I have a full, new clothing store at home since I haven't been able to wear anything for about 6 months) and stepped out of the door when I suddenly realised that my sight slightly went away and I got that typical numbness in one of my hands: migraine attack on its way. I became madly disappointed, but what can to do?
So M went back to work instead in front of his computer and I rested with little A next to me.

I H A T E my migraine so much, you have NO idea! I mean, I am as happy as can be, just leave me alone, por favor!

(this is by the way the bed we got for Alexis, I will tell you all about it in another post, because if there is one thing you should get, it is this mobile, supercute, original bed that also is rocking if you want it to.)

15 comments:

  1. Hej Stina,

    förmodligen har du redan prövat det, men det finns ju avslappningsmetoder, typ Bio-Feedback, där man lär sig att vidga sina adror, sa att migränen lättar, om du inte redan provat sa kanske det skulle vara ett alternativ?

    vänliga hälsningar

    ReplyDelete
  2. Oh no! I have never had migraine, but I've heard from my friends that it is awful. :(

    Super cute picture! :)

    ReplyDelete
  3. Läser alltid men kommenterar mycket sällan...

    Just detta med migränen slog an en känsla hos mig. Besvikelsen när man trott att allt varit perfekt upplagt men plötsligt känner de där små i begynnelsen obetydliga men ack så välbekanta varslen.

    Stickningar, flimmer, svårigheter att få fram orden. Åh så man hatar det. Och då är det mycket svårt att ha ett accepterande förhållningssätt.

    Men så mitt i all besvikelse, vilken underbar liten pojke ni fått! Stort grattis till den gåvan, använd kraften av den för att hantera det andra...

    ReplyDelete
  4. Usch jag känner med dig. Migrän är det värsta som finns!
    Jag skrattade så i det förra inlägget när ni var på väg till BVC... Precis så var det här hemma också när lilla Alma var nyfödd, men som tur är går det snabbare nu när man ska iväg!
    Kram på dig och tack för att du delar med dig!

    ReplyDelete
  5. Kära Stina,
    först ett varmt grattis till er underbara lilla son! Jag önskar er all lycka i framtiden!
    När du skriver om din migrän, åh jag blir alldeles matt av medkänsla och igenkännande!
    Jaaa!!! Migrän är ett helvete!!! Det är en sjukdom som tar så mycket energi på alla plan! Stackare, kan du ta din vanliga migränmedicin nu när du ammar? Jag vet ju att du inte kunnat det under graviditeten! Känner med dig, syster! Hoppas du kryar på dig snart och att det dröjer länge till nästa attack! Kramar

    ReplyDelete
  6. I´m sorry for you, but your son ist sooo cute!

    PS
    Maybe the migraine has to do with all the hormone changes?

    xxx

    Polly

    ReplyDelete
  7. O my god how cute!! Så otroligt gulligt kort.
    Migrän är inte lätt, jag vet. Lider också av det. Med aura så jag förlorar synen innan. Fy.
    Hoppas du har bra mediciner som jag hjälpa dig.

    ReplyDelete
  8. I also have migraine and for me hormonal changes are a big trigger. I'm just dreading the time if I'll ever have a baby. I'd love to but it scares me like anything...

    I really hope all the best for you and lots of understanding and patient for your loved ones too. Your baby boy is soooooo handsome!

    Oh and remember when M wrote here about the way you met... It would be wonderful to get a chance to read again how he has experienced this whole life change to become a dad!

    Anna/Finland

    ReplyDelete
  9. Har hört att man kan få sprutor ordinerade om man har riktigt svår migrän och som sjuksyrra så kan du ju sätta sprutor på dig själv antar jag. Kanske värt att kolla upp, det ska tydligen vara riktigt starka saker som tar bort Migränen. Vet dock inte om injektionerna kan förhindra uppkomsten av migränen som sådan.

    Grattis till er lille son =)

    ReplyDelete
  10. Dear Stina,

    if I could I would take the migrane of from you. Little Mr A is so beautiful. All the love for you!

    ReplyDelete
  11. Underbar pojke ni fått! Och sängen verkar mysig! :)
    Lider med dig, att behöva få migrän just nu!
    Hoppas att den viker undan snabbt!
    Kram från Göteborg

    ReplyDelete
  12. Vilken liten juvel. Grattis!

    ReplyDelete
  13. Anonym: Jag gör dem, är det ett vädligt lätt anfall kan de funka annars funkar de ej. Tack för tipset!

    P.I.M: Gud ja. HATAR den paniken!

    Anonym: Nej jag kan inte ta de starkaste medicinerna, det känns inte bra att ta dem även om mina neurologer säger att jag ska göra det om det är ett mkt stort och starkt anfall. just nu tar jag Citodon, Alvedon och Voltaren min migränen.

    Polly: Mayb but I've had migraine since I was 13 years old and not only when I have my period so I actually don't know.

    Anna: He has already started! Funny but true. It will come as a post, maybe this week or the next.

    Jennifer: Jag antar att det är Botox mot migrän du pratar om och det har jag fått injicerat sedan jag var 21 år gammal i nacke, tinningar och panna. Det kan också vara Imigran du menar och de sprutorna funkar ej på mig. Tack för tipset!

    Marianna: That is very kind of you. But you should not! It is truly horrible!

    ReplyDelete
  14. Vackra lilla barn var du är fin! :)

    ReplyDelete