Saturday, July 9, 2011

We are SO ready!

I went to the birth doctor yesterday for a vaginal survey, and though it was teen days left to the actuall birth date and I am a first time mother, he said - "Congratulations! I think you will become a mother within just a couple of days."
The cervix is non existing anymore on me (some first time mothers still have it like 2cm when they start having birth contractions) but I was so mature in there and there was no centimeters whatsoever. For some reason I just become SO proud of my own body and so chocked! It has given me so many complications during my pregnancy with pain and problems on the outside - but on the inside I am working perfectly fine and mature better then many other first time mothers. He also thought the birth itself would be shorter then a generall first time mother for that exakt reason, because my body already is very ready and working so well with itself.

Jihhhooooo! I can't wait! And I feel so ready!

When M arrived in the evening he was very eager to have the bag packed with all necessary things, like those small adoreble newborn clothes from Ralph Lauren he got for little A, and the car seat, the STOKKE - pram, comfy clothes for me, personal care things and warm sheap slippers. Because now we need to be more ready then ever. Our little boy can come today or in five days - that is the magic mystery of all this. We have absolutely no bloody idea!

15 comments:

  1. Allvärldens lycka till nu!

    ReplyDelete
  2. Ett tag sedan jag tittade in här och tänkte att det kanske redan hänt. Det låter helt underbart att din kropp är så redo, det är som sagt väldigt olika från person till person. Hoppas ni får åka in så snart som möjligt och att allt går smidigt när lilla A anländer. Wow vad häftigt, förstår att ni längtar nu!

    Önskar er en underbar upplevelse tillsammans och att ni får fina första dagar hemma.

    Kram
    Nessa

    ReplyDelete
  3. Jag såg dig igår i sturegallerian och jag ville så gärna gå fram och säga något till dig, men jag tordes inte :) din mage är ju så fin ! Helt perfekt :) hoppas det går bra. Du kommer blir en jätte vacker mamma ! Kram från Anette

    ReplyDelete
  4. Åh vad spännande. HÅller alla tummar och tänker på dig. Lycka till med allt nu. kram Linda

    ReplyDelete
  5. This is so exciting! I'm happy for you!

    ReplyDelete
  6. Åh lycka till Stina, jag håller mina tummar att erat lilla hjärta tittar ut snarast! Måste bara kommentera vilken fantastisk resa du gjort, från att ha trott att du aldrig skulle kunna bli gravid, till att helt oväntat sitta hos läkaren och höra han säga att snart är er son här. Så himla häftigt! Även fast jag inte känner dig(mer än genom bloggen) så är jag genuint glad för din skull, och du verkar vara så lycklig, vilken fin mor du kommer bli. / Sanna

    ReplyDelete
  7. Hey Stina!

    Im so excited and I hope that eyerything goes well when giving birth to A! Have a wondeful weekend and maybe M has to stay longer because A decides to come tomorrow=)?

    Wish you all the best!

    Kiss from Germany
    Lisa

    ReplyDelete
  8. Jag är så glad för er skull , det kommer bli magiskt att bli föräldrar det är ngt man önskar att alla skulle få uppleva !!
    Kärleken till ett barn kan aldrig jämföras med ngt annat !!
    Kram

    ReplyDelete
  9. Heja! Heja! Heja Stina! Jag är så otrloligt glad för Dig/Er! Sviiish!Så är de underbara 9 månaderna förbi för att Ni vilken minut som helst ska erfara Er vackre prins blick på Er från sin mors trygga famn :')

    ReplyDelete
  10. Spännande! All lycka till nu. :)

    ReplyDelete
  11. aaaarh! Va spännande :D :D :D Kan knappt vänta. Lycka till fina Stina <3

    ReplyDelete
  12. Åh, vad spännande! Lycka, lycka till! ♥ /Ingrid

    ReplyDelete
  13. Masse lykke til! Er selv gravid, saa foelger spent med paa andre gravide:) Charlotte

    ReplyDelete
  14. Jag hejar på dig Stina och håller alla tummarna för att er lille kille snart är hos er:) Jag vill inte ta ner dig på jorden, men du får inte bli för knäckt om han inte vill titta ut riktigt än.

    Den dagen då Ebba var beräknad, så var vi hos min barnmorska som gjorde en sk hinnsvepning och hon konstaterade glatt att jag var 4 cm öppen (hade inte känt ett dyft!) och att vår lilla bebis skulle vara hos oss inom det närmsta dygnet. Jag och min man blev helt ställda. (kommer ihåg att vi sprang som två yra hönor och försökte handla mat på NK) Som förstföderska var jag helt inne på att behöva gå de där två "extra" veckorna. Men torsdagen passerade och det gjorde även fredagen och tom hela helgen gick. Gissa om det va den längsta helgen i mitt liv! På tisdagen valde min man att gå tillbaka till jobbet, eftersom fröken inte hade behagat att komma ut. Han åkte hemifrån kl 8.20 och kl 8.30 gick vattnet, snacka om befriande! Äntligen va vi igång och snabbt gick det. 4,5 timmar efter att vattnet hade gått så låg hon i mina armar. Den där extra veckan kändes 100 gånger längre än de 9 månaderna som jag hade burit henne i min mage. Riktigt mentalt påfrestade! Så snälla Stina bli inte för besviken om han inte vill komma ut riktigt än.

    Men inget ont som har något gott med sig. Det är nog så som din läkare sa, att har man kommit så här långt innan en värkarna ens har satt igång så kan du nog se fram emot en relativ kort förlossning. Se bara på hur min blev:)

    Lycka till nu! Jag håller tummarna för att ni inte behöver vänta så mycket mer på att er lillkille ska anlända:)

    Kram Sophie

    ReplyDelete
  15. Anette: Jag bits inte!

    Sanna: Jag vet, blir helt överväldigad när jag tänker på det! Tack!

    Lisa: He went back but will take the first ticket back if A decides to come during this week.

    Sanna: Tack fina!

    Sophie: Tack för din fina berättelse. Jag vet. Jag tror det är som du säger, varje dag känns milslång, men samtidigt önskar jag att han väljer att komma natten mellan fredag-lördag då M är här igen. Annars får jag akutringa honom och han får ta första flyget direkt till BB och mamma får hålla mig sällskap tills dess. Men man vet aldrig. Jag är förberedd på allt känns det som!

    Alla/everyone: Tack för era fina ord, thank you from my heart!

    ReplyDelete