Thursday, September 8, 2011

Planning

The week ahead is very much about determining what to wear for next weekend's wedding. I picture myself in my stunningly, never worn, b/w dress from Dries Van Noten and a black mohair blazer from Lanvin matched to my snake Louboutins. The bag is by far the biggest concern at the moment. I would like to own a beautiful vintage style clutch in gray crocodile, that would be sublime, but I don't currently so maybe my purple suede Yves Saint Laurent evening bag will have to join me throughout the night.
It is going to be a lot of fun anyhow to dress up and feel the touch of female elegance and perfect materials against my skin again. Quite some time ago now. And M is going to wear a tuxedo and for sure be very handsome. We'll also have my parents as babysitters up to the magical hour or even later - so I am expecting a wonderful evening, also for the two of us.

(skirt: Paul & Joe, t-shirt: Acne)

13 comments:

  1. wow love the closet !! xoxo from spain love
    www.mrolez.com

    ReplyDelete
  2. Elsker bloggen din! Du er en inspirasjon for meg.

    ReplyDelete
  3. Den där lilla plutten som du har i din famn är helt bedårande, jag blir varm i hjärtat när jag ser på er.
    Vilket schysst rum förresten - möblerat och byggt för alla dina plagg,skor & accessoarer - trevligt! Antar att det är den händige mannen som varit framme.
    Torsdagskramar från Angela

    ReplyDelete
  4. Hej Stina!
    Först vill jag verkligen berömma dig för din blogg! Så härlig!
    Sen har jag en fråga angående restylane. Vid injektion i läpparna, hur mycket beror det på behandlaren om man får klumpar och massa blåmärken? Eller beror det mer på hur känslig man själv är?
    Vore jättegulligt om du ville svara!
    kram!

    ReplyDelete
  5. Me too! Love your dressing room and your blog!

    ReplyDelete
  6. Which mariage it is Stina, I dont' remember have heard or read about it ? In anyway you will be beautiful and your closets are so well arranged, I am ashamed with mine fullfilled badly... Looking forward to seeing the nice couple together-

    ReplyDelete
  7. Your dressing room is a dream and it inspired me to tidy up my wardrobe immediately! ;-)
    Wish you a wonderful wedding party!

    ReplyDelete
  8. Åh, vad inspirerad jag blir att klä mig "fint" även till vardags eller bara hemma när jag ser dina bilder. Tack för det! :-)

    Jag har läst din blogg länge nu, i ett par år minst, och jag kan sakna när du bloggade på svenska. Ditt språk var så vackert när du skrev då. Förstå mig rätt, du skriver vackert och tänkvärt nu också, men det var så mycket mer levande när du skrev på svenska.

    Ha en underbar helg! /Trogen läsare

    ReplyDelete
  9. Skönt att komma "in hit" för lite avkoppling och inspiration!

    Kram från Cilla

    ReplyDelete
  10. Love love love din walking closet!!!!! :) Gillar bilden också, den återspeglar vem du är på ett väldigt bra sätt. Mamma och en sann fashionista! :) Ha en fin söndag! Kram

    ReplyDelete
  11. Angela: Givetivs är det M som byggt hela anordningen för hand!

    Anonym: Det beror sällan på behandlaren om man får blåmerken och blir svullen då det emr har och göra med din egen läkningsprocess och vad du förtärt innan. Tex alkohol eller fet fisk, båda dessa ämnen gör blodet mer lättfytande och det tar längre tid att koagulera, med andra ord läka.
    Knölar däremot har ganska mycket med behandlaren att göra.

    Vänligen
    stina

    Ebba: Kan ibland längta själv till att få uttrcka mig på svenska, men jag har många internationella läsare och halva mitt liv är på engelska och det är bland annat ett av de språken som Alexis får som modersmål så det måste nästan bli så.

    Everyone: Thank you very much for the comments!

    ReplyDelete