Monday, September 12, 2011

Romance

This weekend was all about small, cosy moments. We spontaneously visited Tranan on Friday evening. M had a glass of red wine and I had a glass of Coke. On Saturday we enjoyed lunch at Diplomat and in the evening I surprised M quite much. At 8 o'clock in the evening, a babysitter knocked at our door and I told M to dress up while I put Alexis to bed and switched my clothes to something more suitable. I had made a surprise reservation with cocktails and dinner at his favorite place.
Unfortunatly, the night before was tough considering that our little son was very grumpy and kept me awake and wanted to eat more or less every other hour and a half, so I was way too tired when I think about it and all I had in my mind was my bed. But I did as good as I could and he enjoyed it very much.
Trying to be romantic has gone from big and fancy things to the small and cosy ones at the moment. The problem nowadays for me is the fact that whenever I have some alcohol (yes I am pumping), I am no longer getting the reaction of energy, party and a lot of fun ... I more get into this very sleepy mood which often isn't the reaction I am seeking.

(cashmere cardigan: Chanel)

15 comments:

  1. du vet att du inte behöver pumpa ur om du dricker
    dels för att brösten är inte som två behållare där mjölken behöver pumpas ur, den förnyas varje timme
    dels för att alkoholhalten är så minimal när du dricker så det är inte skadligt
    det är nästan omöjligt att komma upp i en hög halt alkohol utan att bli alkoholskadad själv först
    så ett par glas vin är helt ok
    /barnsjuksköterskan

    ReplyDelete
  2. barnsjuksköterskan: Jag vet det. Men skriver man att man dricker alkohol (en svag grogg för min del, brukar det vara) så blir det ramaskri är jag rädd för. Och den här gången pumpade jag faktiskt för jag drack fler än en. Men tack för upplysningen!

    ReplyDelete
  3. Hej Stina, Tack för en mysig blogg. Alltid lika inspirerande bilder och texter!

    ReplyDelete
  4. Dear Stina,

    in which city did you buy your Chanelcardigan, whats the approx price?

    Love

    ReplyDelete
  5. Hoppas du inte förlitar dig på en barnsjuksköterska, du gjorde och tänkte helt rätt själv som pumpade ur men frågan är om det är tillräckligt. På Karolinska Institutet kan du få information om all alkoholforskning, det är på en annan nivå. Sköt om dig och lille pojken:-)

    ReplyDelete
  6. Gudarnas skymning vad snygg du är... Det ger mig hoppet om min kropp tillbaka. (ska föda vilken dag som helst och jag längtar efter min kropp) ;)

    ReplyDelete
  7. Jag har en liten kille i Alexis ålder och jag dricker ett glas vin då och då (inte mer än max 1,5 glas eftersom jag blir så lätt berusad och berusad vill jag ju inte bli när jag har hand om min lille E). Har dock inte brytt mig om att pumpa speciellt för dessa tillfällen, har förstått att ett eller två glas inte skall vara någon fara. Har jag fel?

    ReplyDelete
  8. Anonym: Paris, about 1700 EURO at the time.

    Monica: Alkohol och barn hör för mig inte ihop någonstans, men om man har koll på sin amning, pumpar eller väntar och dricker ett glas vin eller en svag drink tror jag inte det skadar. Men det känns aldrig helt okej för mig just av den anledningen att de utkommit med ny fakta bteräffande alkohol och amning ungefär vart tionde år. Det som är intressant dock är att ta del av studier från tex sydeuropa där de har en helt annan inställning till alkohol och amning.

    Sandra: Det var väldigt gulligt sagt! Lycka till nu!

    ReplyDelete
  9. Swept off my feet, yet again :-)
    Thank you dearly for this beautiful surprise.
    Your M.

    ReplyDelete
  10. Måste bara säga att jag arbetar på Karolinska sjukhuset och de säger precis som socialstyrelsen precis som jag. Självklart kan du lita på en barnsjuksköterska det vore ju hemskt annars då det är dom som ger råd till alla föräldrar om dessa saker!!!

    ReplyDelete
  11. I love your hairstyle. May I ask you which products you use for your hair care?

    ReplyDelete
  12. M: Puss

    Beatrice: Redkens products, shampoo and conditioner and sometimes the stronger conditioner, the blue. And that is it.

    ReplyDelete
  13. Är det inte en nolla för mycket? Eller kan en chanelkofta kosta 1700 Euro, dvs 17000 kronor? Är det sant? Åh vad gammalmodig jag känner mig i så fall. Hade ingen aning om det. Tacksam för svar.
    /Lina

    ReplyDelete
  14. Lina: Jag håller med om att det är dyrt. Väskorna är ännu dyrare om du väljer någon utanför de generella ramarna. Men man får se det som en investering om man känner att man vill spendera den summan på något som kan tyckas banalt och ytligt. FÖr mig är det konst och en livslång vänskap. Jag finner ett otroligt nöje i att samla klassiker som jag vet kommer följa mig genom livet och vara ett lika snyggt attribut vid varje tillfälle.
    Vänligen
    stina

    ReplyDelete
  15. ok, måste bara ge mig in och förklara lite i promille-diskussionen här. Får väl börja med att säga att jag också håller med om att alkohol och barn inte hör ihop.
    Men.
    Låt säga att en ammande mor skulle dricka sig stupfull/på gränsen till död= då har hon kanske ca 2 promille i blodet. Inte speciellt troligt att mjölken då skulle innehålla en högre alkoholhalt än blodet. Att sedan dricka av den "påverkade mjölken" skulle därmed inte ge mer i utfall än vanlig juice...

    ReplyDelete